Saptamana dovleacului (2)

Saptamana aceasta am invatat despre dovleci si, dupa bunul nostru obicei, incercam sa facem activitati din mai multe domenii, punand laolalta un fel de mini unit studies, potrivite cu varsta lui S.

La capitolul lectura, trebuie sa recunosc – mi-a fost greu sa gasesc materiale. Am rasfoit biblioteca noastra de hartie, pe cea din calculator, biblioteca virtuala de la We give books si pe cea de la Oxford Owl, si am dat doar peste doua piese literare. Prima este o carticica electronica pe care o descarcasem gratis de pe Amazon pe Kindle (tot pe laptop)- Pumpkin Smile. Cea de-a doua este un nursery rhyme, pe care i l-am citit lui S. de cateva ori iar el l-a repetat dupa mine in engleza (e un mare pas inainte, sa repete texte mai lungi, nu doar cuvinte ici si colo):

Apoi am facut un felinar de dovleac din carton- eu l-am decupat, in absenta lui S., pentru ca am folosit un cutter si nu vreau sa-i starnesc interesul pentru acest obiect. Apoi l-am amprentat, folosindu-ne de un rest de jucarie pufoasa. S. a ales culorile pe care trebuia sa le combinam pentru a obtine portocaliul, s-a distrat amestecand si amprentand.

Pentru ca astazi este duminica, planuiesc sa incheiem saptamana noastra dspre dovleci si o lectioara biblica (ideea mi-a venit citind acest articol). Vom face un fel de felinar din dovleacul pictat de S. Daca nu are lumina in el, inseamna ca inauntru este intuneric. Dar daca are lumina, si aici il vom pune peste un bec mic, atunci inseamna ca ne poate lumina cararea. Inspirati de pilda dovleacului, vom citi si noi versetele urmatoare, bineinteles, explicandu-le pentru nivelul varstei lui S. :

Voi sunteti lumina lumii.( O cetate asezata pe un munte, nu poate sa ramana ascunsa.)

Si oamenii n-aprind lumina ca s-o puna sub obroc, ci o pun in sfesnic, si lumineaza tuturor celor din casa.

Tot asa sa lumineze si lumina voastra inaintea oamenilor, ca ei sa vada faptele voastre bune, si sa slaveasca pe Tatal vostru, care este in ceruri.

(Matei 5: 14-16)

O duminica luminoasa sa aveti!

Articolul următor
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Raluca, ai reusit sa strangi, sa combini materiale intr-un mod superb, iar progresele pe care le face S. ma impresioneaza mult de tot. Va felicit in egala masura pe amandoi!
    Ne-ati facut o pofta de dovleci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Răspunde
  2. ce frumos…si ingenioasa asocierea cu versetele biblice…chiar nu m-am gandit la asa ceva!🙂

    Răspunde
  3. Ramona

     /  7 Octombrie 2012

    Foarte frumoasa joaca voastra si felul in care ai combinat-o cu gandurile bune din versete!

    O sa lucram si noi cu niste dovleci zilele astea, sper sa gasesc din aceia mici-mici in piata!

    O saptamana frumoasa!🙂

    Răspunde
  4. Toata ziua mi-a sunat in cap numai Peter Peter Pumpkin eater si sotia lui :)))

    Răspunde
  5. Mihaela Pop

     /  13 Octombrie 2012

    Cum ai reusit sa descarci cartea?
    Eu am tot incercat si nu am reusit.

    Răspunde
    • Mihaela, odata ce reusesti sa iti pui Kindle-ul pe PC (ai reusit sa faci asta?), urmaresti ofertele de carti gratis. Altfel nu le poti descarca, am inteles ca Amazonul inca nici nu vinde in Romania. Daca nu sunt gratis, nu se poate. Zilnic tot apar carti gratis, trebuie sa fii atenta…

      Răspunde
  6. Diana

     /  29 Octombrie 2012

    Si noi am facut o lectie despre dovleci, dar ideea cu lectia biblica este super, foarte interesanta abordarea, felicitari.

    Răspunde
    • Diana, am avut sursa de inspiratie pentru lectioara biblica, nu imi apartine ideea. Dar incerc sa introduc cate o lectie biblica in (aproape) orice tema pe care o studiem, pentru ca si S. a devenit interesat, pana acum nu gusta lectioarele biblice atat de mult- in ultima perioada le cere chiar el.

      Răspunde
  1. De toamna… | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Un felinar inspaimantator | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

