Numicon

Stiti care au fost materiile cele mai dificile pentru mine la scoala? Geografia si matematica. La inceput poticnirea a fost usoara, apoi, mai ales la matematica, am avut scapari din ce in ce mai mari. Mi-am revenit, cu meditatii si parcurgerea materiei cu seriozitate.
Cu toate acestea, abia acum realizez cat de frumoase sunt aceste obiecte de studiu. Imi doresc ca baietelul meu sa nu fie stresat de geografie si de mate, sa le vada frumusetea si sa le iubeasca. De aceea, pentru inceput, vreau sa i le predau eu asa cum mi-ar fi placut sa imi fie mie predate.
Am descoperit intamplator un sistem de invatare a matematicii, ce m-a cucerit imediat.
Incercam sa ma documentez despre cum as putea sa o invat eficient pe Izabela, cand am dat peste blogul Hannei, o fetita cu SD care se descurca foarte bine. Mama ei a facut homeschooling cu toti ceilalti copii ai sai, deci avea o oarecare experienta, asa incat, atunci cand a recomandat sistemul NUMICON de introducere in matematica, „antenutele” mele au fost pe faza.

L-am cercetat pe toate partile, am ales varianta cea mai ieftina si completa, am vazut cum a fost aplicat in educatia Hannei. Puteti vedea un video de prezentare aici.

Mi l-am dorit foarte mult, atat pentru S. si Izabela, cat si pentru viitor.

L-am comandat prin Andrei Baby Fashion si a costat, cu transport si comision, ~175 de lei.

Iata-l:

numiconContine:

  • o tabla alba pe care se aseaza piesele
  • piesele geometrice pe care copilul le asociaza cu cifrele
  • carduri mici cu numerele 1-10 scrise
  • un pliant cu multimi de obiecte
  • cateva planse cu imagini pe care copilul le poate folosi sa faca diverse figuri (cum este catelul de pe cutie)
  • piesele circulare care se pot insira sau cu care copilul poate cladi pe verticala
  • trei sireturi lungi
  • o carte cu instructiuni si activitati
  • un saculet pentru depozitare

Ce puteti face cu Numicon-ul?

Adunari plane sau pe verticala- aveti exemplul de adunari pana la 10 (se pot face, bineinteles, si scaderi)

adunarecu10Simple inmultiri:

inmultiriPatterning, construire de figuri, asociere cu multimi de obiecte, diverse jocuri (de exemplu, sa acoperi toata tabla cu piese):

jocurinumiconIn cartea de activitati sunt activitati pentru diverse exercitii de prematematica si matematica: acomodarea cu formele, patterns, ordonare, numarare, adunari si scaderi. Sunt sigura ca se pot folosi si la ilustrarea ecuatiilor mai complicate.

cartenumicon

Ce a facut S. cand l-a vazut prima oara? Intai insiruire, desi a refuzat sa faca pattern. Apoi a facut toate modurile de complunere ale lui 10. Le-a cladit una peste alta, si am facut adunarile in felul urmator: ? +9 +10?,  ?+8=10, ?+7=10…?+1=10

I-a fost foarte usor sa vada raspunsurile. A fost si distractiv, a repetat de doua ori jocul. Apoi a incercat sa vada mai multe feluri in care se poate acoperi tabla cu piese.

Eu ma gandesc la o sumedenie de moduri in care il voi folosi, si stiu ca matematica nu va fi greu de inteles in clasele primare. Singura mea dorinta este sa am mai multe piese, si atunci ii voi putea explica si lucruri mai complicate. La momentul potrivit, cred ca ne vom completa setul. La anul S. va fi, cel mai probabil, homeschooled, asa ca il vom folosi din plin.

Sper sa va fie de folos aceasta recomandare, mie mi se pare o unealta educationala grozava si abia am asteptat sa va impartasesc despre ea.

