Saptamana dovleacului

De cand imi doresc sa fac o lectie despre rotofeii si portocalii dovleci! Si ce prilej mai bun decat toamna, cand se coc si, odata cu ei, apar si o multime de resurse educative pe aceasta  tema.

Saptamanile trecute am tot strans idei si materiale, iar astazi am inceput un sir de lectioare despre dovleci. Am luat-o stiintific, cu ciclul vietii dovleacului: samanta-mladita-planta-floare-dovleac verde- dovleac copt- cu ajutorul cartonaselor Montessori printate de aici. S. mi-a spus sa cumparam multi dovleci, sa punem semintele in plasa si sa le plantam cand mai mergem la noi la tara🙂 Era foarte entuziasmat. Am avut si o alta fisa (alb- negru) prin care am recapitulat conceptele nou invatate.

Inspirata de aceasta idee, m-am gandit sa numaram si noi dovleci intr-un cantecel- nu ne-a iesit, dar e o varianta foarte buna pentru numarat in limba engleza, asa ca o recomand atat mamicilor cat si profesorilor de incepatori. De plantat, insa, am plantat si i-am numarat de multe ori in mica noastra gradina de hartie. I-am pregatit si fise de stampilat cu cariocile Do-a-dot, si le-a facut si pe acelea, insa nu cu tot atata grija ca pe mar, pentru ca nu am mai stat langa el sa-l „impulsionez”.

O activitate care a prins foarte bine, si prin care S. m-a surprins prin cat de bine s-a concentrat, a fost alfabetul pe dovleac- inspirata de aici. De data aceasta nu am folosit abtibilduri, ci litere de lemn, pentru ca planuiesc sa repetam activitatea, de data aceasta ca in modelul initial.

Desi par multe activitati, le-am dat gata in mai putin de jumatate de ora. Mai avem cateva pregatite pentru zilele urmatoare, sper sa ne iasa la fel de frumos cum le-am planuit.

Happy learning!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Super! Si noi vrem sa facem cateva activitati cu dovleci. Mi-ar placea sa fac si eu o tablita din aia „flannel board”, am vazut-o si in linkul pe care nu l-ai dat. Oare se gaseste la noi astfel de material?

    Răspunde
    • Flanel Board am vazut, e un fel de fetru, un pic mai moale. Se prin bine de el chestiile de fetri sau ceva cu smirghel pe spate.

      Răspunde
  2. Vai, ce lectie frumoasa, si noi vrem!!!! Superb, va felicit din tot sufletul!

    Răspunde
  3. Imi place ‘saptamana dovleacului’!! Ne apucam si noi cat de curand de o tema ‘tomnatica’!

    Răspunde
  4. Foarte fain! Mulțumim pentru resurse🙂 Deja sunt coborâte și pregătite de imprimare😉

    Răspunde
  5. Ramona

     /  5 Octombrie 2012

    Foarte frumos! O sa printez si eu cativa dovlecei …🙂.

    Răspunde
  6. Raluca, uite inca o activitate foarte draguta, cu dovlecei si cifrele pana la 5
    http://www.abcand123learning.com/2012/10/halloween-has-always-been-one-of-my.html

    Răspunde
  1. Lectia despre pepene | Caiet pentru casa mea
  2. Despre scoala din casa noastra | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. La joaca cu fetita Toamna… | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

