Constructii monumentale

Saptamana aceasta am reusit sa fac cu S. si Izabela o lectie foarte frumoasa, care a placut pana si adultilor din preajma.

Am profitat de cateva materiale superbe: Primul meu altlas, ed. Prut- acel atlas cu magneti pe care Camelia l-a recomadat cu atata caldura, incat nu am putut rezista tentatiei;  Constructii  monumentale– o carte cumparata la reducere de la ed. Litera (fomat A4, coperti cartonate si ilustratii de exceptie- acum o gasiti pe site-ul eduturii la 4,5 Ron, iar cartea merita cu siguranta mult mai mult!); figurine Safari Ltd. luate cu imprumut (multumim din suflet!)- setul acesta (cuprinde Big Ben, Turnul Eiffel, Arcul de Triumf, Statuia Libertatii, Empire State Building, Templul Inscriptiilor/Magicianului, Taj Mahal, Partenonul, Piramidele si Turnul din Pisa)  l-as fi cumparat si eu, insa, din pacate, stocul este epuizat; harta lumii din mapa educativa Eduset de la ed. Gama; poze din calatoriile mele.

La inceput, i-am aratat lui S. figurinele, si le-am numit pe fiecare dintre ele. Apoi am scos cateva poze din albumul meu „din tinerete” si l-am rugat pe S. sa recunoasca figurinele in fotografii si sa sorteze pozele sub figurina respectiva. Bineinteles, nu am avut fotografii pentru toate figurinele, insa pe cateva le-am vazut cu ochii mei si i-am putut povesti fiului meu despre ele.

figurinepozeAm luat atlasul magnetic si am cautat micii magneti corespunzatori figurinelor, apoi am rasfoit atlasul plasand magnetii la locul lor, dar si figurinele pe pagina. Ceea ce imi place la acest atlas este ordinea continentelor- aceeasi ca in cantecelul invatat de S., pe care el il lalaie toata ziua: America de Nord, America de Sud, Europa, Africa, Asia, Australia, Antarctica. Intorcand fiecare pagina, puteam sa localizam pe harta zonele unde sunt plasate constructiile despre care vorbeam. Pe Izabela o invatasem atat numele cladirii sau monumentului respectiv, cat si tara (uneori orasul) unde se afla. A fost un pic mai dificil, dar efortul s-a meritat. Desi pretindea ca se plictiseste si se uita la ceas, am convins-o pe Iza ca nu voi pleca pana nu le stie pe toate. Asadar, eleva mea a facut un efort de concentrare si le-a invatat cum se cuvine!

atlasfigurine

Cu S. lucrurile nu au stat chiar atat de simplu. Am facut exercitiul cu atlasul si pozitionarea magnetilor si a figurinelor, insa la el notiunile nu sunt atat de „asezate” si sedimentate ca la Izabela, asa ca el mai face si confuzii caraghioase. Lectia de fata a fost presarata cu rasete, pentru ca se incapataneaza sa numeasca Arcul de Triumf „Ţarcul de Triumf”, dar si cu momente dramatice, pentru ca nu intelegea de ce Taj Mahal-ul adaposteste un mormant, cand el stie clar ca oamenii dupa ce mor merg la Dumnezeu (si poate pana atunci nu intelesese exact ce se intampla cu trupurile lor dupa moarte).

Am rasfoint cartea Constructii monumentale, spicuind pe ici, pe colo, cate o informatie. M-am bucurat cand Izabela a recunoscut Opera din Sydney, mai ales ca lectia despre Australia a fost una dintre primele facute de noi.

hartafigurineCum S. inca nu vroia sa stranga figurinele, am recapitulat totul folosind harta ilustrata a lumii, din Eduset-ul de la ed. Gama, si am fost tare mandra de baietelul meu ca a gasit multe dintre imaginile corespunzatoare figurinelor, reusind sa le plaseze corect pe harta.