 

 

Articol anterior
Lasă un comentariu

25 comentarii

  1. Raluca, stiu cat de mult ti-ai dorit Numicon-ul si ma bucur atat de mult ca l-ati achizitionat!!!
    Este extraordinar, imi place la nebunie.
    Va doresc multe, multe momente de joaca frumoasa de tot, iar lui S. – sa iubeasca matematica, asa cum iti doresti.
    Multumim mult pentru recomandare, este foarte frumoas articolul tau!

    Răspunde
  2. E tare, tare interesant. E prima data cand aud de acest joc. Matematica e foarte distractiva daca copilul o intelege. Acest joc ajuta foarte mult vizual, iar la aceasta varsta, copiii se folosesc de acest simt mai mult decat de logica. E exact ce trebuie pentru ca matematica sa para usoara si distractiva 🙂 Multumim pentru recomandare!

    Răspunde
    • Roxana, S. abia numara pana la 10! Acum face adunari pana la 10 si cu ajutorul numiconului vede efectiv raspunsurile. Mi-au dat lacrimile de mandrie de cateva ori cand ne-am jucat cu el data trecuta.

      Răspunde
  3. Multumim de informare, pe Amazon e cam scump si vad ca are o multime de accesorii, oricum l-am trecut pe lista.

    Răspunde
    • Am impresia ca Ana l-a luat direct de pe site, sau a gasit ea un pret mai ok. Oricum, din punctul meu de vedere s-a meritat investitia, mai ales ca la anul S. nu mai merge la gradinita, asa ca trebuie sa am o unealta buna pentru invatat matematica.

      Răspunde
  4. Nu stiam de acest joc, insa mi se pare tare interesant. Asteptam sa vedem cum va mai jucati cu el, spor la joaca!

    Răspunde
    • Vali, eu il consider mai mult decat un joc. Copilului i se da forma pentru ceva abstract, cum sunt cifrele. Le poate pipai, vedea, tine in mana. Eu il consider inceputul ideal in ale matematicii- si te rog sa ma crezi, nu prea am fost eu buna la mate.

      Răspunde
  5. viorical

     /  18 Aprilie 2013

    Superb jocul, nu stiam de el. De abia asteptam sa vedem cum il exploatati. Poate la vremea potrivita o sa ne incumetam si noi sa luam unul. Multumim mult de recomandare.

    Răspunde
    • Viorica, eu sunt incantata de el. Am cumparat chestii care sareau de milion si de care nu am fost foarte incantata ulterior. Acesta m-a convins deja, sper sa il folosim cat mai mult, cu cat mai multe generatii de copii.

      Răspunde
  6. ghindaa

     /  21 Aprilie 2013

    Te-ai hotarat sa nu il mai dai la scoala? Vei face homeschooling?Pai cati ani are?

    Răspunde
    • S. are 4 ani si un pic, si ar trebui sa fie in grupa mijlocie la anul. CEl putin pentru anul ce vine, il tin acasa, din mai multe motive: ne mutam si nu avem cum sa il mai dam la program scurt, m-am saturat de imbolnavirile asa de frecvente care ne ataca pe toti din casa si de invatat il invat si eu un pic, asa, ca pentru grupa mijlocie. Socializarea o rezolvam cu cateva cursuri la Palatul copiilor, grupa de copii de la Biserica, prieteni, musafiri, etc.

      Răspunde
  7. Foarte interesant jocul, exact asa ceva caut si eu, pentru ca ma sperii tare rau de matematica. Nu am fost priceputa la mate cand eram mica si vreau sa ii ajut cat pot.

    @ Raluca: daca te ajuta si te intereseaza, iti pot scana si apoi trimite pe mail caietele optionale pe care le-a folosit baiatul meu in grupa mijlocie, ca idee despre ce si cum se face.

