Invatam continentele in stil Montessori

Astazi ne-am apropiat din nou de geografie, incercand sa invatam/repetam continentele.

Am inceput cu un joc de numarat, pentru ca asa a vrut S.- dar care s-a potrivit la fix; jocul ni l-a imprumutat Roxana (multumim!), si este pe tema creaturilor oceanice. Asadar, cu globul in fata, l-am intrebat pe S. daca mai stie cum se numeste intinderea mare de apa albastra- mi-a raspuns corect „Ocean!”. S. a numarat bine pana la 5 (si l-a distrat foarte tare sistemul cu clestii cei mici de rufe) si cu ajutor pana la 10- repetand in acelasi timp numele vietuitoarelor din mediul marin.

Am trecut la materialele pregatite pentru aceasta lectie: globul Montessori, cartonasele cu continente (3 parts cards) descarcate de pe Montessori Helper, si fise cu continentele alb negru, pe care sa le coloram impreuna:

Globul Montessori ne-a fost daruit de Camelia, si il pretuiesc nespus de mult! E o unealta educationala la care eu nu as fi visat nicicand- iar S. a invatat cu usurinta continentele cu ajutorul lui (mai bajbaie la cateva, dar experienta noastra a fost interactiva si interesanta tocmai gratie lui). Camelia a explicat in detaliu cum a folosit globul in lectia lor despre continente. Multumim din suflet pentru acest super cadou!

S. a potrivit perechile de cartonase cu continentele, si aici am repetat cantecelul improvizat de noi. Vreau sa va spun ca S. nu canta niciodata cu mine- singurul cantec cantat de el e o varianta afona si adaptata a „La Multi Ani”-ului cantat langa tort. Ei bine, la cantecelul cu continente participa entuziasmat! Apoi am inceput sa coloram continentele cu culorile corespunzatoare (ne-am oprit dupa Africa si Europa, intrerupti de un telefon).

Sa nu credeti ca lectia noastra s-a terminat aici 🙂

Am profitat de glob si de ideea panatului in sine, pentru a repeta istoria biblica a facerii lumii– am citit din Biblia Copiilor, am cantat cantecele si i-am multumit lui Dumnezeu pentru ca a creat toate lucrurile.

S. imi cere deseori sa ii spun povesti cu „Debezeu” si isi doreste de la tati o racheta mare-mare, cu care sa zboare la Dumnezeu. Ce va face la Dumnezeu cand va ajunge acolo? Potrivit spuselor lui, Il  va ruga  pe Dumnezeu sa isi ia carnita, oase, stomac, ochi, dinti, par, etc., sa vina la noi acasa si sa faureasca un nou bebelus- un baietel. Amen to this!

A fost o lectie complexa- un pic de matematica, geografie si religie- si ne-a placut foarte mult amandurora.

Happy learning!

Articolul anterior
Articolul următor
Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. Raluca, ma bucur din tot sufletul ca v-am putut face aceasta bucurie! Sa folositi globul sanatosi!
    Imi place mult felul in care ati combinat informatiile, va felicit!

    Răspunde
  2. O lectie frumoasa si complexa!

    Răspunde
    • Sa stii Adina ca mi-a venit ideea, dupa lectia asta, sa cuplez fiecare lectie de geografie cu cate una biblica…sa vad cum iese 🙂 REcapitulam ce am invatat pana acum 🙂

      Răspunde
  3. Ce lectie frumoasa! Ce frumos ati combinat toate informatiile!

    Răspunde
  4. o lectie foarte interesanta! felicitari,mami si pui! 🙂

    Răspunde
  5. Raluca, ce lectii frumoase si complexe faceti. Ma bucur ca S e atent si receptiv. Astept si eu un glob de la Coca, pe care intentionez sa-l transform dupa metoda prezentata de Camelia. E un material didactic super!

    Răspunde
    • Da, Roxana, asa pretuiesc globul acesta!! Mi se pare asa de fain ca S. a ajuns sa aiba niste materiale didactice atat de deosebite!

      Răspunde
  1. Homeschooling Izabela- Lectia 1 | Caiet pentru casa mea
  2. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. Geografie in stil Montessori cu editura Gama | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu