America de Sud

America de Sud, continentul ursului cu ochelari.

Adevarul este, drept sa va spun, nu am insistat prea mult asupra ursului cu ochelari. Nici eu nu stiam pana acum ca exista acest urs pe lume, si nu e foarte faimos. Ne-am concentrat insa asupra pasarilor din America de Sud si asupra llamei, dupa ce am identificat si numit toate animalele, pasarile si insectele din atlasul nostru.

Am facut o mini-lectie despre pasari, folosind jocuri si materiale noi (majoritatea de inspiratie Montessori): un exercitiu de transfer de pene si pompoane (pe post de oua🙂 ) cu ajutorul unui cleste de rufe, un exercitiu de identificat si potrivit partile corpului unei pasari (cu 3- part-cards Montessori), si un memory game  adaptat cu pasari (foarte realist realizate, dintr-un joc Ravensburger):

Daca va amintiti, noi ne-am mai jucat cu pasarile pe la doi ani asa, si inainte de 3 ani si jumatate, asa.

Tot despre pasari, dar si despre litere, am povestit cu ocazia urmatorului joc: in recipiente de la ouale de ciocolata, am pus figurine de pasari, pe care S. a trebuit sa le scoata de acolo, sa le numeasca si sa arate care este litera initiala a numelui fiecaruia- a avut nevoie de putin ajutor, dar s-a descurcat bine si, cel mai important, i-a placut jocul:

Am citit cateva carti  pe calculator, una dintre ele, despre animalele din America Centrala si de Sud- am descarcat-o gratis de pe Amazon si tare bine ne-a prins (din pacate, nu dau de ea sa pun link), si doua carti din seria Llama, Llama, pe care le-am vazut prima oara recomandate de Adela, si care sunt pur si simplu delicioase. Noi am citit de pe wegivebooks.org  Llama, Llama Red Pajama si Llama, Llama Misses Mama (de aceasta as fi vrut sa imi fi amintit in prima saptamana de gradinita…).

Toate aceste activitati s-au intins pe intreaga saptamana trecuta, pe langa alte jocuri cu litere si cifre. Se pare ca lui S. ii plac lectioarele de geografie, si sper sa isi aminteasca cu placere de ele.

Articolul precedent
Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. Ramona

     /  23 Octombrie 2012

    Foarte frumos imbinate activitatile, Raluca, cu siguranta S. isi va aminti de ele! Si tema imi place foarte mult!

    Pe sparks.com.ro am gasit materialele acestea care sunt foarte uitle pentru invatarea geografiei:

    http://www.sparks.com.ro/noutati/carte-magnetica-casele-lumii-janod-j05549-585.html

    http://www.sparks.com.ro/jucarii-educationale/familia-geo-janod-j02937-60.html

    Spor la joaca!🙂

    P.S. Pentru a citi pe wegivebooks trebuie sa fii inscris, nu-i asa?

    Ramona

    Răspunde
    • Multumim mult pentru recomandari, super faine recomandarile tale, Ramona! DA, pe wegivebooks trebuie sa iti faci cont!

      Răspunde
  2. Raluca, ce lectie frumoasa! Imi place mult ideea cu recipientele in care se ascund pasarile, cartonasele voastre cu litere, super!

    Răspunde
  3. Imi place lectia voastra, Raluca, activitatile sun f reusite!

    Răspunde
  4. Minunata lectia! Imi place activitatea cu pasarile, e interesanta ideea.

    Răspunde
  1. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

