Jucaria de joi: magneti colorati

Incep prin a va avertiza ca magnetii sunt periculosi, pot provoca rani interne grave daca sunt inghititi, si nu trebuie folositi niciodata de catre un copil care mai baga lucruri in gura, decat cu supravegherea adultului. De asemenea, seturile de magneti colorati care se gasesc la noi sunt facute in China si sunt de calitate slaba, asa ca uneori magnetul se dezlipeste de pe plastic, deci atentia trebuie sa fie dubla!

Prima oara am vazut astfel de magneti pe blogurile americane, si mi s-au parut tare utili. De aceea, cand am zarit si in Carefour 5 cu 5 lei bucata, nu m-am putut abtine sa nu iau. Apoi am vazut in Practiker si Baumax set de 10 magneti cu 5 lei, asa ca am luat si de acolo. In cele din urma, am vazut la magazinul din colt un set de 12 magneti cu 2,3 lei…si am luat si de acolo🙂 Acum multii mei magneti s-au ratacit prin casa (i-am pus bine de tot, si nu ii mai gasesc), asa ca am mai luat un set de 12.

Cum ii folosesc cu Cati?

Este foarte simplu: dupa ce facem exercitiile de opozitie a degetelor (unim degetul mare cu fiecare deget pe rand, timp de 2 minute), avem joaca cu obiecte care sa foloseasca opozitia corticala. Unul dintre preferatele Catiushei este jocul cu magneti colorati. Eu ii lipesc pe capacul unei cutii metalice de la biscuiti, iar ea ii gliseaza pana cand poate arunca magnetii in cutia asezata dedesubt. Un copil cu o mai buna coordonare a prinderii poate desprinde magnetii fara sa ii gliseze pana la marginea capacului, iar un copil cu o coordonare si mai precisa poate pune el insusi magnetii.

magneticatiCu S. ii folosim in jocurile de matematica si cele de invatat litere, potrivire de perechi si invatat culorile. Numaram cu ei, am putea face operatii matematice, iar unele mamici din blogosfera de homeschooling american pun la dispozitie fise de printat concepute exact pentru astfel de magneti:

magnetisilviuE o unealta de terapie si de invatare ieftina si la indemana tuturor, insa va avertizez inca o data, necesita supravegherea atenta a unui adult!

 

Articolul următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. Jucaria de joi: cubul sortator | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. O jucarie pentru Cati | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. Cu Cati la joaca: Forme si culori | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

