Delfinii

<strong>DELFINII (PUZZLE)</strong>

Delfinii este cea de-a doua carte pe care o citesc si recenzez pentru campania vALLuntar.

Cand am deschis pachetul venit prin curier, am scos un WOW! sincer- cartea arata superb! Pare de calitate, fotografiile cu delfini sunt foarte reusite, cartea e mai mare decat ma asteptam (poza de pe site-ul editurii m-a indus in eroare, it doesn’t do justice to the book).

Este o carte care creste impreuna cu copilul: pentru cei mici, avantajul e ca pozele sunt foarte clare si atractive si paginile cartonate. Poate fi incorporata cu succes intr-o tema cu animalele din Ocean, cum obisnuiam sa fac cu S. inca inainte de a implini el 2 ani. Pentru copilul de grupa mijlocie-mare introduce frumos si interactiv (prin text, liste, chestionare) informatii interesante despre delfini.

Informatia prezentata in carte e suficienta -nu coplesitoare- pentru un copil de 4-6 ani (varsta recomandata de editura), ba chiar ar ajuta un copil scolar sa faca o lucrare completa despre delfini pentru ora de stiinte naturale. Trebuie sa recunosc ca nici eu nu stiam atat de multe despre aceste animale simpatice, deci am castigat citind-o.

Puzzle-ul in schimb m-a dus cu gandul la Mark. Mark e un baietel pe care eu l-am cunoscut pe cand avea el 3-4 ani. A trecut ceva vreme de atunci, acum e mult mai mare. Dar la 3 ani el era un geniu al puzzle-urilor printre copiii de varsta lui. Le facea repede si pe cele mai complicate. Adevarul este ca si mai tarziu  Mark s-a dovedit a fi un scolar de exceptie. Probabil ca intre 4 si 6 ani ar fi rezolvat cu usurinta aceste puzzle-uri de 48 de piese din carte. Un copil precum S. de pilda, care nu are aceeasi inclinatie si nu iubeste la fel de mult puzzle-urile, nu stiu daca va avea rabdare sa le faca nici la 6 ani. Mie mi se par complexe si destul de dificile, pentru ca o mare parte din puzzle este practic de aceeasi culoare (albastrul marii), si ii va fi greu copilului sa puna piesa potrivita la locul potrivit cu atat de putine indicii.

Deci, daca aveti un copil pentru care puzzle-urile sunt o provocare si o incantare, aceasta este cartea potrivita.  

Va invit sa comentati la aceasta recenzie, pantru a strange cat mai multe minute de voluntariat. Echipa Editurii All se pregateste de munca voluntara din martie, iar eu vreau sa le dau cat mai mult de lucru, sperand ca va fi si o actiune pentru copii in programul lor.

Articolul următor
Lasă un comentariu

32 comentarii

  1. imi plac si delfinii si puzzleurile asa ca e o carte pe gustul meu chiar daca e pentru pitici:) felicitari pentru implicarea in campanie

    Răspunde
  2. Faina cartea! M-am uitat si eu la cele cu puzzle, dar copiii mei sunt mai maricei.

    Răspunde
    • Da, eu ma pregatesc pentru mai tarziu, deocamdata e cam mic pentru aceasta carte. Am citit si eu recenzia voasta, trebuie sa ma mobilizez la comentarii 🙂

      Răspunde
  3. Foarte draguta cartea: si noua ne plac mult delfinii!!
    si noua ne plac puzzle-urile de putin timp, in nici un caz nu facea vreunul pe la 3 ani (ma refer la D.).
    Da, nici D. nu se descurca prea bine la puzzle-uri care au prea multa apa sau cer….e aceeasi nuanta si i se pare dificil.
    Cat costa si cate pagini are(sau cate puzzle-uri)?
    Multumesc ! 🙂

    Ca sa fi voluntar, trebuie sa ai neaparat un an de bloggerit , nu? 😦

    Răspunde
  4. Frumoasa cartea. Cred ca Elenei i-ar placea si cu siguranta puzzle-ul ar fi o provocare pt ea, ii place mult sa faca puzzle.

