Ne pregatim pentru homeschooling- lista subiectelor de studiat (2)

Inceputul anului scolar bate la usa, si dupa cum bine stiti, anul acesta invatam acasa. Iata planul meu pentru urmatoarele luni, atat pentru S. cat si pentru  Izabela (cel putin in ceea ce priveste geografia, anatomia si stiintele naturii).

Alfabetul

Am inceput metoda Montessori de citire oferita cu atata generozitate de Camelia. Pe langa aceasta, de fiecare data cand studiem un grup de 3 litere, ii printez si laminez lui S. flashcards cu cuvinte scurte, formate din literele respective, pentru a le invata si fotografic.

Matematica

Planul este sa invatam sa numaram cel putin pana la 20, cu adunari si scaderi pana la 10. S. este pasionat de forme, deci vom explora si acest capitol. Ne folosim de Numicon si celelalte materiale despre care am scris aici. Cu Izabela ne vom concentra pe inmultire si vom folosi metoda Math U See, dar si alte resurse.

Geografie, istorie si stiintele naturii

Aici vom combina informatiile, pentru ca se leaga una de alta.

America de Nord–  Statele Unite ale Americii (geografie, recapitulam informatiile despre vestul salbatc, indieni si pionieri)

Canada (geografie). Castorul

– Mexic (geografie). Aztecii.

America de Sudpadurea tropicala.

AfricaEgiptul antic (istorie, geografie).

Europa– Spania, Italia, Germania (Geografie)

Romania-geografie , cultura si civilizatie- incepem cu informatii simple, nu am facut inca o lista amanuntita a subiectelor.

Anatomie- poate pare pretentios pentru un copil de 4 ani si jumatate, insa cine a citit cate ceva despre Baietelul de argint, stie ca asta e pasiunea lui.

Scheletul

Sistemul nervos central- creierul

Cele 5 simturi

Simtul tactil. Pielea.

Simtul vizual. Ochiul.

Simtul auditiv.Urechea. Instrumentele muzicale.

Simtul gustativ. Limba.

Simtul olfactiv. Nasul.

Sistemul circulator. Sangele.

Anotimpurile– le vom explora pe masura ce se vor desfasura in fata ochilor nostri.

Distante

Rase de caini

Buburuza

Pasari tropicale

Activitati pe baza desenelor animate, asa cum am mai facut pana acum.

Scoala de duminica

Creatia

Arca lui Noe

Avraam

Isaac

Iacov

Iosif

Moise

Daniel in groapa cu lei

Iona

Rut

Deja am facut o parte dintre aceste lectioare, sper sa finalizam pana la Craciun o buna parte din ele. O luam incet, si ni stiu daca vom lucra in fiecare zi sistematic. Daca voi aveti si alte idei, va rog sa mi le spuneti.

Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Planul vostru arata minunat, Raluca!
    Va doresc mult spor in toate, dar in primul rand, sanatate – sunteti atat de harnici, incat daca sunteti sanatosi, mutati muntii.

    Va imbratisez cu mult, mult drag!

    Răspunde
  2. In ceea ce priveste citirea asa am inceput si noi, cu cuvintelele de trei litere. Am o sugestie pentru anatomie, dar care te-ar putea ajuta la perceperea lumii in general. Eu i-am explicat pustiului meu ca suntem alcatuiti din celule, ca suntem ca o tara in care locuitorii se numesc „celule” Poti sa faci multe analogii si poti ajunge usor si la modul cum suntem alcatuiti sau la simturi. Modul cum functioneaza o celula, ceva care nu se vede, este fascinant pentru copii.

    Răspunde
    • Ai dreptate, S. stie despre celule, dar nu foarte multe. Am ceva planse printate si laminate, si cred ca trebuie sa caut si niste desene animate. Multumesc mult pentru sfat, apreciez!

      Răspunde
  3. Foarte frumoase subiecte v-ati propus! Va doresc spor in toate si sa ne aratati si noua lectiile voastre.

    Răspunde
    • Multumim, Adriana, am inceput in forta, trebuie sa imi gasesc timp sa scriu despre ele, unele sunt atat de indepartate incat…ufff, n-am mai apucat sa le fotografiez.

      Răspunde
  4. ssimmona

     /  16 Septembrie 2013

    Mult succes si sanatate sa va impliniti obiectivele! Va pupam!!!

    Răspunde
  5. Elena

     /  28 Aprilie 2014

    Buna! Felicitari pentru sistematizare a materialelor si va urez mult mult succes! Dar as vrea sa te intreb ceva(ptr ca te admir ff mult) cum reusesti sa te poti ocupa de S. si sa poti face „lectii” cu el cand in acelasi timp iti solicita atentia si Cati Capsunica? Te intreb pentru ca si eu vreau sa fac anumite lectii cu baiatul cel mare de 3 ani jumatate dar sunt intrerupta mereu de fratiorul lui de 2 ani.

    Răspunde
    • Elena, la voi varstele sunt foarte apropiate, asa ca puteti lucra impreuna. Eu de obicei fac asa: duminica seara scotocesc prin dulapuri dupa jocurile si activitatile si cartile pe care vreau sa le studiez saptamana respectiva. De ocbicei imi propun o tema sau doua, cel putin o activitate de matematica, cel putin una cu litere, mai nou am introdus si una de engleza sistematica si poate un craft sau o lectie de geografie/istorie/muzica (dar astea intra de obicei la teme). Când S. era mai mic, cam de varsta baietelului tau mai mare, aveam urmatoarele obiective- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/08/08/reincepem-scoala-de-acasa/. Ingeneral, când incepi sa iti planifici activitatile, trebuie sa ai in vedere aceste domenii de dezvoltare, si sa incerci sa planifici pentru fiecare cate ceva, macar saptamanal- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/02/27/7-domenii-ale-dezvoltarii-timpurii/
      Cum ai tai sunt de varste apropiate, poti sa adaptezi. De exemplu, daca faci cu cel mare un craft cu pompoane, celui mic poti sa ii dai o sticla sa puna in ea pompoane si asta il va tine ocupat, sau ii pregatesti o activitate de sortare pe culori. Nici cel mic nu e prea mic sa incepi cu el activitati. Daca va jucati cu plastilina, cu cel mare poti sa modelezi litere, iar cu cel mic sa faci bilute pe care sa le numere mai apoi cel mare. Daca pictati, cel mare poate sa incerce diverite tehnici, cel mic dactilopictura. Important este sa aveti o zona in casa care se curata mai usor, si sa fii dispusa sa faci mizerie🙂 Iar cat doarme Cati, eu dedic restul timpului lui S., sau cel putin asa faceam o perioada. El vedea dupa mine daca trebuia sa fac mancare sau curatenie, asa ca le faceam si pe astea impreuna. Si inca le facem. Spor la joaca…cu amândoi!

      Răspunde
  1. Despre scoala din casa noastra | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Corabia fantastica a lui Noe | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. Bilant la sfarsit de an scolar | Caiet pentru şcoala de...acasă
  4. Ce ne-am propus sa invatam in noul an scolar? | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

