Simpla planificare pentru Scoala de Duminica

Pentru mine este foarte important ca S. sa cunoasca Biblia si sa-L  iubeasca pe Dumnezeu. Mai mult decat atat, Scriptura ne porunceste sa sadim in inima copiilor nostri dragostea de Dumnezeu si de Cuvantul Sau:

 Şi poruncile acestea, pe cari ţi le dau astăzi, să le ai în inima ta. Să le
întipăreşti în mintea copiilor tăi, şi să vorbeşti de ele când vei fi acasă,
când vei pleca în călătorie, când te vei culca şi când te vei scula

(Deuteronom 6:6,7)

Mi-am propus sa incorporez in lectiile noastre de zi cu zi, indiferent de tema lor, si cate o invatatura sau o povestire din Scriptura. Am procedat asa cand am invatat despre dovleac, de pilda, dar si despre cavaleri. Pe langa acestea, simt nevoia si de o mica planificare pentru anul acesta, iar Adina mi-a dat exact sugestia potrivita!

Ea mi-a aratat un site de pe care puteam printa trei carticele scurte- zilele Genezei, cateva personaje din Vechiul Testament si o scurta privire de ansamblu a vietii Domnului Iisus din Noul Testament. Daca prima carticica este colorata, celelalte doua sunt alb negru, asadar, de indata ce vom face o lectioara sau vom citi o povestire, S. va putea colora pagina respectiva.

cacribibliePersonajele propuse din Vechiul Testament sunt Adam si Eva, Noe, Moise, David, Daniel si Iona. Fiecare dintre aceste nume va va conduce la lectiile trecute pe care le-am facut noi. De asemenea, micile Biblii pentru copii au incorporate in ele tocmai aceste povestiri, asa ca munca mea e simplificata.

In plus, vreau sa inlocuiesc o parte din timpul dedicat desenelor animate de pe Disney Jr. cu desene animate pe  teme biblice, pe care tot Adina ni le-a recomandat multumim foarte mult!), aici,  aici si aici. Bunicul matern ne-a facut cadou si o colectie de cd-uri audio, si cred ca vom incepe sa le exploatam si pe acestea (pe care vi le voi prezenta dupa ce le ascult in totalitate).

Noi am facut de multe ori aceste lectioare biblice, de fiecare data adaugand cate ceva, insa repetitio mater studiorum est 🙂 si nu strica sa trecem prin ele in fiecare an, pana cand i se vor intipari in minte si firul povestii si invatatura spirituala.

Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Noi folosim niste planse mari (Preschool Bible Stories) care contin istorioare atat din V. T cat si din N.T. Dar ideal e sa integrezi adevaruri biblice in orice activitate faci. In toate scolile, gradinitele crestine se practica ceea ce se cheama integrare biblica. Chiar se poate face integrare si pe activ de mate si pe engleza…numai trebuie un pic gandite inainte conexiunile pe care le vei realiza.

    Răspunde
    • Ce interesant, Nico! Panse am si eu, un dosar intreg, dar A4, inca nu le folosesc prea mult. Dar da, asta cu integrarea adevarurilor biblice in lectii de alta natura o urmaresc si eu.

      Răspunde
  2. Ce frumos Raluca! Le printez și eu! Mulțumim pentru materiale!

    Răspunde
  3. Si noi urmarim cu drag desene crestine: ne uitam si la Cartea Cartilor, chiar daca acele desene nu sunt asa de spectaculoase si reusite ca cele din zilele noastre.
    MI-a placut simpla voastra planificare…Dumnezeu sa va ajute sa faceti tot ce v-ati propus!
    NOi studiem in acest an „Viata Domnului Isus pe intelesul prescolarilor” .

    Răspunde
  4. Mihaela Pop

     /  18 ianuarie 2013

    Ce materiale frumoase! Abia astept sa le pot printa si eu. Multumim.

    Răspunde

Lasă un comentariu