    Răspunde
    • Oricum, Vali, mie mi se pare greu si pentru mine. Cred ca vad un pattern aici- la noi in familie nu au fost pasionati de puzzle 🙂

      Răspunde
  5. Foarte frumoasa cred ca este cartea, recenzia ta mi-a adus aminte de copilarie. Am tresarit un pic, pentru ca Marc era si un delfin… Unicul delfin de la Delfinariul din Constanta, pe care eu l-am iubit tare mult, si care a murit acum cativa ani …

    Răspunde
    • CE fain, Iulia…Adevarul e ca baietelul de care va povesteam e tare deosebit, desena atat de frumos la 3 ani- si acum mai am din desenele lui. Ce coincidenta de nume!

      Răspunde
  6. 3 minute si de la mine. eu inca ma lupt cu cartea mea, of of 😦 sper ca in 2 zile s-o dau gata si sa scriu si eu mica mea recenzie!

    Răspunde
  7. Foarte frumoasa cartea – iubesc delfinii!!
    Si eu astept carticica mea – voi citi si scrie despree catelusi:D
    o zi frumoasa!!

    Răspunde
    • In mod sigur intru se vad despre ce e vorba, intr-un viitor un pic mai indepartat ne gandim si noi sa luam un caine pentru S.

      Răspunde
  8. M-ai facut curioasa cu puzzle-ul! Andrei, nepotelul meu, la numai 5 ani este un adevarat fan al deslusirii puzzle-urilor, deci am cu ce sa-l provoc! Multumesc!

    Răspunde
    • Daca ii plac si delfinii, atunci e un dublu castig. Ma bucur ca v-a fost de folos recenzia! Blogul dvs. e o buna sursa de inspiratie- mi-am permis sa il adaug in blogroll la categoria Arts%Crafts 🙂

      Răspunde
  9. De tinut minte – cred ca si piticilor mei le-ar placea :). Sunt amandoi innebuniti dupa delfini :D.

    Răspunde
    • Sigur, daca le plac delfinii…Pozele sunt superbe, informatia usor de citit 🙂 Ma bucur ca v-a fost de folos recomandarea.

      Răspunde
  10. Adela

     /  21 februarie 2012

    Raluca,felictari pentru carte si pentru recenzie!Orice carte care ne ofera informatii despre ceva pe mine ma incanta la maxim.Imi place si proza fantastica pentru cei mici dar cartile despre un anumit subiect real ma fac intotdeauna sa caut si altceva despre acel subiect si asa sunt si fetele,intotdeauna mai au intrebari despre topicul respectiv!

    Răspunde
  11. Ciurea Ioana

     /  21 februarie 2012

    Interesanta cartea dar pustiul meu deocamdata nu e foarte atras de puzzle, e o activitate in care trebuie sa stea mult intr-un singur loc ceea ce el nu prea obisnuieste :)) , oricum pentru viitor cred ca merita cumparata.

    Răspunde
    • Ioana, daca te consoleaza cu ceva, si la noi va curge multa apa pe garla pana va face S. puzzle-urile. Dar acum cred ca ii place cartea pentru poze 🙂

      Răspunde
  12. Și eu am o listă cu cărți de cumpărat din România…

    Răspunde
  13. Interesanta cartea, sunt sigura ca ii va placea si lui David. O pun pe lista de cumparaturi. Dupa aceasta campanie, ma declar fan editura ALL. Jos palaria pentru ei. Asa DA!

    Răspunde
  14. Adela

     /  22 februarie 2012

    Raluca,ieri a venit Tia acasa cu o carte de la biblioteca scolii si ghici despre ce era? Te las sa ghicesti….a doua oara ca pot zice gand la gand cu bucurie!!!

    Răspunde
  15. Si pe mine ma fascineaza delfinii…o fi din cauza ca i-am vazut de mica la delfinariu?!nu stiu…recunosc insa ca noi n-avem carte-puzzle…multumim pentru recenzie si felicitari pt implicare…si eu astept cartea de nu m-o fi uitat Laura…

    Răspunde
  1. Editura All | Claudette
  2. Amintiri de vacanta si cateva activitati pe marginea lor | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu