Mic Atlas de Anatomie

Cartile despre anatomia corpului uman sunt foarte apreciate la noi acasa. Va povesteam ca Baietelul de argint stie destul de multe notiuni introductive despre corpul uman, asa ca unele carti pe care le citim noi sunt un pic…depasite. Ma gandeam, deja, unde vom merge de aici, ce carti ii pot cumpara, care sa cuprinda informatii mai amanuntite, dar si bine organizate. Asadar, in momentul in care am primit invitatia de a ma alatura, a doua oara, campaniei vALLuntar, am ales fara sa preget un Mic atlas de anatomie.

anatomieAtlasul este unul scolar, destinat atat elevilor din gimnaziu, cat si celor de liceu. Cu siguranta, depaseste ca informatie capacitatea de procesare a unul copil de patru ani, insa unele imagini sunt mult mai detaliate decat ce gasim in alte carti din biblioteca noastra, si putem incepe conversatii noi, despre structura, functii, et c. Cu ocazia primei rasfoiri, S. mi-a pus mai multe intrebari despre aparatul reproducator, si am putut sa-i arat, foarte matter of fact, cum stau lucrurile, fara ca discutia sa ia vreo turnura stanjenitoare.  Imaginile sunt  explicite, iar informatiile oferite sunt destul de complxe, potrivite, dupa parerea mea, elevilor de liceu.

amatomicPe de alta parte, imi este si mie de folos, pentru ca terapia pe care o face Cati ma face sa ma preocup mai mult de anatomia corpului uman, iar acum am si eu prilejul sa-mi slefuiesc un pic cunostintele.

Asa cum in casa ar trebui sa existe un atlas geografic, unul zoologic si poate si unul botanic, tot asa ar trebui sa fie unul anatomic- ne ajuta sa ne intelegem mai bine corpul si conditiile medicale prin care trecem.

Recenzia de fata face parte din a doua campanie vALLuntar, care imbina si de data aceasta lectura cu voluntariatul.

Imi permit sa preiau cateva informatii despre campanie de pe blogul editurii All.

Anul acesta bloggerii participanţi în campanie vor primi câte un copac pentru fiecare 15 comentarii la recenzia publicată pe blogul lor la o carte ALL.

Dacă o recenzie are mai mult de 15 comentarii, celelalte comentarii se vor cumula cu comentariile de la alte recenzii, de pe alte bloguri, şi la 20 de comentarii, o echipă a Grupului Editorial ALL va planta încă un copac într-un loc ales de ROMSILVA.

Campania se desfăşoară în perioada 4 februarie – 7 aprilie după cum urmează:

4- 17 februarie – înscrierea în campanie 18 februarie – 24 februarie – trimiterea cărţilor 24 februarie – 23 martie – lectură şi recenzie 25 martie – 7 aprilie – plantarea copacilor

Daca sunteti la fel de entuziasmati ca mine de  ideea inverzirii tarii, va invit sa comentati: cu cat se strang mai multe comentarii, cu atat mai multi copaci vor fi plantati.

 

Articolul precedent
Lasă un comentariu

58 comentarii

  1. Raluca, ma bucur sa fiu prima care lasa un comentariu, cu atat mai mult cu cat telul este atat de nobil!
    Multumim pentru recenzie, si noi suntem in cautarea unui atlas de anatomie, deci orice recomandare este binevenita.

    Răspunde
  2. viorical

     /  18 Februarie 2013

    OOO, super atlasul de anatomie! Tare mi-ar placea sa avem si noi unul la noi acasa! Vom tine cont de recomandare atunci cand vom achizitiona si noi unul, dar cand vor mai creste copii! Oricum mi se pare superb!

    Răspunde
    • Viorica, noi avem geografic, zoologic (de cand eram eu mica), acesta anatomic si imi doresc si unul botanic. LE folosim din plin, sa stii, se merita sa le ai in bblioteca.

      Răspunde
  3. Pare un atlas interesant, complex – multumim pt recomandare, stiu ca S. e tare pasionat de anatomie, deci a fost o alegere buna!

