Sistemul solar

Repetitio mater studiorum est– spunea un vechi proverb latin, si pentru ca eu, Raluca, am cam uitat cum e cu planetele de la ultima noastra lectie, m-am gandit ca ar fi bine sa atacam din nou subiectul.

Marea majoritate a materialelor i le-am pregatit lui S. inca din vacanta de iarna, insa abia saptamana ce a trecut ne-am apropiat de ele. S. vine de la gradinita (venea, caci acum e consemnat doua saptamani la domiciliu, pe motiv de varicela) si ma intreba cu cel mai mare entuziasm posibil daca i-am pregatit ceva (prin asta se refera la o activitate, de preferat un experiment, de preferat un vulcan 🙂 ). Cand intr-o zi uitasem sa ii pregatesc, am scos materialele despre sistemul solar.

Am citit impreuna din doua carti- una adusa din Anglia: My Big Book of Learning– care are o pagina dedicata acestei teme si Stelele si planetele pe care S. a primit-o cadou de Craciun- plina de informatii, cu jocuri, teste si abtibilduri (multumim, Adina!). De asemenea, baietelul meu a fost fascinat de calatoria pe Luna a doi ursuleti- prilej bun pentru a repeta cuvinte in engleza.

solarAm avut fise laminate, printate de aici. Ne-am jucat cu planetele noastre homemade si cu telescopul- S. stie ca telescopul se foloseste pentru a observa planetele, asa ca si le aseaza frumusel pe jos si le priveste prin cel de jucarie (multumim, Camelia, si pentru tutorialul folosit la mesterirea sistemului solar, si pentru telescopul pe care il iubim foarte mult!).

De aici mi-a venit ideea unei picturi inedite- pe foaia alba am desenat stelute si luna cu un ceracolor alb, si S. a pictat cu albastru inchis peste ele, facand sa apara ca prin magie un cer instelat (din pacate nu am apucat sa fotografiez „opera” finala).  Un alt craft (cerut cu insistenta de S.) a fost macheta unei rachete, pe care noi am facut-o si alta data, insa acum am decis sa o decoram cu ghemtoace de tissue paper– un excelent exercitiu de motricitate fina, de altfel.

solarcraft

Intr-o dimineata, cand trebuia sa fie liniste, pentru ca incercam sa evitam cat putem desenele animate- i-am improvizat un sensory bin– cu orez colorat, stelute si semilune ceramice. S a trebuit sa sape dupa micutele piese de mozaic si sa le numere pe multimi, de la 1 la 10, descurcandu-se foarte bine:

solarsensory

Am facut aceste activitati pe parcursul unei saptamani, si acum pot spune ca stiu care sunt planetele din sistemul nostru solar. Cand le voi uita, reluam :).

Ursuletii nazdravani invata si ei despre Sistemul Solar asa ca, daca planuiti o lectie pe acest subiect, va puteti inspira si din activitatile lor frumoase.

Happy learning!

 

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. andru

     /  30 Ianuarie 2013

    Ati muncit o gramada, dar sunt sigura ca nici n-ati simtit ca a fost munca, ci doar joaca si voie buna!

    Răspunde
    • S. chiar nu o percepe ca pe o munca, e bucuria lui cea mai mare sa ii pun laolalta activitati. Iar pentru mine e foarte bine sa il vad ocupat cu folos 🙂

      Răspunde
  2. Da, aţi muncit o grămadă, dar a ieşit o lecţie foarte frumoasă şi interesantă. Şi mi-a plăcut mult racheta!

    Răspunde
    • Da, Mihaela, racheta nu era in plan, dar i-a placut mult sa o faca- fiind arestat la domiciliu, trebuie sa inventam ceva antiplictiseala, pentru ca de abia au trecut 4 zile, si mai avem vreo 8 😦

      Răspunde
  3. Hhihhi. mai ‘nainte am aterizat din spatiul cosmic al ursuletilor si uite, am ajuns in spatiul tau cosmic :))
    Foarte faina ideea cu bilele de polistiren. cum de nu m-am gandit la asta? eu imi imaginam niste planete prin tehnica papier-mache. dar evident sunt mai grele. multam de idee. mai ramane sa sap, sa vad si restul componentelor cum vor fi facute. desi as prefera unul de-a gata.

    Răspunde
    • Nu uita sa verifici tutorialul Cameliai cand le faci, eu le-am facut „din amintiri” si m-am chinuit un pic, daca as fi citit inainte de a ma apuca de planete as fi scutit ceva bataie de cap.

      Răspunde
  4. cartea cu ursuletii mi se pare interesanta, la fel si cartea de la Adina
    le trec pe lista de cumparaturi – Daria este pasionata de orice inseamna planete si calatorii spatiale 🙂
    felicitari pentru lectia complexa

    Răspunde
  5. A.T.

     /  30 Ianuarie 2013

    frumos! si eu tot de niste mingiute m-am folosti sa-i explic treaba cu planetele si cu orbitarea in jurul soarelui. 🙂
    Noi fusesem la planetarium , la Children’s museum si au avut acolo o prezentare live si a fost fascinata!!
    Cartile cu Berenstein bears sunt unele din favoritele fiica-mii! 🙂

    Răspunde
    • Am fost si noi asta vara la planetarium, in Baia Mare, chiar si pentru mine ca adult a fost o experienta deosebita. Cu S. trebuie neaparat sa repetam experianta, nu stiu cu cat a ramas de atunci, dar vara vreau sa fie pentru el timpul excursiilor educative 🙂 Voi aveti multe resurse in State, stiu ca nici nu se compara muzeele de acolo cu ce e aici, dar asta nu va fi o scuza sa nu le vizitam si noi pe ale noastre 🙂

      Răspunde
  6. Cate idei frumoase! imi place mult de tot sensory bin-ul!

    Răspunde
    • Si mie mi-a placut, ce vesel si colorat a fost! Nu iti spun, dupa aceea s-a jucat toata dimineata, si dimineata urmatoare cu orezul colorat- si banuiesc ca il vom mai folosi cel putin o data 🙂 Orezul acesta a fost implucat in muuuulte activitati educative, si-a scos toti banii 🙂

      Răspunde
  7. Tare mult imi plac planetele voastre!!! si cutiuta spatiala la fel….eu nu am reusit sa iau stelute si lunite din ceramica….tot timpul uitam…au adus si rosii :).
    Cred ca oricat ati repeta aceasta lectie, S. ar fi la fel de incantat!

    Răspunde
  8. Mihaela Pop

     /  5 Februarie 2013

    Sunt foarte frumoase materialele. Sensory bin-ul imi place enorm.

    Răspunde

Lasă un răspuns

