Printul fermecat

Sunt sigura ca toti cunoasteti povestea printului vrajit sa fie broscoi, pana cand o printesa frumoasa nu il va transforma la loc printr-un sarut. Nu m-as fi gandit sa-i spun lui S. tocmai aceasta poveste, daca nu as fi dat peste acest filmulet unde ea este prezentata intr-un frumos teatru de papusi. Am gasit-o intr-o carte, sub numele de Regele broscoi, pentru ca nici eu nu imi reaminteam amanuntele.

Noi nu avem teatru de papusi in Piatra, si mereu am admirat excursiile de duminica ale gemenilor Luminitei. Urmarind filmul pe Youtube, mi-am dat seama ca as avea recuzita sa incropesc si eu un mini-teatru pentru S., exact pe aceasta poveste:

Bineinteles, politistul a fost pe post de print, paharul pe post de fantana…

Ar fi fost o poveste si mai reusita daca n-as fi apucat sa o spun la 22.30, cand si eu si el eram rupti de oboseala.

Planuiesc sa-i improvizez lui S. un mic teatru de papusi si sa folosim personajele si in alte scenarii. Printese si imparati sunt in mai toate povestile, dar va marturisesc ca gasesc cu greu o poveste unde firul epic si morala sa fie ok. Am rasfoit cartile lui de povesti si efectiv nu gaseam una in care personajele sa nu fie sangeroase, mincinoase, inselatoare sau hotomane. Cum sa ii explic eu atunci ca nu are voie sa minta, sa fure sau sa faca rau altuia?

Trebuie sa inventam cateva povesti, ca sa fie totul bine🙂 .

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

19 comentarii

  1. Ce frumos, Raluca! Eu am exact aceeasi problema legata de povesti…cand M. m-a intrebat de ce D-l Carlig vrea sa-i prinda pe copilasii pierduti, am stat ca prostita si nu stiam ce sa-i mai spun….am ingaimat un: el nu-i place pe copilasi. Ea: de ce? Eu: pentru ca e un om rau… Ea: de ce?! A fost groaznic, nici nu ma gandesc ce va fi cand va incepe sa ma intrebe de ce regina vrea inima Albei ca zapada si uite-asa. Clar, trebuie sa facem noi povesti pentru copiii nostri!

    Răspunde
    • Da, si S. e la perioada „de ce?”, si am multe explicatii de dat. De aceea trebuie sa imi aleg cu grija bataliile ideologice, pentru ca s=ar putea sa dureze mult🙂

      Răspunde
  2. tomitza

     /  6 Aprilie 2012

    Pai si povestile astea sunt din realitatea de zi cu zi, cu povete si talcuri, cu oameni rai si oameni buni. Ar fi culmea sa fie totul roz, pana si povestile au ceva negativ:)
    Eu i-am citit „Fluierasul din Hamelin”, o poveste destul de „creepy” dar care sugereaza destul de puternic , faptul ca intotdeauna trebuie sa-ti respecti promisiunea facuta , astfel poti sa tragi ponoase sau sa ai de suferit.Am vrut sa mai schimb vesnicul repertoriu cu Capre, Iezi, Scufite, Lupi , Purcelusi si Vrajitoare.
    Acum ii place si „Hansel si Gretel” mai ales cum reusesc copii sa invinga vrajitoarea:)) Am terminat vreo 3 capitole din”Aventurile lui Habarnam si ale prietenilor sai” care sunt cartea de capatai a copilariei mele, e minunata!
    Si Andrei e genul „de ce- urilor” pana la exasperare, insa in 95 % din cazuri i-am explicat pana la capat.M-a intrebat de ce casuta vrajitoarei era din turta dulce.Am ajuns la o poveste urbana si cotidiana, cum sa se fereasca de oameni straini care vor sa-i dea ciocolate si bomboane cand mama nu e langa el:)Eh, sunt multe, timp si rabdare sa fie!

    Răspunde
    • Problema mea e urmatoarea: daca personajul care se presupune a fi pozitiv face ceea ce eu consider ca S. nu ar trebui sa faca (minte, smechereste, se arata crud, fura, etc.)- atunci eu cum ii explic ca el nu trebuie sa faca asa ceva?
      Daca motanul cel incaltat si smecher minte si pune stapanire pe averea capcaunului fara sa munceasca pentru ea…eu cum ii explic ca trebuie sa muncesti cinstit, sa spui adevarul…etc.. Si Motanul incaltat mi se pare si mie una dintre cele mai „nevinovate” povesti. Eu i-am citit Fabule, povestioare Biblice, tot felu de povesti pentru toddleri in engleza, astea sunt ok. Tatal lui S. i-a luat o carte de basme mare, scumpa si cartonata de ziua lui (nu ca ar fi avut nevoie)- dar serios, am rasfoit mult timp prin ea ca sa aleg o poveste cat de cat blanda- si ma-m oprit si eu la Fluierasul di Hamelin- sincer, m-a deranjat pe mine. Nu ma puteam gandi decat la sutele de copii nevinovati care au pierit, la mamele lor ramase fara copii, intelegeti imaginea…cum pot eu sa ii explic asta lui S? Nici eu nu am asa explicatii…

      Răspunde
  3. raluca,am scris cateva povesti pentru cei mici si intentionez sa le public pe blog
    cred ca iti vor place😉
    astazi public una (le postasem pe blog in toamna,dar cineva a incercat sa le preia si sa-si treaca propriul nume asa ca le-am scos)

    Răspunde
  4. tomitza

     /  6 Aprilie 2012

    Parerea mea ca trebuie gasita o cale de mijloc , si explicatii pe masura varstei.Mereu exemplificat si raportat cat de cat la realitatea de zi cu zi.Rautatea mamei vitrege= e ca atunci cand unii copii mai mari lovesc pe altii mai mici,si vor sa le ia mingea/ jucariile si sa nu le mai dea inapoi.E greu, dar povestile le dezvolta imaginatia si creativitatea , mai mult decat desenele astea animate din ce in ce mai abstracte…Si daca stau bine si ma gandesc, clasicul Tom si Jerry e plin de violenta:)Dar noi, generatiile astea nu am patit nimic, nu am dezvoltat psihoze si alte deviatii de comportament.Se cam exagereaza ,in haosul asta si nebunia cotidiana de a gasi ceea ce nu prea mai e de gasit in anumite privinte, si poate si din acest motiv ajungem si sa deviem mult subiectele povestilor si sa ajungem sa ne uitam la desene imposibil de urmarit si sa ascultam povesti imposibil de inteles.Din repertoriul nostru mai fac parte „Ridichea uriasa” ,Fabulele de La Fontaine editie pentru copii, nelipsitul Peter Pan, Ursul pacalit de vulpe si Pestisorul de aur.

    Răspunde
    • Eu sunt de acord ca basmele decodifica lumea reala pentru micuti, ii face sa inteleaga diferentele dintre bine si rau- problema mea este cea a „modelelor”- ca ce personaj pozitiv ar trebui sa fie S.? Cum se comporta acest personaj in lumea lui? Cred ca ar trebui cu adevarat sa inventez o poveste. Poate cu un ursulet doctor, ca si asa e pasionat de meseria asta🙂

      Răspunde
  5. tomitza

     /  6 Aprilie 2012

    @pitici, dar voinici …abia astept sa savurez povestile, am citit „Piticii invata sa scrie in engleza”si sunt intru totul de acord

    Răspunde
  6. alte povesti frumoase: Turtita, Manusa, Cenusareasa, Cei 3 ursuleti,Ursul pacalit de vulpe…

    Răspunde
  7. tomitza

     /  6 Aprilie 2012

    Azi am avut obsesia virgulelor,inca nu m-am trezit total:-\

    Răspunde
  8. @tomitza
    am publicat deja 2 povesti astazi, mai sunt 2 scrise inca din toamna pe care le voi publica saptamana viitoare🙂
    le gasiti la categoria „povestea de seara”🙂
    http://piticidarvoinici.wordpress.com/category/povestea-de-seara/

    referitor la engleza…am avut si astazi o lectie de engleza pe tema printese in acelasi stil,dar materialele nu le-am mai pregatit eu,ci am printat de pe un site american :)…chiar functioneaza ideea si ma bucur ca prinde mai repede in engleza in felul acesta🙂
    spor la joaca si invatat tuturor🙂

    Răspunde
    • Frumoase povestile, felicitari si pentru lectie! Si eu voi recomanda aceste printables de pe blogurile americane pentru transformarea lor in lectioare de engleza pentru copiii nostri.

      Răspunde
      • sunt extraordinar de utile si poti face cu ei lectii interesante pe care ei sa le considere joaca,nu lectii – cuvant pe care nu-l inteleg – oricum, orice copil invata mai usor si repede prin joc🙂

        Răspunde
  9. Felicitari. Se pare ca nu duci lipsa de inspiratie. Bebelul tau e un norocos.

    Răspunde

Lasă un răspuns

