Joaca merelor

Cand S. este la gradinita, ii caut materiale educative in jurul carora sa organizam lectioare sau mici recapitulari. Stiu ca si la gradinita lucreaza, insa nici acasa nu vreau sa il privez de joaca noastra educativa, mai ales ca imi dau seama ca pentru el astea sunt cele mai fericite momente (in special pentru ca atunci se joaca cu mami🙂 ).

Asadar, am printat mai multe fise, printre care unele cu mere, si m-am gandit la o activitate pe marginea lor. Nu este o lectie despre mar- pe acesta l-am studiat in detaliu vara trecuta, si va povesteam aici despre asta.

Acum am vrut sa repetam cifre si litere, sa facem un pic de „arta” in jurul acestui fruct.

Asadar, am preluat ideea minunata a Valentinei, si am facut un mar din autocolant (tulpina din carton maro, coroana din autocolant rosu- lipite pe o tabla alba, mare, cu sticky tag), iar merele numerotate le-am decupat de pe o fisa printata (erau pentru patterning, insa nu se mai puteau folosi la asta, pentru ca mi se terminase cerneala in imprimanta- ma bucur ca le-am gasit o intrebuintare!). Am folosit un ursulet si un catel (din pacate am uitat sa ii fotografiez) sa punem in scena un dialog de genul „Vreau sa fac o placinta de mere” „De cate mere ai nevoie?”. S. alegea un numar, culegea merele din copac- si ne-am jucat asa de doua ori, prima oara cu 8, apoi cu 5 mere.

Apoi ne-am decis sa punem la treaba cariocile noastre Do-a-dot, asa ca am scos fisele printate cu acest scop- am vrut sa repetam o litera (evident, A de la Apple– iar S. a binevoit sa repete si cuvantul in engleza), am facut un joc de recunoscut litere (nu am lucrat deloc pe litere toata vara, intentionez sa reincepem incet-incet, asa ca am vrut sa fac o mica recapitulare, sa vad cate isi mai aminteste S.).

Apoi a fost arta de dragul artei, a stampilat cu stampile mai mici si cu carioci Do-a-dot doua mere diferite- iar eu ma bucur ca le-am pus la lucru.

La sfarsit am folosit si cateva cartonase cu mere din jocul 100 Puzzles About the Nature and the Numbers, de la Clever Book, primit ca premiu la Maratonul de citit– jocul depaseste varsta lui S., insa daca sunt si eu prin preajma ii place sa traseze si sa gandeasca cerintele de pe cartonase.

Spor si voua la joaca si la invatat!

Articolul următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. Wow, Raluca, ce joaca frumoasa! Ce materiale minunate, multumim din suflet idee!

    Răspunde
  2. O, foarte fain, good job, S. and mommy!!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