    Răspunde
    • LAvinia, cu cat copii sunt mai mici, cu atat e mai eficient Numiconul. Cred ca ti-ar fi tare greu sa scanezi caietele, stiu ca si tu nu ai o gramada de timp la dispozitie cu doi copii. Dar eventual ai putea sa imi dai titlurile sa le caut si eu? Mersi mult de tot!

      Răspunde
      • Am gasit mapa cu toate caietele si are asa:
        GRUPA MIJLOCIE
        1. Domeniul Stiinte. Activtate Matematica. Nivel 5-6/7 Editura Delta Cart Educational
        2. Domeniul Limba si Comunicare. Nivel 5-6/7 Editura Delta Cart Educational
        3. Domeniul Om si Societate. Nivel 5-6/7 Editura Delta Cart Educational
        Pe caiete scrie ”Aceasta lucrare este realizata in conformitate cu noul Curriculum pentru educatia timpurie a copiilor, aprobat de ordinul METCS nr.5233.01.09.2008
        Este trecuta si o pagina web, poate mai este actuala: http://www.deltacart.ro
        Imi aduc aminte ca doamna spunea ca nu primeste caietele de la minister, ca nu primesc deloc materiale/suport pentru lectii, ci ramane la latitudinea lor sa aleaga, in functie de ofertele editurilor si continutul caietelor.
        Anul scolar trecut, adica in GRUPA MARE, au folosit caiete de la editura Diana ( toate pt nivel de 5-6 ani) si fise pe care le imprima de pe net. DIn cate imi amintesc, spunea ca e mai mutumita de aceste caiete.
        1. Caiet de exercitii grafice (au avut 2 caiete, unul mai mic, si un baiat si o fetita pe coperta si unul mai mare, cu galben si mov si un creion pe coperta – exercitiile erau aceleasi, diferenta era ca in caietul cu creion erau desene mai ”prietenoase”)
        2. Domeniul Om si Societate
        3. Domeniul Stiinte. Cunoasterea Mediului
        4. Domeniul Stiinte. Matematica
        5. Domeniul Limba si Comunicare
        Daca te mai pot ajuta cu informatii, da-mi de stire.
        Succes!

        PS – pentru GRUPA MICA au avut caiete tot de la Delta Cart, dar pt 3-5 ani (domeniile Stiinte, Limba&Comunicare, Om&Societate) si un caiet de semne grafice foarte haios (Creionase fermecate se numeste)

        Răspunde
        • Lavinia, iti multumesc din suflet pentru sugestii si imi cer mii de scuze ca nu am facut-o mai devreme. Evenimentele din ultima vreme (operatia Catiei si plecarea Gloriei) m-au dat peste cap complet. Am sa ma uit cu atentie peste caietele recomandate de tine, si precis vom suplimenta cu ele ce mai avem si noi- am nevoie de un plan riguros anul acesta pentru ca S. sa nu ramana in urma, nici academic, si nici cu socializarea. Multumesc inca o data si apreciez foarte mult ajutorul tau!

          Răspunde
  8. Elena C

     /  5 August 2014

    Buna! Imi poti spune de unde se mai poate achizitiona Numiconul?

    Răspunde
    • Elena, din cate stiu eu, de pe Amazon sau de pe site-ul lor (sau incearca pe site-urile de educatie pentru copii cu sindrom Down, acolo le-am mai vazut). Eu l-am luat prin intermediar (Ana Micu), nu direct.

      Răspunde
  1. Ne pregatim pentru homeschooling (1) | Caiet pentru casa mea
  2. Putina matematica | Caiet pentru casa mea
  3. Lectia despre pepene | Caiet pentru casa mea
  4. Ne pregatim pentru homeschooling- lista subiectelor de studiat (2) | Caiet pentru casa mea
  5. O saptamana de scoala (sau gradi) acasa | Caiet pentru şcoala de...acasă
  6. Summer bucket list | Caiet pentru şcoala de...acasă
  7. Află cum pot învăța copiii matematică în joacă! - Totul Despre Mame

Lasă un răspuns