Acum, cand merge cu masina si vede un stalp electric facut din tije metalice, spune ca vede Turnul Eiffel, ba chiar a observat si cate un „Ţarc de triumf”🙂 !

Spor la joaca si la invatat!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Vai, ce dulce e S., Raluca!!!
    Exact la fel de marcata a fost si M. de Taj Mahal! Tinea figurina in manute, o rotea, se tot uita prin ferestrele ei si se intreba oara cum arata printesa din interiorul mormantului…

    Lectia voastra este una splendida, superba, extrem de frumos organizata – imi place de nu mai pot!

    Va felicit pe toti trei din suflet, sunteti o echipa de milioane!

    Răspunde
    • Cat sunt de sensibili copiii astia, Camelia! Dar cred ca si noi am fost a fel, am plans o zi intreaga pentru un pui de barza cazut din cuib cand eram ca S. Multumim pentru ca ne-ai fost sursa de inspiratie pentru lectia asta atat de indragita! Si pt figurine🙂

      Răspunde
      • Foarte frumoasa lectia si bine structurata! Apropo, David a intrebat intr-o zi ce sunt crucile din cimitir, trecea cu masina pe langa unul.Tata i-a explicat ca acolo sunt ingropati oamenii cand mor. Acest fapt l-a socat, cand a ajuns acasa mi-a zis ce a inteles el si am ramas eu socata de ce conexiuni a facut creierasul lui. Eu nu i-am vorbit de moarte pana acum😦 mi s-a parut un subiect prea dur pentru varsta lui.
        Cand eram eu mica, imi amintesc ca am gasit o vrabiuta moarta. Atat am plans, i-am construit mormant, i-am pus si cruce….

        Răspunde
        • O, da, si eu am avut experienta cu un pui de barza aruncat din cuib. Am plans de nu ma puteau linisti buncii. Cu S. dezbatem subiectul cat de des are el chef (destul de des as zice), dar incerc sa ii prezint moartea ca pe ceva foarte natural, doar o etapa, si ma concentrez pe cat de frumos va fi dincolo, ca sa nu fie foarte socat cand se va intampla vreo nefericire din asta in viata lui.

          Răspunde
  2. Trei dintre figurinele de la Safari s-au dat gratuit la o revista pentru copii mai mari, nu mai retin exact care. Stiu ca m-am chinuit un pic sa fac Empire State Building si Eliza a fost incantata de cum ne-a iesit. M-am si amuzat ca dupa ce am terminat am descoperit, ca, in pur stil romanesc, imi mai ramasese o piesa dar ca figurina iesise si-asa :-)))

    Răspunde
    • Laura, multumesc mult pentru pont! Dar figurinele nu sunt din plastic- sunt pentru a fi construite? Astea pe care le-am avut noi la lectie sunt mici machete de plastic, foarte frumos realizate.

      Răspunde
  3. Gata, am gasit si revista, stiam ca e scoasa de cei care scot si Pipo si am googalit: http://www.terramagazin.ro/index.php/2013/05/almanah-terra-magazin-2013/ Intreaba pe la chioscurile de ziare, in Bucuresti parca le-am vazut.

    Răspunde
    • Am sa o caut si eu cand ies pe afara, multumesc mult- sau o rog pe mama Izabelei, ca ea e mai „deplasabila” decat mine🙂

      Răspunde
      • Nu, sunt din carton imprimat, dar sunt destul de rezistente daca sunt manevrate cu grija. Am remarcat legatura cu Safari pt ca in interiorul revistei e o reclama la ele si am crezut ca e acelasi lucru. Se gasesc trei variante, Empire State Building, Turnul Eiffel si Taj Mahal, parca.

        Răspunde
  1. O saptamana in Egiptul Antic | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. O vizita in Italia | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. A-A-A A-fri-ca | Caiet pentru şcoala de...acasă
  4. My First Atlas of Famous Places | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

