Lectia despre Franta

Cu cateva saptamani in urma ne-am apropiat din nou de geografie, invatand alaturi de S. si Izabela despre Franta.

Ne-au ajutat cunostintele acumulate anterior, despre Turnul Eiffel si Arcul de Triumf (pe care S. se incapataneaza sa il numeasca „Ţarcul”), si am avut cateva materiale interesante la dispozitie.

In primul rand, un puzzle superb, tip incastru, cu Europa. Este cumparat de la Julia Toys si este in germana, dar asta nu a pus nici o problema pana acum. Sunt reprezentate si tari foarte mici; puzzle-ul  este extraordinar de fidel cu detaliile, fiecare tara e colorata diferit, sub fiecare piesa sta scris numele capitalei tarii respective. Eu sunt indragostita de el (stiti slabiciunea mea pentru jucarii educative) si trebuie sa ii multumesc in mod special Krisztinei Rudolf, care apucase sa il rezerve inaintea mea, si care mi l-a cedat cu gentilete cand a vazut cat de mult il doresc).

Datorita puzzle-ului, am invatat ca Franta este cea mai intinsa tara din Europa vestica, si capitala ei este Parisul. Am discutat despre cateva cladiri monumentale aflate la Paris, despre muzeul Louvre care are intrarea in forma de piramida de sticla (din intamlplare aveam o forma de piramida transparenta), le-am povestit ca in francezii mananca branza si o paine lunga si subtire care se numeste bagheta (aveam un suvenir de felul acesta, un magnet de frigider), si ca Parisul este capitala modei si a parfumurilor. Nu am ratat ocazia de a mirosi cateva parfumuri, de dama si de barbati, ca sa isi faca o idee…iar noi sa avem si o activitate senzoriala inclusa in lectie.

frantaAm rasfoit impreuna albumul cu operele de arta de la Louvre, dar si albumul meu cu fotografii, si tare nostalgica am devenit cand mi-am amintit de cele 4 zile in care am vizitat Franta. Le-am povestit despre palatul Versailles si despre Disney World si le-am pus un filmulet cu parada.

Pentru un pic de cultura generala, aceste informatii despre Franta mi se par suficiente, si le vom aprofunda cand reluam tema.

Happy learning!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

12 comentarii

  1. alexacolt4

     /  24 Iulie 2013

    Foarte frumoasa lectia voastra! Mi-a reamintit de scurtele mele escapade pariziene si de dorul pentru un oras unde fiecare piatra trezeste ecouri literare sau culturale…

    Răspunde
    • Multumim, Alexa, asa e, si pe mine m-au apucat nostalgiile…ce fara griji era viata atunci! Imi pare bine ca am calatorit inainte de a avea copiii, ca acum e ceva mai greu.

      Răspunde
  2. Chiar azi am luat puzzel-ul asta de la sh( am descoperit aici un caritas, adica oamenii aduc jucarii, haine, mobila, ce nu au nevoie , obiectele se vand si banii sunt donati unei fundatii). A, harta nu are Republica Moldova, sau a mea nu are, poata a ta are.
    Imi plac lectiile voastre, sunt usor de urmarit. Spor la invatat.

    Răspunde
    • Cred ca la fel e si puzzle-ul nostru, si eu m-am mirat de asta. Dar in rest, e foarte frumos. Multumim pentru apreciere, eu incerc sa le fac simple, cu idei urosr de reprodus, pentru ca nici eu nu am timp (si rabdare) decat pentru lucurui simple🙂

      Răspunde
  3. O, eu am tendinta de a complica lucrurile, imi este greu sa ma temperez, dar incep sa ma corectez.

    Răspunde
    • Ei, se complica ele pe masura ce ne adancim in subiecte. LA varsta asta trebuie sa le pastram simple🙂 Dar depinde si de copil…uite, nu pot face o lectie prea complexa de geografie cu S. In schimb are o aplicatie pe tableta, se numeste Build a body, unde trebuie sa aseze la locul lor oase, organe parti ale sistemelor digestiv, excretor, nervos, circulator, scheletic. Eu, fara cunostintele dobandinte in ultimul an in care l-am invatat pe el despre corpul omenesc, nu as fi reusit sa ma descurc. El are nici patru ani si jumatate si stie mai multa anatomie decat un elev mediu de liceu. Deci trebuie urmat si copilul cumva, interesele lui…

      Răspunde
  4. frumoasa lectie
    avem si noi acest puzzle (tot de la Julia),dar nu am reusit sa ma mobilizez sa lucrez cu cei mici
    sper sa imi recapat cheful de munca si de lectii in curand si sa mai facem si noi cate ceva
    pupici lui S.

    Răspunde
    • Lasa, Antoaneta, e buna si vacanta! Ai tai, in doi, nu se vor plictisi niciodata si vor invata constant unul de la altul. Pe mine un factor puternic motivator sunt lectiile pe care le fac cu Izabela, asa ma mai misc sa pregatesc cate ceva ce pot face si cu S.

      Răspunde
  1. Lectia despre Danemarca | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Lectia despre Germania | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

