Pagina de blog

Pagina de blog este cea marcata prin butoanele de sub sau de deasupra antetului. Cel mai cunoscut exemplu de pagina este cea About/ Despre noi. Pentru estetica blogului, numarul de pagini este destul de limitat, si in general titlul trebuie sa fie scurt si sugestiv.

Multa vreme nu am realizat importanta paginilor de blog. Aveam una singura (About), pentru ca exista deja in arhitectura blogului. Abia dupa ce am inceput sa studiez cum se construieste un blog mi-am dat seama de dubla lor valoare: aceea de a atrage atentia asupra compartimentelor importante (generand trafic) si aceea de a ghida cititorii spre lucrurile pe care tu, gazda blogului, le consideri cel mai de folos pentru ei.

Ce pagini e bine sa aiba un blog care vrea sa creasca?

In primul rand, doua: About si Contact: cititorul trebuie sa stie cine esti si cum sa dea de tine daca te considera interesant (dupa ce am creat o adresa de e-mail speciala pentru blog, am inceput sa cunosc si sa ma imprietenesc mult mai bine cu unii dintre cititorii mei- iar acesta consider ca e cel mai mare castig al bloggeritului). Aceste pagini nu trebuie sa lipseasca mai ales daca urmaresti sa folosesti blogul pentru a promova ceva (produse/servicii).

In al doilea rand, lucrurile esentiale fara de care cel ce te citeste nu ar intelege anumite aspecte din povestea spusa de tine.  Daca povestea ta se leaga de dorinta de a scrie si publica, anunta-l printr-o pagina care sa trimita macar la cateva exemple graitoare ale muncii tale. Daca traduceti sau scrieti si in alta parte, daca faceti recenzii pentru anumite produse, organizati periodic concursuri sau ateliere sau aveti un magazin virtual, puteti crea o pagina despre asta.  Daca blogul e centrat in jurul familiei, e bine sa ai una in care sa fie prezentata mai detaliat familia. Vizitatorul care se opreste la una din postarile aniversare despre Cati poate ca nu va intelege de ce sarbatoresc cu asa entuziasm niste progrese firesti pentru un bebelus. Nu-i nimic grozav si extraordinar in faptul ca un bebelus de noua luni se rostogoleste in ambele directii. Altii la varsta asta se ridica si merg. Dar daca bebelusul respectiv este unul la 10.000, daca dupa statistici ar fi avut 80% sanse sa dispara pana acum, si daca mai sfideaza statisticile si in privinta progreselor, atunci intelegeti de ce o pagina explicativa cum este Cati Capsunica e necesara pe blogul meu. Eu stiu ca va place sa cititi despre Cati, pentru ca postarile despre ea sunt cele mai accesate pe blog. Asta ma face sa simt ca ne iubiti si va pasa de noi.

Un alt tip de pagina poate cuprinde ceea ce tu, ca si blogger, ai de oferit. O pagina care sa grupeze tutoriale, printables, serii sau colectii de sfaturi/retete/how to-s/etc. Engleza pentru pici este pagina prin care ofer cunostintele acumulate de mine ca profa de engleza. Start de blog intra tot in aceasta categorie de pagina-unealta.

Alta este cea care va elibereaza bara laterala: aveti nevoie de spatiu pentru butoane publicitare si vreti sa adunati tot blogroll-ul intr-un buton? Faceti o pagina sus in care puneti toate link-urile din blogroll. De asemenea, puteti grupa anumite postari care nu ies in evidenta in categorii. De pilda, pentru a nu lungi sirul categoriilor inutil, si pentru ca stiu ca la un moment dat cineva va vrea sa studieze cu copilul anumite tematici, intentionez ca in viitor sa grupez toate temele facute de noi pe o pagina, pentru a fi mai usor de accesat. Rolul lor este de a face blogul mai organizat- dezgropand in acelasi timp postari la care ati muncit mai demult, si care zac in arhive.

Admir unele bloguri atat de bine structurate si organizate. Multa vreme am crezut ca este o mare filozofie sa pui asa ceva pe blog, nestiind ca e la fel de simplu ca a scrie o postare, si cat de mult va optimiza navigarea, precum si ca va mari numarul accesarilor de pagina. Am ajuns la concluzia ca se merita sa investesti putin timp in structurarea blogului, e o forma de respect fata de cititor.

Am gasit aici un ghid despre cum sa iti construiesti un blog in WordPress- sper sa fie de ajutor celor ce vor sa inceapa pe aceasta platforma.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Sunt foarte utile informatiile, mai ales pentru mine o incepatoare in ale blogurilor. Asta imi doresc si eu, sa fiu un pic mai organizata, sper ca in timp sa reusesc. Multumim inca o data.

    Răspunde
  2. Foarte interesant si util articolul, Raluca! MUltumim tare mult!!!
    Mie mi-ar placea sa-mi structurez categoriile, dar nu reusesc :(…adica sa fac la o categorie subcategorii….am vazut ca este optiunea aceasta , dar nu merge.

    Răspunde
    • Aici chiar nu ma pricep, Coca- poti sa-mi dai un link, sa vad cum arata?

      Răspunde
      • Raluca, pai nu cred ca iti pot da link. nu stiu cum
        Acolo, cand intri la categorii iti spune ca poti face o subcategorie. De ex, daca ai o categorie Muzica, poti avea subcategorii: jazz, muzica clasica, latino, etc, etc…
        Sau Activitati educative si treci la subcategorii: varstele : 1-2 ani, 3-4, etc.

        Am incercat, dar nu merge….:(

        Răspunde
  3. Asa mult imi place blogul tau. Mereu gasesc ceva util.
    Neaparat imi voi reorganiza si eu blogul, mai ales ca aveam in plan acest lucru si articolul tau m-a ajutat sa inteleg unele lucruri, ce imi erau neclare , dar nu aveam timp sa caut explicatii 🙂 Multumesc.
    Azi,ti-am oferit si eu un premiu, in semn de apreciere.

    Răspunde
  4. Coca, am incercat si eu si nu am reusit cu subcategoriile.

    Răspunde

Lasă un răspuns

