Lectia despre elefanti

Saptamana aceasta am facut cu S. o lectie tare draga mie, lectia despre elefanti.

Am avut materiale foarte frumoase, printables de la Montessori Helper (mai multe detalii aici), Carti cu elefanti din biblioteca noastra, dintre care una recent primita cadou (multumim din suflet, o iubim!). Despre aceasta, aparuta in Romania la ed. Art, vreau sa va povestesc mai multe. Cartea cu elefanti, de Steve Bloom, este de o calitate deosebita, cu fotografii foarte frumoase, text putin, dar suficient (nu am reusit sa citim tot textul, insa mi-a fost de mare ajutor cand S. m-a intrebat, de pilda „La ce folosesc coltii?”. V-am marturisit si inainte ca lectiile facute cu S. sunt in acelasi timp lectii pentru mine, de unde invat o multime de informatii noi). Mi-a placut mult sectiunea dedicata partilor corpului elefantului- a venit la ţanc: dupa ce observasem tocmai asta pe cartonasele Montessori, S. a vazut in detaliu cum arata urechea, ochiul, piciorul, trompa, coada sau pielea pachidermului; partea cea mai frumoasa e ca baietelul meu devine atent, studiaza pozele si pune o multime de intrebari in legatura cu ele (cand era mic accepta pur si simplu informatia, acum se vede ca o proceseaza). Cartea continua cu date despre familiile de elefanti (superbe fotografiile cu pui!) si modul lor de viata. O recomand, mai ales daca aveti acasa un iubitor de animale!

Am rasfoit rapid o alta carte despre elefanti (in engleza), iar apoi am recapitulat antonimele cu ajutorul unei carti cu magneti, recent primita cadou (multumim, Adriana si Iulian!), care la big are un elefant. Aveam in plan o  povestioara simpatica, pe care S. a mai auzit-o de cateva ori  (Brilliant Little Elephant), insa lectiile noastre se sfarsesc de obicei brusc (se arde mancarea, plange Cati, ne grabim sa ajungem undeva…), asa ca asta a ramas pentru data viitoare.

Happy learning!

Articolul următor
Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. foarte frumoasa cartea ! multumim pentru recomandare!!!
    si noua ne plac mult elefantii.stiu ca au unele caracterisitici uimitoare…cum este memoria lor grozava.Noiam citit despre elefanti in enciclopedia „Descopera savana” (Disney)
    S. a vazut desenul cu micutul elefantel DUmbo? i-a placut? Ursuletilor le place tare mult…daca nu il aveti, il avem noi dublat in romana, dar mi se pare ca este si pe youtube.

    Răspunde
    • Ce idee buna, Coca! S. stie de Dumbo pentru ca am citit cartea atunci cand am fost la circ, dar nu i-am pus inca desenul animat, iar acesta este unul chiar potrivit pentru copii de varsta lui- sigur trebuie sa includem si Dumbo in lectia despre elefanti!

      Răspunde
  2. F faina lectie si materiale!

    Răspunde
  3. imi plac tare mult lectiile pe care le faceti voi. cred ca dupa 3 ani vom incepe si noi cu activitati de genul, pana atunci ne inspiram. ca doar avem si de la cine!
    multumim ca imparti cu noi aceste lectii 🙂

    Răspunde
    • Sa stii ca S. invata multe lucruri din lectioarele astea, iar materialele le pastrez bine pentru cand vom relua lectiile, le vom completa cu materiale noi, le vom aborda din perspective diferite, pentru ca trebuie, bineinteles, sa si recapitulam. De altfel, lectioarele acestea sunt motivul pentru care sunt multumita de ceea ce am facut vara aceasta cu S., chiar mi se pare ca am lasat o „dara” de cunostinte in mintea lui, am creat o baza pe care putem cladi, e si el mai curios, mai atent, si a invatat o multime de lucruri noi (si pot spune acelasi lucru si despre mine 🙂 ) De aceea si povestesc despre ele, pentru ca sunt la indemana oricari mamici- niste printables si o organizare a jucariilor si cartilor pe tematici.

      Răspunde
  4. Superb, ma bucur mult ca va place cartea, eram sigura ca nu dau gres cu ea! De-abia astept sa invatam si noi despre elefantei!!!

    Răspunde
    • Camelia, multumim inca o data pentru ea, e extraordinar de frumoasa- abia astept sa vad si lectia voastra despre elefanti!

      Răspunde
  1. A-A-A A-fri-ca | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un comentariu