Urmand curriculum-ul Montessori dupa care am hotarat sa ne ghidam, am facut pana acum diferentierea intre fiinte si obiecte. Acum a venit randul sa sortam intre plante si animale. Lui S. i-a venit mai greu sa inteleaga ca si plantele sunt fiinte, dar am pus intrebarile de rigoare- Se naste? Da, dintr-o samanta! Creste? Evident! Se hraneste? Da, cu apa si lumina! Respira? Da, dar aici nu am putut sa ii explic prea in amanunt…
Am inceput cu un experiment care sa ne demonstreze cum se hraneste planta- foarte usor de pus in practica. Aveti nevoie de:
- pahare cu apa
- flori albe
- colorant alimentar, cerneala
- o pipeta
S. a colorat apa din pahare si a asteptat rabdator sa vada cum urca culoarea pe tulpina. Din pacate, zambilele mele inca nu s-au colorat, insa se vede cum a urcat colorantul pe tulpina. Experimentul, asadar, nu e tocmai reusit, insa mai avem rabdare…
Apoi am sortat cartonase cu animale si plante, ca sa diferentiem aceste doua categorii:
Am trecut apoi la lucruri mai complicate- printasem si laminasem, cu ceva vreme in urma, fise cu partile componente ale unei plante de pe acest blog. Am luat seminte diferite, frunze, am desfacut florile sa vadem cum arata in interior, am observat structura frunzelor, am discutat despre fructe – le-am potrivit pe imagini:
Partea aceasta a lectiei a fost si cea mai interesanta.
La sfarsit, S. a vrut sa picteze, asa va i-am dat cateva figurine de ipsos cu tema…vegetala (multuim, Antoaneta!):
A fost o lectioara reusita, care lui S. i-a placut tare mult. Noi ne-am inspirat in totalitate, as putea spune, din lectia Adinei cu I. Multumim pentru idei, Adina!
Happy learning!
Claudia
/ 9 martie 2013Ce imi place migala ta si modul cum aplici micile lectii!:)
Raluca
/ 17 martie 2013Multumim, Claudia! Ma ajuta foarte mult informatiile de pe net, si cand vad mame care fac astfel de lectii cu micutii lor. Important e ca astfel copilul retine informatia!
Adina
/ 9 martie 2013A iesit foarte fumoasa si completa lectia!
Raluca
/ 17 martie 2013Ca si a voastra, de altfel, multumim pentru inspiratie!
viorical
/ 9 martie 2013Foarte frumoasa si compleza lectia, felicitari! Si noi saptamana viitoare avem tema Plantele, deci a picat numai bine aceasta postare. Multumim de inspiratie!
Raluca
/ 17 martie 2013Ma bucur mult ca a picat la tzanc 🙂
Mihaela Dămăceanu
/ 11 martie 2013Frumoase lecţii, mai faci!
Raluca
/ 17 martie 2013Multumim, toate au surse externe de inspiratie, nu prea am mare merit 🙂
Mihaela Pop
/ 15 martie 2013Imi place foarte mult cum lucrati!
Raluca
/ 17 martie 2013Mai putin in ultima vreme, trebuie sa ma cam adun, dar din cand in cand, incropim cate o lectioara 🙂
Diana Povara-Dragos
/ 27 iulie 2014Garoafele albe se coloreaza cel mai repede, in cateva ore, noi am facut experimentul la scoala cu copii cu diferite flori, am avut surpriza ca unele sa moara pana a doua zi fara sa se coloreze, nu am pus colorant alimentar ca nu am avut, am mers pe cerneala, albastru de metil, violet de gentiana, vopsea de oua, ca solutie de urgenta si ultima ora dar nu ne-a iesit. Foarte frumoasa lectia.
Raluca
/ 27 iulie 2014Mersi de pont, Diana! Si zambilele noastre nu s-au colorat suficient, doar un pic pe tulpina. Noi cu siguranta reluam lectia, pe toate le refacem periodic ca sa se aseze informatiile, si atunci vom folosi garoafe albe. E tare bine de stiut asta…