    Răspunde
  4. Frumoasa prezentarea, asa ar trebui ca fiecare casa sa aiba asa ceva.

    Răspunde
  5. Daca parintii in general ar sti ca din biblioteca unui scolar nu trebuie sa lipseasca un atlas geografic, istoric, botanic, zoologic, de anatomie…
    Dar „chestiile” astea sunt prea SF pentru ei, mai bine un ghiozdan ultimul racnet, dar gol…

    Felicitari pentru alegere!
    Dam si noi o mana de ajutor la plantarea copacelului tau🙂

    Răspunde
    • Sper sa apuce sa planteze S. copacelul- nu stiu care sunt parintii despre care vorbesti tu, Cristina- poate sunt eu mai utopica dar cei printre care ma invart eu sunt mai „ca noi, asa”, mai preocupati de educatie. Desi, la cum stau lucrurle in viata reala, inclin sa cred ca ai dreptate.

      Răspunde
  6. Ce bine e ca ai ales un atlas atat de folositor. Si eu am discutat cu Thea inca de cand era mica despre corpul uman. E important sa stie. Iar cand e mare nu se mai jeneaza sa intrebe sau stie deja, e pregatita sa-si raspunda singura la unele intrebari. Ma bucur ca participi la campanie si ca S. va avea grija de un pomisor😀.

    Răspunde
    • Exact! Cand va fi mare va trage singur unele concluzii. Ma intreaba uneori de ce fumeaza unul sau altul, si de ce nu e bine sa fumeze- ei bine, intelege mai multe cand ii spun ca ormul respectiv isi distruge plamanii. Stie unde sunt si ce fac plamanii, ca aerul care intra in ei si care ar trebui sa fie curat, daca e imbacsit de fum, ii murdareste si ii strica. Inca o data, sper sa fie S. cel care sa ajunga sa planteze pomisoril, ar fi o bucurie dubla pentru noi🙂

      Răspunde
  7. Mulțumim de recenzie. Chiar e nevoie să știm ce fel de cărți, atlase să alegem, și cel mai bine putem afla din experiența altora.
    Spor la documentat!

    Răspunde
  8. mona

     /  18 Februarie 2013

    Imi plac mult recenziile tale. Felicitari:)

    Răspunde
  9. Of, mi-ai adus aminte de Sinelnikov, am iubit volumele acelea invechite dar atat de frumos desenate, mai ales dupa ce am aflat ca autorul s-a desenat pe el😉
    Chiar eram curioasa cum mai arata un atlas nou de anatomie, desenele sunt frumoase, o placere sa inveti din ele.

    Răspunde
    • Kadia, imi era dor de tine! Cam anut trecut pe vremea asta te cunosteam, tot gratie vALLuntarului🙂 Sa stii ca asta arata destul de clasic, in genul atlaselor scolare de pe vremea mea.

      Răspunde
  10. Cu siguranta acest atlas va va fi tare folositor in viitor. Frumoasa si practica alegere!!! MAi ales ca si S. a fost asa de incantat!!

    Răspunde
  11. A.T.

     /  19 Februarie 2013

    foarte cool atlasul! si noi avem unul ”pop up” si Becca e absolut incintata de el!
    Acuma sunt in cautarea unui atlas geografic,ca m-am saturat sa tot imprim harti peste harti pe hirtie si ala mic sa i le mizgaleasca/rupa lol

    Răspunde
    • Folosim din plin si harti printate si atlase (am cam 3 geografice) si tare bine ne prind. Carti despre corpul uman cred ca avem cel putin 5, toate foarte iubite.

      Răspunde
  12. Alexandra

     /  19 Februarie 2013

    multumim pentru recomandare! pare o carte utila si pentru copii mai mari.

    Răspunde
    • Asa e,Alexandra, sunt constienta ca nu toti baieteii de 4 ani impartasesc aceeasi pasiune ca si S., iar pentru restul copiilor le recomand pe cele din seria Discovery sau de la ed. Prut.

