Lectia despre albine

Dupa fluturi, buburuze, libelule si furnici, a venit randul albinei sa fie studiata in „scoala noastra de acasa”.

A fost o lectie placuta pentru S., iar pentru mine uimitoare, pentru ca baietelul meu a pus cap la cap informatiile din lectioarele trecute despre insecte, asa ca totul a parut mai mult o recapitulare.

Am avut niste materiale foarte frumoase, datorita voua, prietene dragi care ne-ati recomandat o multime de site-uri cu informatii.

Intai de toate, am avut cardurile montessori cu nomenclatura in limba romana  cu partile corpului albinei, create de Camelia– iar S. a stiut nu numai partile componente propuse pe fise, dar si toracele si abdomenul. Apoi le-am recapitulat cu ajutorul fiselor descarcate de aici. Din intamplare, am avut un bondar care a esuat in balconul nostru, si pe care l-am studiat bine cu lupa, evidentiind toate segmentele corpului.

Am avut fise cu litere (de unit litera mare cu corespondenta ei mica), la care S. s-a descurcat, cu putin ajutor. El cunoaste in mare parte literele mari, si incerc acum sa il familiarizez cu cele mici.

albinafiseCiclul vietii la albina: ou-larva-pupa-adult, l-am studiat cu ajutorul unui set Safari ltd., absolut superb. Si aici, S. a avut nevoie doar de putin ajutor la „larva”, pe celalalte le-a recunoscut fara probleme:

albina1In materie de informatii stiintifice, am folosit Enciclopedia Disney si o carticica despre insecte pe care am cumparat-o din Anglia, impreuna cu un set pentru studiat furnici (si poate si alte ganganii). Cat despre povesti si basme, am ales Craiasa albinelor (pe care inca urmeaza sa o citim), si o poveste draguta scrisa de Sarina Cassvan, despre o fetita cam lenesa, Taras Taras, care nimereste intr-un stup de albine, invatand ce inseamna harnicia. Povestea este presarata si cu informatii despre organizarea unui stup, despre matca, albine lucratoare si trantori, asa ca am recapitulat intr-un mod placut si informatiile invatate pana acum. Povestea se gaseste intr-o culegere Educarea limbajului la prescolari, aparuta la editura Aramis (multumim din suflet pentru ea, Antoaneta!).

albinacartiS. nu e prea mare fan miere, si fagure nu m-am invrednicit sa caut de data asta, insa pentru o introducere in viata albinelor, a fost o lectie draguta. Daca vreti sa faceti un craft cu albinuta, aici este exemplul facut de noi primavara ce tocmai a trecut.

Happy learning!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. Raluca, m-am indragostit de lectia voastra!
    Ce frumos ai organizat materialele, ai rotunjit lectia splendid, te felicit din suflet!!!

    Răspunde
    • O, Camelia, de atunci am mai adaugat amanunte, in special miere, dar si alte carti🙂 Multumim mult!

      Răspunde
  2. Ce coincidenta frumoasa…noi tot despre albinute am vorbit! Ati avut materiale tare frumoase si ati lucrat minunat!…e superb setul de la Safari, zici ca sunt reale !e bine ca bondarul acela s-a ratacit in balconul vostru la momentul potrivit! :)))

    Răspunde
    • Daaa…lectia voastra este si mai faina, pentru ca are atat de mult pretend play! Bondarul se ratacise de mai multa vreme, si l-am pus la pastrare pentru momentul potrivit.

      Răspunde
  3. Lectiile despre insecte sunt grozave. Si noua ne plac mult albinutele. Ideea de a structura informatiile este grozava. Noi, din dorinta de a invata piticul de toate, le cam studiem uneori de-a valma…

    Răspunde
    • Baietelul tau e inca mic, sa stii, insa daca ii oferi o structura acum se va obisnui cu ea si ii va veni mai usor mai tarziu sa organizeze informatia, care va fi din ce in ce mai complexa, mai ales la scoala. Eu nu fac eforturi foarte mari pentru a pune laolalta aceste lectioare- ma folosesc de ce am, si de obicei lectiile le fac in jurul materialelor- daca am cumparat, de pilda,setul cu albina, atunci caut prin casa ce mai am pe tema aceasta si poate cateva fise de pe net, si asta e…la varsta asta nu ma complic foarte tare🙂

      Răspunde
  1. Calatorie in lumea albinutelor | ursuletinazdravani
  2. Vivaldi si cele patru anotimpuri | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. O noua lectie despre albine | Caiet pentru şcoala de...acasă
  4. Albina - informatii si activitati pentru copii! - Stilul meu de viata

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: