Experiment cu plante

Prin martie vedeam cum multe echipe de mamici si copii se apucasera serios de „gradinarit” si au inceput sa planteze seminte si boabe de tot soiul. Am planuit si noi o astfel de activitate, dar o tot amanasem, pana cand, intr-una din plimbarile mele cu S. am remarcat crengile taiate ale unor copaci din vecinatate. Crengile aveau muguri minusculi, asa ca am rupt cateva ramurele diferite si le-am pus in apa, acasa:

S. a avut prilejul sa observe cum mugurii se faceau tot mai mari, producand in cele din urma frunzulite. In plimbarile de afara vedea ca acelasi lucru se petrecea cu copacii. I-am explicat ca plantele se hranesc cu apa si lumina, ca trebuie puse intr-un loc insorit si udate.

Apoi, tot el a gasit pe afara niste boabe de fasole, cu care am facut celebrul experiment cu vata imbibata in apa:

S. a putut vedea procesul de incoltire, cum arata radacinile, tulpina si frunza. Fasolea noastra „creste ca din apa”, si la propriu si la figurat, si in curand va trebui sa o plantam in pamant:

 Nu este un experiment original dar, daca nu l-ati facut inca impreuna cu prichindeii vostri, merita incercat. Eu am discutat cu S. despre plante si inverzirea naturii, si cred ca a inteles mult mai bine gratie acestui experiment concomitent cu…primavara 🙂 .

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Wow ce mare e fasolea! Sa inteleg ca o sa scrieti curand S. si vrejul de fasole?! Iar la muguri nu m-as fi gandit! Sunt binevenite activitatile astea de „studiu al naturii”! Eu cred ca sunt foarte atractive si educative pentru cei mici.

    Răspunde
    • Da, ne pregatim sa o plantam in ghiveci- daca te gandesti ca noi faceam astfel de experimente muuult mai tarziu, si nu state animeni sa ne ex[plice cum e cu plantele (cel putin in cazul meu asa a fost), ma gandesc ca S. e o idee mai castigat 🙂

      Răspunde
  2. Cu siguranta e mai castigat. In primul rand pentru ca este one-on-one attention!

    Răspunde
  3. 1-235

     /  10 Martie 2013

    Experimentul cu vata imbibată in apa l-am facut si cu samburi de mango ,de fasole, papaya(care urmeaza sa vad daca incoltsc) si am facut experimentul cu 3 scobitori înfripte intr-un sambure de avocado , care daca nu stiti cum se face scrie-ti pe youtube avocado grow.

    Răspunde
  1. Despre scoala din casa noastra | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