      Răspunde
  13. Foarte buna alegere mai ales ca S e pasionat de atlase si enciclopedii. Eu tot cautam sa ii cumpar Elizei niste enciclopedii cand am remarcat aseara ca am deja cateva, pe diverse teme, insa in mormanele de carti pe care le are Eliza nu le vazusem, pur si simplu🙂 Cred ca e timpul sa reorganizez rafturile bibliotecii. Oricum enciclopediile de la All sunt foarte bune, eu am vrut initial pentru campanie un atlas geografic dar nu-l aveau pe stoc si pana la urma am ales altceva.

    Răspunde
  14. Multumim pentru prezentare, atlasul e cu siguranta foarte util.

    Răspunde
  15. ali

     /  19 Februarie 2013

    multumim!

    Răspunde
  16. Si pe Cezara incepe sa o intereseze corpul uman. Imi sunt foarte folositoare articolele tale pe acesta tema si aceasta recenzie.

    Răspunde
  17. Mire

     /  19 Februarie 2013

    Interesant articolul! Felicitari pt blog! Il citesc cu interes de cand l-am descoperit.
    Legat de cunostinte „prea avansate” pentru copii, am observat la copii prietenilor si cunostintelor ca absorb foarte repede notiuni destul de elaborate, ca retin imaginile cu structuri si detalii. Chiar daca nu retin pe moment cuvintele mai lungi sau mai dificile gen femur sau citoplasma, in mintea lor se pastreaza structura organismului/obiectului..etc pe care le pot reproduce intr-o maniera personalizata in desenele lor.

    Răspunde
    • Asa e, Mire, si chiar daca este copilul mic, ni strica sa planifici pentru viitor- eu printez si adun materiale pentru lectiile viitoare de pe acum, ori de cate ori am timp, pentru ca doar asa reusesc sa ma organizez mai bine.

      Răspunde
  18. interesanta si frumoasa alegere:) succes in campanie

    Răspunde
  19. Întotdeauna mi-au plăcut cărțile de gen, cu acele ilustrații, explicații, din care ai ce învăța. Iar atlasul despre corpul uman ar trebui să existe mai la toată lumea, măcar în fiecare școală. E important și util să ne cunoaștem corpul, măcar minimum.

    Răspunde
  20. Cristina T

     /  21 Februarie 2013

    Noi inca nu am ajuns la nivelul vostru cu lectiile de acasa, dar te urmaresc constant si invat o multime de lucruri interesante. Multumesc si spor la inverzit!🙂

    Răspunde
  21. Bianca Roxana Anitei

     /  22 Februarie 2013

    Super recomandare! Ma bucur ca ai impartasit cu noi continutul atlasului, e de super mare ajutor!

    Răspunde
  22. Mihaela Pop

     /  22 Februarie 2013

    Multumim de recomandare. Imi place foarte mult atlasul.

    Răspunde
  23. foarte interesant, Atlasul!
    pupici lui S. si spor la invatat!

    p.s.: spor la plantat copacei😉

    Răspunde
  24. Oh, e chiar interesant!

    Răspunde
  25. Până la urmă o carte e utilă chiar dacă e non-ficțiune, ne oferă informații pe care le putem utiliza și aplica în viața de zi cu zi. E bine că ai ales și așa ceva pentru campanie.

    Spor la citit și plantat copăcei!

    Răspunde
  26. Ana Mănescu

     /  20 Martie 2013

    O carte utilă pentru un anumit segment. Spor la plantat.

    Răspunde
  27. Raluca draga, chiar aveam impresia ca am comentat la articolul acesta al tau🙂

    Cred ca mi-ar placea a o am si eu.
    Avem doua carti in care este prrezentat corpul uman si o macheta. dar mai vrem..🙂

    Răspunde
    • Da, nici eu nu ma satur de carti despre corpul omenesc, desi incerc acum sa ami diversific cu printables si filmulete, care nici nu costa chiar asa de mult…

      Răspunde

Lasă un răspuns

