Pe lac (2)

Toata saptamana am continuat lectia noastra despre viata pe lac, facand activitati noi si  reacapituland lucruri interesante studiate mai demult.

Am discutat despre gaste, lebede si rate- studiind gasca in amanunt, gratie cartonaselor Montessori oferite de Camelia (multumim inca o data!). La acest capitol, ne-am folosit de cartea Familii de animale, de la ed. Gama, pentru a cateva scurte date despre gaste si am citit Ratusca cea urata, in varianta cu efecte sonore de la ed. Teora.

Urmeaza sa reluam informatiile despre broscuta, cu materialele prezentate aici.

Apoi am recapitulat tot ce invatasem pana acum, cu ajutorul unor cartonase interesante, unele dintre ele alcatuind cate un puzzle cu doua sau trei piese. Am discutat despre diferentele dintre un lac si un rau, despre ce face un scafandru, despre  pasarile, insectele, pestii, reptilele si amfibienii ce populeaza lacul.

cardlacDuminica am mutat tema noastra de studiu in natura, plimbandu-ne pe malurile unui lac de acumulare din orasul nostru (initial planuisem sa ajungem la Lacul Rosu, insa vremea nu a tinut cu noi). S. a fost peste masura de incantat de plimbare, si cred ca si mica domnisoara Cati s-a bucurat de ea:

laculdeacumulareCa sa incorporam cat mai multe domenii de activitate in acest mini-unit-study, am facut impreuna si putina arta: desen cu pasteluri uleioase (atat cu S., cat si cu Izabela) si teatru de papusi improvizat de S., cu o ratusca obraznicuta care devine, in final, cuminte:

artalacPlanuiesc sa explorez cu S. cat mai multe moduri de a face „arta plastica”, si pentru aceasta ne vom ajuta de o carte recomandata de Camelia, Deseneaza frumos lumea din jur, aparuta la ed. Curtea Veche.

Articol anterior
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. Mihaela Pop

     /  10 Iunie 2013

    Imi plac foarte mult materialele voastre si mai ales faptul ca ati mutat lectia si in natura.

    Răspunde
  2. olteanu andreea

     /  10 Iunie 2013

    Si Maria mea s-a inspirat din aceasta carte la desenat , a ajutat-o f mult!!!

    ________________________________

    Răspunde
    • S. picteaza mai mult decat deseneaza, insa Camelia asa de frumos a recomandat cartea, si cumla anul S. va fi homeschooled, m-am gandit ca ar fi bine sa investesc in cartea asta pentru orele de arta, mai ales ca era o oferta tentanta. Spor si voua la desenat!

      Răspunde
  3. Ai o rabdare fantastica si vocatie de pedagog, eu sunt prea obosita sa imaginez astfel de lectii, dar citim destul de mult.

    Răspunde
    • NEvoia te invata 🙂 Mie imi plac unit studies, asa imi organizam si lectiile de engleza cand predam, si cred ca si S. invata mai bine asa. Sa stii ca daca ar fi sa recomand o singura activitate de facut cu copilul (sau cea mai importanta), aceea e cititul, deci…spor in continuare!

      Răspunde
  1. Studii despre apa | Caiet pentru casa mea

Lasă un răspuns

