Lectia despre dintisori

Cum baietelul de argint este pasionat de corpul omenesc, nu se putea sa nu ii placa o lectie despre dintisori. Iar lectia aceasta a fost deosebita, gratie materialelor educative imprumutate de la Camelia– multumim mult pentru ele!

Am inceput lectia explicandu-i ca toti copii au cate 10 dinti sus, si cate 10 dinti jos- a fost un bun exercitiu de numarat perlute.  Apoi i-am povestit ca dintii de lapte se vor clatina si vor cadea la un moment dat, facand loc mai multor dinti in gurita, dentitia permanenta, de om mare. Pentru aceasta m-am folosit de machetele modelate cu atata migala de Camelia, si plansele printate de ea- cum au invatat ea si M. despre dinti puteti citi aici.

I-am explicat care este structura dintelui, cum se prinde el de gingie cu radacina, ca are un nerv care face ca dintele sa doara cand este stricat. L-a interesat foarte mult ideea de carie 🙂

Cu ce ne spalam pe dinti? Cu periuta de dinti si pasta- bineinteles ca stia asta, dar a descoperit si facand puzzle-urile printate- cu ceva ajutor din partea mea.

A doua zi am continuat lectioara noastra, citind despre importanta spalatului pe dinti si colorand intr-o carte de colorat pe tema igienei. Cartile sunt de la ed. Gama- Cum sa fiu sanatos, din colectia Vreau sa citesc; Colorez si invat de e igienaS. nu are mare experienta in ale coloratului, pentru ca pana acum nu l-a atras deloc activitatea asta. De aceea, faptul ca a inteles sa coloreze fiecare element cu o culoare, si sa il coloreze pe tot, chiar si depasind, e un mare pas inainte pentru el in acest domeniu. Pe ambele carti le-am luat de pe Libris.ro, la preturi modice, cand am prins o super reducere si transport gratuit.

Apoi am recapitulat structura gurii cu ajutorul omuletului nostru care are nevoie de dentist- multumim inca o data pentru el, Coca!

Si pentru ca s-a intamplat sa nu trimitem toate materialele inapoi :), am in plan sa facem o recapitulare intr-una din zilele urmatoare, folosindu-ne de machetele dintilor facute de Camelia si de cartea Corpul uman, de la ed. Litera:

La noi acasa spalatul pe dinti se lasa aproape mereu cu fugareala prin casa, iar singura metoda care functioneaza cat de cat e sa ii spun lui S. ca trebuie sa ducem masinile la spalatorie. Dintisorii de jos sunt masinile din parcare, incisivii sunt masinile 4×4, iar maselele sunt camioanele si basculantele.

Voi cum ii pacaliti pe copii sa se spele pe dinti?

Articolul anterior
Articolul următor
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Off, si noi ne spalam cu scandal pe dinti…
    Eu ii mai aduc aminte din cand in cand ca daca nu se spala pe dinti, acestia se vor caria si in final se va lasa cu durere… Atunci fuge repede la baie si ii spala bine 🙂

    Răspunde
    • PE S. nu l-au durut niciodata dintii, asa ca nu stie ce-i aia, dar ca sa nu iasa cu tipete si scandal, trebuie sa il pacalesc eu cumva…

      Răspunde
  2. Raluca, v-ati jucat minunat si ma bucur atat de mult ca am putut contribui putin la „constientizarea” importantei ingrijitului dintisorilor!

    Răspunde
  3. o lectie foarte frumoasa ca de obicei 🙂
    cu Andrei am scandal pentru ca vrea sa se spele singur (o vede pe Daria) – de cand a inceput gradinita e mai usor pentru ca nu trebuie sa ma cert cu el: stie ca avem un „program’ de respectat asa ca e mai simplu acum 😉

    Răspunde
  4. Anca

     /  30 decembrie 2012

    Buna Raluca!
    Citesc de ceva timp blogul tau si sincera sa fiu, nu pot decat sa te apreciez maxim pentru ceea ce faci pentru cei doi copilasi ai tai . Mi-as dori din suflet sa pun in aplicare ceea ce am citit aicii si sper din tot sufletul sa reusesc cu pitica mea ( are 18 luni ). Va doresc multa sanatate si un an nou plin de bucurii !

    Răspunde
    • Anca, cam pe la varsta fetitei tale am inceput si eu cu S. „scoala de acasa”. Acum, dupa mai bine de 2 ani se vad rezultatele, si vreau sa iti spun ca sunt atat de mandra de el!! MErita sa investesti in fetita ta, e timpul cheltuit cu cel mai mare folos. Sper sa iti fie de ajutor blogul, te astept mereu cu mare drag!

      Răspunde
  1. O lectie despre dinti | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu