Alte experimente cu apa

Noi continuam joaca noastra cu apa, intr-un fel sau altul, fie ca ca facem experimente, fie ca citim carti ale caror intamplari se petrec in lumea subacvatica (bunaoara, astazi am citit Mica Sirena), fie invatand despre vietuitoarele marine.

Iata cateva alte activitati si experimente din zilele trecute:

Alfabetul inghetat

De la magazinul nostru second hand (stiu, e magic, si mi-as dori sa aveti fiecare unul in orasele voastre 🙂 ) am cumparat un fel de alfabetar cu placute mici pe care sunt scrise literele mici de tipar. Adina ne-a facut vara trecuta cadou o cutie cu forme pentru gheata, unde fiecare compartiment are printat o litera mare de tipar (multumim inca o data!). Am potrivit litera mica din alfabetar in compartimentul literei mari corespunzatoare, apoi am turnat am si am pus-o la inghetat. Ne vom juca din nou cu literele cand le vom dezgheta. Puteti incerca jocul punand in congelator recipiente cu literele de plastic (de la jocurile magnetice).

DSC00505In poza de mai sus se observa ca nu am pus in fiecare compartiment cate o litera mica de tipar. Aveam nevoie de cateva cuburi de gheata clare, pentru urmatorul experiment:

Care substanta influenteaza topirea?

Pentru acest experiment aveti nevoie de:

  • patru tavite/farfuriute/recipiente de aceeasi dimensiune
  • patru cuburi de gheata de aceeasi dimensiune
  • sare
  • bicarbonat de sodiu
  • apa calda
  • zahar

In fiecare tavita am pus cate putin din substantele enumerate mai sus, apoi am adaugat cate un cub de gheata, asteptand  sa vedem care dintre cele patru substante va actiona mai repede, topind gheata. S. a remarcat ca cea mai eficienta a fost apa calda, urmata de sare, zahar, pe cand bicarbonatul de sodiu nu a avut nici un efect major asupra cubului de gheata. Experimentul l-am vazut prima oara aici.

gheatatopitaS. a fost incantat de experiment, asa ca am mai facut unul:

Evaporarea

Acesta este extrem de usor de pus in practica (de indata ce voi regasi sursa, o voi posta). Puteti incepe prin a lasa apa (aceeasi cantitate de apa, in recipiente de dimensiuni asemanatoare)- pe unul il puneti la soare, pe altul la umbra, si observati (in timp) din care se evapora mai repede apa. Noi aveam insa nevoie de un experiment rapid, de aceea am recurs la urmatorul.

Am luat mica noastra tabla neagra, pe care scriem cu creta, am scris deasupra denumirea fenomenului, in sters bine tabla cu un servetel foarte ud, apoi am impartit-o in doua. O jumatate am lasat-o sa se usuce „natural”, pe cea de-a doua am „ajutat-o” cu feonul. S. a putut observa ca in prezenta caldurii si a curentilor de aer (vantului), apa se evapora si lucrurile se usuca mai repede, de aceea cea mai buna zi pentru uscat rufele este una insorita, cu briza usoara.

evaporareNoi ne-am distrat cu aceste experimente, sper sa va inspire si pe voi!

Happy learning!

Articolul următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. bravo!! 🙂 si eu am luat multe experimente de la blogul acela, cu 2 posh lil divas. 🙂

    Răspunde
  2. Super tare articolul! Mi-a placut foarte mult!

    http://www.autostil.ro

    Răspunde
  1. Mici distractii si experimente cu gheata :) | ursuletinazdravani
  2. Finding Nemo si alte activitati…oceanice | Caiet pentru casa mea
  3. Experiment cu materiale absorbante | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu