10 idei de toamna

Autumn is a second spring

             when every leaf is a flower.

                                    (Albert Camus)

A sosit toamna,  de mult deja, dar zilele calduroase si insorite ne-au dat iluzia unei veri indiene. Dintre activitatile noastre de vara propuse anul acesta, le putem taia de pe lista aproape pe toate. A sosit momentul unei alte galeti de activitati, si sper sa facem cat mai multe dintre ele:

  1. Plimbari multe printre frunzele fosnitoare si, de ce nu, o sedinta foto in culori de toamna.
  2. Un sensory bin de toamna- excelent pentru explorari tactile si olfactive.
  3. Pictat cu frunze-  aceasta am facut-o deja-https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/09/22/f-de-la-frunza/.
  4. Felinar din dovleac- de facut la tara, sau, in lipsa dovleacului un decor cu tartacute colorate.
  5. Explorari culinare- fructe de toamna (gutui, pere, prune, struguri, etc.)- nu numai in mancare, dar si mirosite, pipaite.
  6. Pentru mamicile creative in bucatarie- se pot face, cu ajutorul unei forme, sandvisuri, biscuiti sau prajiturele in forma de frunza (si pentru ca avem si noi asa o forma, cred ca o vom exploata anul acesta).
  7. Muzica de toamna- puteti explora toate felurile de muzica- de la Toamna lui Vivaldi si pana la cantecele pentru copii de genul Bate vantul frunzele- http://www.youtube.com/watch?v=X94V8uybtkc&feature=results_main&playnext=1&list=PL51A7C98FE113D2A9.
  8. Carti de toamna- noi vom citi carti in care apar cele patru anotimpuri, punand accent pe anotimpul de fata, si cred ca le vom combina si cu niste puzzle-uri. Un exemplu ar fi cele prezentate mai demult aici- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/03/04/anotimpurile-toamna/.
  9. Jocuri cu elemente specifice- sortare de nuci, ghinde si castane; aranjat frunzele in functie de marime; colaj de frunze, etc.
  10. Un craft de toamna- eu aleg ceva simplu, de acest gen- http://www.notimeforflashcards.com/2009/08/fall-butterfly-craft.html. Variantele sunt, insa, nelimitate.

 

 

Articolul anterior
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. Foarte frumos citatul din Camus, o sa-l caut si-n franceza.

    Foarte frumoase si ideile legate de venirea toamnei!

    R.

    Răspunde
  2. M-am gandit la asta, dar nu am indraznit sa o spun:).
    Citatul nu mi-l amintesc, insa … Probabil ca, la orele cand intru eu pe net, sunt destul de obosita si nu ma concentrez cum trebuie 🙂

    P.S. Azi am cules castane si frunze …avem si conuri de brad…, iar fettita mea a tinut o castana in mana chiar si cand ne-am plimbat toti trei cu bicicletele, ea, desigur, pe scaunelul ei, montat pe bicicleta lui tati :).

    Răspunde
    • Ramona, unde locuiti? Am vazut mereu copii pe bicicletele parintilor in Olanda, dar acolo traficul este altfel, precum si responsabilitatea soferilor. Sotul meu ar vrea sa il ia pe S. pe bicicleta (pe un scaunel), in ceva drumetii, dar mie mi-e cam teama 😦
      Bravo -pentru cules de castane- noi in zona (ca pe altundeva nu prea avem pe unde sa mergem) nu avem castani. Imi amintesc cand eram mica, pe langa scoala si gradinita unde mergeam eu erau si stejari si castani, iar toamna ma jucam foarte frumos cu ghinde si castane…ce vremuri…

      Răspunde
  3. A, Olanda … da, nu am fost acolo, dar mi-ar placea sa merg … si sa ma plimb cu bicicleta!
    Stam in Drumul Taberei,in Bucuresti, si avem piste special amenajate pentru biciclisti (asta nu inseamna ca se si respecta lucrul asta).
    Ne plimbam destul de des cu bicicletele, si eu am emotii cateodata, dar incerc sa mi le depasesc, iar Clara poarta si casca uneori :)!
    In fine, au aparut foarte multi biciclisti in ultimul timp, de toate varstele, iar in parcurile mari poti imprumuta biciclete for free! E un inceput, nu?

    Răspunde
  4. Buna, din nou!

    Apropo de toamna, gasesti aici cateva idei foarte interesante legate de anotimpuri, ca si multe altele, care pot fi descarcate si folosite.
    De altfel, blogul e foarte dragut si util pt. homeschooling.

    http://aladouce.blogspot.com/p/telechargement.html

    R.

    Răspunde
  5. Acest articol trebuie citit de toata lumea! Felicitari!

    Răspunde

Lasă un comentariu