Engleza pentru pici

Am creat acest blog sperand ca pot darui o mana de ajutor mamicilor care se ocupa de educatia timpurie a copiilor lor. Mi-am dat seama apoi ca experienta mea in educatie timpurie (invatata din mers pe masura ce crestea baietelul meu) e depasita de experienta ca profesor de engleza (mai mult in relatia one-on-one cu elevii de la meditatii decat cea de la clasa).  Am decis astfel sa pun pe hartie metoda folosita de mine, iar din ea sa gaseasca o sursa de inspiratie atat mamicile care vor sa isi invete copiii acasa, cat si profesorii de gradinita sau clase mici.

Gasiti in categoria Jumatate de ora de engleza idei de lectii, jocuri, carti, poezii si cantecele si diferite link-uri ajutatoare.

Un articol interesant.

Happy Learning!

Anunțuri
Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. FOARTE INTERESANT!

    Răspunde
  2. Oana

     /  29 Februarie 2012

    Buna, Raluca. Baiatul meu are 1 an si 5 luni si nu se prea „omoara” cu vorbitul, desi, slava Domnului, are parinti care se ocupa de el :D. „Rupe” citeva cuvinte, e inteligent, dar sintem in stadiul in care repetam si insistam Crezi ca e bine sa incep sa-l invat si citeva cuvinte in engleza?

    Răspunde
    • Oana, eu am inceput cu S. de cand era bebe- timp de mai bine de 18 luni i-am citit aproape exclusiv in engleza, ii mai vorbeam in engleza, ii spuneam la fiecare vaca the cow, cainele the dog, etc. Greseala mea a fost ca, atunci cand S. a dat semne de intarziere la vorbit, influentata de parerile din jur, am renuntat sa ii mai vorbesc in engleza.
      PEntru Matei te sfatuiesc nu sa il inveti cateva cuvinte. Daca e vorma doar de vateba cuvinte va fi confuz. Mai castigat pe termen lung va fi daca vei proceda precum Adina si vei vorbi cu el in engleza o bucata din zi, constat, pe o perioada nelimitata. El va ajunge sa incorporeze si engleza, o va intelege, si la un moment dat isi va da drumul in ambele limbi. Pe termen lung, el va fi cel mai castigat, chiar daca acum e frustrant ca nu vorbeste si lumea iti va spune sa te limitezi la o singura limba.

      Răspunde
  3. Oana

     /  1 Martie 2012

    Multumesc frumos pentru sfat. Vom incerca sa facem cum ne-ai sugerat! Si …. sa aveti o primavara minunata!

    Răspunde
  4. Cristina

     /  10 Martie 2012

    Specialistii propun sa inveti copilul o limba foarte bine si apoi, cand achizitioneaza destul de bine limbajul, cam pe la 3 ani sa incepi cu alta. Sau un parinte sa vorbeasca o limba cu el si celalalt parinte, alta limba, dar niciodata invers. Poate varianta cu o ora pe zi in alta limba nu e rea, dar ar trebui sa ii explicati inainte ca acum e ora de engleza(sau ce limba vreti sa il invatati), sa nu fie confuzii. Sau e ideala si varianta cu cantece in alte limbi, dar tot asa, sa ii explicati inainte ca veti invata/ canta un cantec in limba X. Copiii au nevoie de explicatii, chiar daca noi consideram ca ei nu inteleg, nu e asa… E de preferat sa ii explicati copilului si cand il schimbati, ce anume faceti, sa vorbiti cu el, sa stie ce se intampla, nu doar sa deduca prin simturi.
    Si scoateti copiii afara, dar fara carucioare, lasati-i sa exploreze orice intalnesc in cale, o furnica, o planta, un copac, o ghinda, un fulg de nea, un fir de iarba. ORICE! Lasati sa ia amintiri acasa, nu considerati ca sunt prostii! LE inhibati explorarea si dezvoltarea!

    Răspunde
    • Asa este, e bine sa fie o distinctie clara intre cele doua limbi. Dar eu am incetat sa ii vorbesc lui S. in engleza tocmai din cauza ca avea o intarziere de limbaj. Desi i-am vorbit in romana, nu s-a rezolvat acea intarziere (care cred ca e specifica tipului lui de personalitate, mai „inginereasca”). Daca acum as lua lucrurile de la capat, as continua sa ii citesc si sa ii vorbesc lui S. in engleza cat de mult posibil, chiar daca as amesteca limbile. Acum, la 3 ani, el face o distinctie foarte clara intre engleza si romana, stie cand este vorbita engleza, imi spune ca pe etichete scrie „jucarie”, „peste”, etc. in „engheza”. Mintea lui a reusit sa diferentieze si sa separe cele doua limbi, chiar daca au fost un pic maia amestecare, si de aceea imi e ciuda ca nu am insistat (pana la 1 an si jumatate ii citeam numai in engleza si combinam limbile- ii spuneam „catelul the dog”, „pisica the cat”, etc. ). In facultate am invatat ca, atunci cand creierul este expus la o anumita limba, se actuiveaza pe harta lui (a creierului) conexiuni neuronale diferite de cele cand expunerea se face la o alta limba. Cu cat expunerea se face mai devreme, cu atat conexiunile acelea se activeaza, facan mai usoara invatarea ulterioara a limbii. Creierul are o capacitate uimitoare to make sense of things. Chiar daca copilul e expus la mai multe lucruri, si dureaza ceva mai mult pana cand creierul lui le separa in categorii diferite, pe termen lung el va fi cel castigat.
      Sunt de acord cu stimularea si explorarea- de fapt, scopul acestui blog e sa va dea idei despre cum sa ii invatati pe copii sa exploreze lumea din jur si sa invete despre ea 🙂
      Cu privire la carucior, uneori e posibil si de dorit sa facem cum ati sugerat dvs., alteori circumstantele sunt de asa natura incat se alege raul cel mai mic. Cand am ramas insarcinata cu Cati S. invatase sa mearga in picioare si alerga pretutindeni. De asemenea, incepuse perioada lui NU si se punea in fund in mijlocul strazii- iar eu nu puteam sa il ridic. Aveam de ales intre a petrece o jumatate de ora afara alergand dupa el si periclitandu-mi sarcina, sau a sta 2 ore in carut (bine, il mai lasam si pe joc in parc). Mie mi s-a parut foarte benefic faptul ca a stat in carut mai multa vreme 🙂 Si l-am lasat sa exploreze cat mai mult atunci cand a fost posibil 🙂

      Răspunde
  5. cristina

     /  11 Martie 2012

    Eu am sugerat ce am citit si ce am experimentat, dar nu am impus reguli la nimeni. Fiecare adapteaza sau nu ceea ce afla din diverse surse. Un domn spunea ca a dus copilul la zoo si in loc sa fie fascinat de animale, s-a oprit la furnici, fire de iarba si animalele nu l-au interesat deloc. Deci, sa nu uitam ca fiecare copil e unic, prin ceea ce mosteneste, prin educatie, prin propria personalitate, prin persoanele cu care se intersecteaza,etc. Sigur ca situatia ta a fost speciala si te-ai adaptat. Sa nu uitam ca de multe ori, sufocam copilul cu jucarii scumpe si sofisticate si uitam sa ii acordam timp de calitate, o relatie bazata pe afectiune, atasament sigur si de aici, autonomizarea lui va evolua si va deveni o persoana functionala. Dintre toate modalităţile de comunicare ratată a intenţiilor părinţilor, cel mai mare potenţial negativ îl are incapacitatea de a-şi exprima iubirea dată copiilor. Succes!

    Răspunde
    • Cand l-am dus pe S. la zoo intr-o vara, una din primele lui iesiri acolo, l-au interesat prea putin animalele. Era in faza in care era pasionat de masini si cosuri de gunoi, asa ca a alergat fericit de la un cos de gunoi la altul, strigand „gogo!” cat il tineau puterile!
      Da, eu una pledez nu pentru jucarii scumpe, ci jucarii open-ended si pentru reciclarea si adaptarea oricaror materiale de prin casa. S. si acum ma intreaba, ianinte de a taia sau arunca vreun carton razlet, daca nu facem vreun joc din el 🙂
      Succes si tie in munca de consiliere si multumim pentru toate sfaturile bune!

      Răspunde
  6. Nicoleta

     /  10 Decembrie 2012

    Eu am observat că băiețelul meu își dă seama că e vorba de o limbă diferită atunci când îi spun cuvinte în engleză, deși are doar 2 ani. Eu cred că ai mai mult succes cu învățarea acestei limbi dacă o faci în mod natural, nu programat: „Acum facem ora de engleză”. Cel puțin așa am observat la el, prinde lucrurile din zbor. Să vedem cum va fi mai târziu. Deocamdată merg pe metoda asta, și mă bucur să aud că la alții a funcționat. Știu că și Montessori spunea că e mai ușor să-l înveți la vârsta asta o limbă străină, când el este interesat și atent la limbaj, decât mai târziu.

    Răspunde
    • Metoda invatarii prin imersiune, cat e mic copilul, prin expunerea cat mai vasta la limba straina, intr-un mod placut si natural e si cea mai eficienta, si cea mai usoara de „suportat” pentru copil. Adina de la Our English Homeschool are mai multa experienta si idei in aceasta privinta, fetia ei de 4 ani invata acum (cu mare placere, la cererea ei) a 4-a limba 🙂

      Răspunde
  7. Este foarte utila metoda,atat timp cat stai langa ei sa le explici.

    Răspunde
    • Normal, copiilor de obicei le place sa invete alaturi de cineva. MAi prind si din zbor, dar in general au nevoie de un profesor, chiar daca invatarea se face prin joaca.

      Răspunde
  8. Roxana

     /  25 Octombrie 2013

    Buna, copilul meu are 4,7 ani, stie cateva cuvinte in engleza de la gradinita.
    As vrea sa l invat mai mult.Imi plac mult ideile tale..am citit despre primele lectii de engleza..aici acum te am descoperit, felicitari !

    Răspunde
    • Multumim, Roxana, sper sa gasesti idei multe si bune! Ma bucur mult ca iti este de folos blogul, spor la joaca in engleza. Cred ca baietii nostri sunt cam de-o seama 🙂

      Răspunde
  1. Carti in limba engleza gratuite « pitici dar voinici

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: