Lectia despre pepene

Incepem un nou studiu tematic „varatec”, acela al fructelor. Ideea mi-a fost inspirata de bunicul matern, care e foarte nefericit ca S. respinge anumite texturi si gusturi (S. mananca fructe in fiecare zi, uneori in starea lor naturala, insa de cele mai multe ori facute ca un smoothie cu iaurt. Pereferam asa, decat sa ajunga sa nu manace cele 3-4 fructe pe zi pe care le consuma acum).

Incet, incet, prin joaca, incerc totusi sa il conving sa muste si din altceva decat mar, banana sau para…si am inceput (cu succes) cu pepenele:

spepeneAm cautat pe Pinterest cat mai multe activitati pe tema aceasta, si ne-am oprit la pepenele din plastilina. Doar ca noi nu am folosit plastilina clasica, ci pasta de aluat modelatoare de la Toyscom, care este nontoxica si are culorile foarte vii si frumoase:

pepeneplastilinaAm pus inauntru, desigur, si cateva seminte de pepene 🙂 .

Cat a fost S. in vacanta la bunici, i-am pregatiti fisele, cele cu ciclul vietii unui pepene de aici, cele de stampilare cu cariocile Do a dot si de matematica de aici.

fisepepeneAm facut si putina matematica (nu mai mult de trei adunari si cam tot atatea scaderi) folosindu-ne de fisele printate, dar si de Numicon:

matepepeneIn final, am pus la incoltit trei seminte de pepene, si S. e tare nerabdator sa vada daca  incoltesc cumva.

Aceste lectii aparent simpliste despre plante dau totusi roade. Anul trecut invatasem despre dovleac, iar de curand, la o plimbare, S. a recunoscut floarea de dovleac ce iesea dintr-un lan de porumb.

Spor la joaca si la invatat si voua!

Articolul următor
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Raluca, ce inspirata ai fost in alegerea materialelor pentru aceasta lectie! Si cat de mult ma bucur sa vad cum musca S. din pepene!!!
    Superba joaca voastra, imi place la nebunie.

    Multi pupici, harnicutii nostri!

    Răspunde
  2. Cristina

     /  30 iulie 2013

    Si noi am avut saptamana trecuta tema fructelor. Hmmmm….pentru mine a fost o saptamana grea: am decupat poze cu fructe din prospectele ce ne vin in posta, ne-am jucat de-a magazinul de fructe, am facut o caisa din servetel rupt, am citit carticelele noastre cu fructe, plastilina, cantecele, poezii, iar in fiecare zi am incercat un fruct nou, de vara… Vlad nu a vrut sa coopereze deloc la activitati de genul joc de potrivire sau grupare sau orice gen de fisa – asa ca le voi lasa pe mai tarziu. DAR s-a distrat la cantecele, cartile noastre si filmulete. Am vazut si noi videoclipul recomandat de tine in primele lectii cu fructe si i-a placut mult. Cel mai mult insa i-a placut numaratul cu fructe din videoclipul http://www.youtube.com/watch?v=jsKpazuC0RY si mastile cu fructe de pe http://stradapiticilor.ro/?atelier=masti . Tot de pe acest site am vazut marionete cu fructe, foarte faine, dar inca nu am incercat, caci nu vreau sa-l bulversez. Per ansamblu, a fost o saptamana reusita dpdv. al relatiei mama-fiu, ne-am jucat impreuna, a fost mult mai vocal, a acceptat sa guste din caisa, mura si ananas. Dar ca scop educational- zero barat!!! Iar cu mancatul…nici atat. El e destul de inversunat, nu vrea nici sa vada, sa auda, sa miroasa sau sa puna limba asa ca o saptamana de activitati nu ne-au rezolvat problema (nu ca as fi crezut asa ceva). Dar, vara nu s-a terminat, fructe sunt berechet si vom incerca si noi, adultii sa ii dam exemplu (spre rusinea noastra, nu mancam nici noi fructe). Ce sa va zic, spor la …fructit!!! Poate voi veti avea mai mult succes ca noi. Dar imi notez si ce faceti voi si…va calcam pe urme!!

    Răspunde
    • Ce idei interesante, Cristina!!! Imi cer scuze ca asa greu ma urnesc sa raspund la cometarii, am avut o luna plina de evenimente si suntem peste masura de obositi. Dar asa ma bucur sa citesc despre lectiile voastre- sunt idei pe care le putem prelua si noi!

      Răspunde
  3. Thank you for sharing how you used my watermelon printables, and also for linking back to my site. Glad you enjoyed! Mulțumesc!

    Răspunde
  1. Ziua fructelor | Caiet pentru casa mea
  2. Despre scoala din casa noastra | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu