Lectia despre plante

Urmand curriculum-ul Montessori dupa care am hotarat sa ne ghidam, am facut pana acum diferentierea intre fiinte si obiecte. Acum a venit randul sa sortam intre plante si animale. Lui S. i-a venit mai greu sa inteleaga ca si plantele sunt fiinte, dar am pus intrebarile de rigoare- Se naste? Da, dintr-o samanta! Creste? Evident! Se hraneste? Da, cu apa si lumina! Respira? Da, dar aici nu am putut sa ii explic prea in amanunt…

Am inceput cu un experiment care sa ne demonstreze cum se hraneste planta- foarte usor de pus in practica. Aveti nevoie de:

  • pahare cu apa
  • flori albe
  • colorant alimentar, cerneala
  • o pipeta

S. a colorat apa din pahare si a asteptat rabdator sa vada cum urca culoarea pe tulpina. Din pacate, zambilele mele inca nu s-au colorat, insa se vede cum a urcat colorantul pe tulpina. Experimentul, asadar, nu e tocmai reusit, insa mai avem rabdare…

experimentfloriApoi am sortat cartonase cu animale si plante, ca sa diferentiem aceste doua categorii:

fiseanimaleplanteAm trecut apoi la lucruri mai complicate- printasem si laminasem, cu ceva vreme in urma, fise cu partile componente ale unei plante de pe acest blog. Am luat seminte diferite, frunze, am desfacut florile sa vadem cum arata in interior, am observat structura frunzelor, am discutat despre fructe – le-am potrivit pe imagini:

fiseplantePartea aceasta a lectiei a fost si cea mai interesanta.

La sfarsit, S. a vrut sa picteze, asa va i-am dat cateva figurine de ipsos cu tema…vegetala (multuim, Antoaneta!):

plantepicturaA fost o lectioara reusita, care lui S. i-a placut tare mult. Noi ne-am inspirat in totalitate, as putea spune, din lectia Adinei cu I. Multumim pentru idei, Adina!

Happy learning!

Articolul următor
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Ce imi place migala ta si modul cum aplici micile lectii!:)

    Răspunde
    • Multumim, Claudia! Ma ajuta foarte mult informatiile de pe net, si cand vad mame care fac astfel de lectii cu micutii lor. Important e ca astfel copilul retine informatia!

      Răspunde
  2. A iesit foarte fumoasa si completa lectia!

    Răspunde
  3. viorical

     /  9 martie 2013

    Foarte frumoasa si compleza lectia, felicitari! Si noi saptamana viitoare avem tema Plantele, deci a picat numai bine aceasta postare. Multumim de inspiratie!

    Răspunde
  4. Frumoase lecţii, mai faci!

    Răspunde
  5. Mihaela Pop

     /  15 martie 2013

    Imi place foarte mult cum lucrati!

    Răspunde
  6. Garoafele albe se coloreaza cel mai repede, in cateva ore, noi am facut experimentul la scoala cu copii cu diferite flori, am avut surpriza ca unele sa moara pana a doua zi fara sa se coloreze, nu am pus colorant alimentar ca nu am avut, am mers pe cerneala, albastru de metil, violet de gentiana, vopsea de oua, ca solutie de urgenta si ultima ora dar nu ne-a iesit. Foarte frumoasa lectia.

    Răspunde
    • Mersi de pont, Diana! Si zambilele noastre nu s-au colorat suficient, doar un pic pe tulpina. Noi cu siguranta reluam lectia, pe toate le refacem periodic ca sa se aseze informatiile, si atunci vom folosi garoafe albe. E tare bine de stiut asta…

      Răspunde
  1. Tag: Vânătoare în bibliotecă | Lecturi de mamica
  2. 10 idei de primavara | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. Trusa exploratorului de la Noriel | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu