Experiment cu apa colorata

Nu mai facusem de multa vreme un experiment cu S., si imi era chiar dor sa ii vad curiozitatea la nivel maxim, ochisorii sclipiciosi si pe el framatand de entuziasm. Asadar, cand am dat peste acest experiment, mi-am zis ca nu ne lipseste nimic sa il punem in practica. Aveti nevoie de:

  • trei pahare transparente
  • doua nuante de colorant alimentar
  • hartie de bucatarie
  • pipeta (gasiti la farmacie, sau puteti folosi pipetele flacoanelor goale de picaturi)

Hartia de bucatarie se ruleaza in doua suluri nu prea groase, paharele de pe laterale se umplu cu apa, cel din mijloc ramanad gol. In cele doua pahare S. a picurat cu ajutorul pipetei cativa stropi de colorant alimentar (noi am folosit rosu si galben). Am asezat sulurile de hartie astfe incat sa treaca din paharele laterale in cel din mijloc. Apoi am asteptat…si am asteptat…si am asteptat…

Dureaza ceva mai mult, dar in jumatate de ora apa colorata trece prin hartie ca printr-un tub si incepe sa picure in paharul din mijloc. Apoi se combina, iar S. a vazut inca o data ca rosu+galben=portocaliu.

A fost un experiment dragut, usor de realizat, si interesant pentru toata familia.

Spor si voua!

Articolul anterior
Articolul următor
Lasă un comentariu

17 comentarii

  1. Wow, cat de simplu si frumos! O sa imprumutam si noi ideea, Elenei cu siguranata ii va placea.

    Răspunde
  2. Cat de mult imi place experimentul, Raluca! Il facem si noi, cu siguranta, multumim pentru idee!

    Răspunde
  3. Foarte interesant experimentul! Chiar si pentru oamenii mari 🙂

    Răspunde
  4. Ramona

     /  22 octombrie 2012

    Si noi o sa-l incercam! Multumim! 🙂

    Răspunde
  5. super tare!Pitica mea nu ar avea rabdare…dar la momentul potrivit il vom pune in practica.Mi-ai adus insa aminte de copilaria mea…Nu-ti imaginezi cat am plans ptr ca o colega de la gradinita il ”executa”pe mov iar eu habar n-aveam cum facea…A durat cateva ore pana mi-a iesit…dar ce-a fost in sufletul meu,nu am cum sa uit vreodata!

    Răspunde
    • Offf.lasa, alina nu va avea probleme din astea 🙂 Poate peste cateva luni va merge si la voi experimentul asta 🙂

      Răspunde
  6. super! si noi vom incerca cu siguranta.
    pt maine am in plan experimentul cu floarea care se deschide vazut la tine, dar sigur il strecor si pe asta saptamana asta.

    Răspunde
  7. grozav!! si noi stam la coada sa incercam experimentul :)) mai ales ca am o punga plina de vopsea pt oua lichida . Vom incerca mai multe combinatii de culori. Multumim mult pentru ca ne-ai impartisit acest interesant experiment!!!

    Răspunde
  8. Hihihi, acest experiemnt mi-a scapat. Oare cum de nu am stiut de el :)) Nu conteaza, am aflat acum si sigur il vom face si noi, e foarte interesant.Multumim 🙂

    Răspunde
  1. Numere si culori in engleza | doua fete cucuiete

Lasă un comentariu