Ziua fructelor

Tema fructelor este una recurenta la noi acasa (cum puteti citi aici si aici) , insa i-am acordat o atentie deosebita saptamana trecuta. Dupa lectia dedicata pepenelui verde, am trecut la o „colectie” intreaga de fructe (cam tot ce aveam in casa la momentul respectiv). Am potrivit cartonase cu fructul intreg si jumatatea lui, apoi S. a luat fructele pregatite, le-a cantarit, le-a comparat intre ele din punct de vedere al greutatii, si le-a potrivit langa cartonasul respectiv, acolo unde era cazul:

potrivirefructeApoi a avut o mica degustare, legat la ochi, care s-a terminat cu succes (pentru ca, stiti voi, el respinge inca anumite fructe). Totul s-a sfarsit cum nu se poate mai bine, cu un mar si o banana devorate in intregime:

degustareDupa aceea am lucrat in engleza pe o carte imprumutata, repetand numerele si denumiri de fructe (multumim, Adina!) si am facut cateva fise cu fructe din jocul  de tipul „scrie si sterge” de la Clever Books. De asemenea, am facut o mica ordonare in sir crescator a cartonaselor cu fructe pe care le folosim de obicei la matematica:

fisefructeMai avem cateva materiale de imprumut de parcurs inainte de a incheia tema, seminte de potrivit cu fructele (tot adunam materiale pentru asta, pe masura ce mancam fructe 🙂 ) , dar cel mai mare castig de pe urma acestei lectioare a fost faptul ca S. a acceptat texturi si gusturi noi in gurita, si s-a imprietenit cu mai multe fructe decat pana acum.

Pentru noi a fost o dimineata reusita, spor la joaca si la degustare si voua!

Articolul anterior
Articolul următor
Lasă un comentariu

11 comentarii

  1. Deci ai găsit şi o modalitate să-l faci să mănânce fructe, pe lângă lecţioara despre fructe şi cea de engleză.

    Răspunde
    • Mihaela, din fericite S. a facut progrese la mancat vara aceasta. Manaca banana, mar si pepene „in stare naturala”. Manaca multe alimente singurel, si doar la supita ii mai dau eu ajutor, si la smotthie=ul de fructe. Oricum, e un progres pentru el (si pentru noi).

      Răspunde
  2. Raluca, ador lectia voastra complexa, te-ai gandit la toate, ceea ce e fantastic! Si uite cum S. incepe sa manance fructe!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma bucur atat de mult sa aud acest lucru.

    Va imbratisez din tot sufletul!

    Răspunde
    • Multumim mult, Camelia, din fericire lectia a dat roade pe toate planurile, nu numai cele…intelectuale 🙂

      Răspunde
  3. margareta

     /  7 august 2013

    Bravo, Silviu! Bravo,mami!Foarte frumoasa lectie,Raluca! Ma faci sa ma gandesc si eu la una asemanatoare pt.David…cartonasele le avem deja printate de mai demult,le-am folosit uneori,deci nu ramane decat sa ma aprovizionez cu fructe :).Doar ca la noi vom reduce joaca la potrivirea fructelor, degustarea lor si eventual colorat sau desenat. Sunt curioassa daca David ar recunoaste ceea ce mananca fara sa vada….. Multumesc pt.idei,Raluca!

    Răspunde
    • Margareta, am vazut lectia voastra cu fructe- este exemplara! Trebuie neaparat sa faci ceva pentru ca mai multi oameni sa aiba acces la activitatile voastre! Ma dai pe spate intotdeauna, cu meticulozitatea si detaliile cu care organizezi totul, iar David cu ordinea si priceperea cu care lucreaza. E o bucurie sa va vedem! ❤

      Răspunde
  4. 🙂 o lectie in urma careia si mami si baietelul sunt fericiti 🙂 – mami ca baiatul a papat fructe si el, ca s-a distrat 🙂 Fff frumos!!!
    Daca ar merge si la noi cu D., bine ar fi , dar nu-l pot pacali nicicum!!!noi mancam multe, multe fructe…dar el doar banane, piersici din compot si cam atat :(.

    Răspunde
    • Coca, nici eu nu prea mancam multe fructe cand eram mica, insa acum nu pot spune ca nu mananc. Presevereaza, gusturile se educa. Stiu ca tu faci mai mult decat imposibilul, poate se va prinde magia fructelor si de Danut 🙂

      Răspunde
  5. Eu nu am legat-o niciodata la ochi sa-i dau sa guste ceva, pana si cand alegea lucruri din saculet o puneam sa inchida ochii si sa nu triseze. Am sa incerc. Noi uneori cand vrem sa ne diversificam activitatile(sau refuza sa manance fructe), taiem cubulete de fructe si le punem pe un bat si spunem ca mancam :”fructe pe bat” la fel ca Mozart (Mozart si curcubeul muzical). Am sa incerc si eu cu degustatul fructelor si sa vedem daca-mi iese si legatul la ochi.

    Răspunde
    • Ce idee faina cu fructele pe bat! Sigur o voi incerca si eu! Poti incerca si cu legatul la ochi si adulmecatul, daca nu merge acum, cu siguranta mai tarziu se va distra, pentru S. a trebuit sa treaca ceva timp sa il pot lega la ochi.

      Răspunde
  1. 10 idei senzoriale: stimularea olfactiva si gustativa | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu