Pe lac (1)

De mult planuiam o lectie despre viata pe lac, iar dupa ce am citit recent aceste articole aici si aici, nu am mai stat pe ganduri.

Am pus laolalta, impreuna cu Baietelul de argint, un sensory bin destul de complex: intr-o forma de tort de silicon rotunda, din fericire albastra, am turnat bilute hidrofile albastre, verzi, albe si mov (multumesc, Coca!), apoi am turnat pe „maluri” nisip decorativ auriu, si am purces la „populat” balta cu broaste, pesti, testoase, ba chiar si un castor, un sarpe, o rata si o gasca,  o multime de insecte si multa vegetatie:

pondsensorybinDupa ce S. a explorat bine cutia magica, am facut putine activitati matematice cu broscute- un patterning si cateva adunari simple:

broascamateAm citit despre lacuri si iazuri si, in mare despre vietuitoarele ce traiesc in mediu acesta, din doua volume ale Enciclopediei DisneyApele si Formele Apei- care contin informatii succinte, insa suficiente pentru S. si pentru Izabela. Pe masura ce citeam, ne aminteam ce fel de pasari populeaza un lac- cele cu picioarele ca niste catalige cum sunt berzele si batlanii, cele cu labele late cum sunt gastele, ratele si lebedele. Izabela a avut prilejul sa isi aminteasca ce a invatat despre broasca testoasa, si m-a uimit ca a retinut tot, chiar si denumirea plastronului!

DSC00413

Apoi am discutat despre insectele baltii, in special despre libelula. Din fericire, am gasit candva o libelula perfecta, ce isi face somnul de veci intr-o cutie de sticla, si pe care am putut sa o studiem cu atentie- atat partile ei componente (cap- cu antene scurte si ochi compusi, torace, abdomen, picioare lungi si  paroase, cu ajutorul carora isi inhata prada, si delicatele aripi superioare si inferioare), cat si ciclul vietii ei (ou- nimfa-adult). S. cand a vazut nimfa (desenata de mine pe hartie) a spus ca este o „pupa”, iar asta m-a bucurat enorm, pentru ca intr-adevar, nimfa seamana bine cu pupa furnicii, iar el a tinut minte acest detaliu. Am folosit volumul Insectele din aceeasi Enciclopedie Disney, dar si internetul ca sursa de informare.

libelulaDin pacate, imprimanta mea e defecta acum, si a trebuit sa renuntam la niste fise superbe pe care le-am gasit aici si aici.

Lectia noastra nu s-a terminat inca, vom continua, asa ca…nu pierdeti episodul viitor🙂

Articolul următor
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. andru

     /  7 Iunie 2013

    Eu despre libelule adun material in perioada asta! :)) A trait Una o experienta extraordinara asta-vara – a gasit o libelula uriasa vie. Eu (indragostita de libelule) deja planuiam s-o prind in insectar. Ea a decis s-o elibereze. De atunci, se intreaba mereu ce face libelula ei, fiecare libelula care trecea pe langa noi era siiiigur prietena ei sosita s-o salute!

    Iar bilele hidrofile… Mi-ai frant inima! Aici le gaseam intr-un singur loc (or mai fi si alte magazine, dar nu dau eu de urma lor). Si-au epuizat stocul pentru o nunta – au folosit bilele la nunta pe post de décor, pare-se!!! Copiii mei cu ce se mai joaca?!

    Răspunde
    • CE frumoasa experienta a avut Una!
      Cat despre bilutele hidrofile…alea noastre au sosit tocmai de la Giurgiu, asa ca…te inteleg perfect!!

      Răspunde
  2. avem aceleasi enciclopedii🙂

    Răspunde
  3. Vai, ce lectie frumoasa, ce sensory bin spleendid si ce copilasi harnici! Raluca, te felicit din suflet, ce mult imi place cum v-ati jucat!!!

    Răspunde
  4. N-o cunoasteti pe broscuta Oac?Daca nu,sigur o veti gasi pe malul lacului Baietelului de argint.
    Frumos si cu multe elemente ce se imbina armonios.Acu tre sa mai asteptati soarele sa stati pe malul garlei la meditatie!Cu atata ploaie…….

    Răspunde
  5. Mihaela Pop

     /  10 Iunie 2013

    Tare frumos a iesit sensory bin-ul!

    Răspunde
  1. Lectia despre albine | Caiet pentru casa mea
  2. Studii despre apa | Caiet pentru casa mea
  3. Finding Nemo si alte activitati…oceanice | Caiet pentru casa mea

Lasă un răspuns

