Jucaria de joi: Puzzle pentru bebelusi si copii cu nevoi speciale

Dupa cum v-ati obisnuit deja, joia incerc sa va prezint o jucarie (sau jocuri) care promoveaza imbunatatirea motricitatii fine sau grosiere, dar si functia cognitiva. Acestea se potrivesc mai bine bebelusilor sau copiilor cu nevoi speciale, iar unele dintre ele sunt destul de costisitoare, asa ca incercam sa le „punem la treaba” cat mai mult.

Astazi insa vreau sa va prezint un puzzle care este chiar foarte accesibil, si m-am bucurat foarte foarte mult cand l-am zarit in magazinul Famous Kids. Din pacate, acum nu mai este in stoc, insa sper ca Sabina sa reuseasca sa il mai aduca.

DSC00390Despre pasiunea mea pentru puzzle-uri cu incastru v-am povestit deja, si le recomand si acum din toata inima. Avem un teanc de care nu ma despart decat pentru a le imprumuta si altor copii cu nevoi speciale, insa mi-am dat repede seama ca fetita mea nu le va putea folosi multa vreme de acum incolo.

Copiii cu nevoi speciale au deseori probleme cu manutele- sunt fie spastice, fie hipotone, fie le lipseste coordonarea ochi-mana. De aceea, butoanele mici ale puzzle-urilor clasice le fac imposibil de folosit.  Cand am vazut in magazin acest puzzle cu butoni mai mari, mi l-am dorit foarte mult pentru Cati (si alti prieteni de ai ei). Multumim din inima, Sabina! Ceea ce imi mai place la acest joc este ca se limiteaza numarul pieselor la 3- prea multe ar fi fost coplesitoare; in momentul in care scoti piesa imaginea ramane desenata, astfel copilul este ajutat sa le puna la loc, si putem repeta trei animale comune (salbatice ar fi fost mai putin folositoare)

La inceput, am facut exercitiile de scoatere a pieselor „mana peste mana”, si asa Cati a invatat ca de acolo iese ceva. Ne jucam cu puzzle-ul dupa ce facem in prealabil exercitii de stimulare tactila si presiune profunda, si de opozitie a degetelor. De curand, Cati reuseste sa scoata singurica piesele din incastru, ceea ce pentru diagnosticul ei e fantastic! E un semn de evolutie nu numai a motricitatii fine, ci si a functiei cognitive.

O alta descoperire fericita a venit din partea micului magazin second hand pe care il vizitez uneori. Stiu ca va povestesc mereu de el, si poate credeti ca este un loc grozav…si intr-un fel asa e. Se afla insa intr-un fost apartament (sau garsoniera) de la un parter, e inghesuit si intunecos, iar ca sa descoperi jucarii frumoase trebuie sa scotocesti prin niste cutii maaari (in care as incapea probabil si eu). De cele mai multe ori, se merita efortul. De curand am gasit pe fundul unei astfel de cutii trei piese de lemn ratacite dintr-un puzzle cu incastru, cu butoni mari si rotunzi, perfecti pentru Cati! Placa pe care veneau puse, nu era deloc de gasit.

Pentru ca eu am prieteni minunati si inventivi, iar Mihaela de la One Creative Boutique  se numara printre ei, am rezolvat problema placii de lemn intr-un mod extraordinar:

DSC00389Cati reuseste sa scoata formele geometrice singura, si nu e vom da batute pana cand nu va fi in stare sa le si puna la locul potrivit.

Daca bebelusul sau copilul dumneavoastra nu reuseste sa prinda piesele unui puzzle cu incastru clasic, sau daca aveti un copil mic si nu are inca asa o jucarie, orientati-va spre unul cu butoni mai mari.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. andreea

     /  6 Iunie 2013

    Pai succes Cati!! Cu asa mamica nu ai cum sa nu reusesti

    Răspunde
  2. Uite, chiar nu am avut niciodata puzzle cu incastru, pe la noi n-am vazut nici cand era pustiul mic si cautam chestii pentru varsta lui.

    Răspunde
    • Au aparut recent, mai intai erau cumparate pentru copii cu nevoi speciale, se gaseau greu si erau foarte scumpe, apoi au invadat piata, si au preturi chiar rezonabile🙂

      Răspunde
  3. Buna, urmaresc de ceva vreme blogul dvs, m-a inspirat de multe ori, dar n-am mai lasat comentarii pana acum🙂 Mi-a placut insa postarea asta in mod deosebit, si eu sunt fan puzzle-uri incastru si mai ales ale celor adresate bebelusilor si voiam sa las doua linkuri, poate nu stiti de puzzle-urile acestea:

    http://www.minitoys.ro/11483-Puzzle-mare?osCsid=09f2572f03b65410bb5daf6f30b662be

    http://www.omfal.ro/cumpara/suport-cu-forme-%C8%99i-culori-3619778

    Primul e foarte mare, are piese groase (nu reiese asa bine din fotografie) si are cei mai mari butoni pe care i-am vazut vreodata🙂 Seamana oricum cu cel prezentat de dvs. Si al doilea seamana cu cel gasit la magazinul second, pentru ca e cu forme geometrice, tot asa, are butoni foarte mari, si ce e deosebit la el e ca sub fiecare piesa spatiul e colorat in aceeasi culoare ca forma geometrica ce se potriveste acolo. Fetitei mele (19 luni ) ii plac foarte mult amandoua, dar cel cu forme si culori in mod deosebit🙂

    Răspunde
    • Adriana, imi cer scuze ca raspund asa de tarziu, am „savurat” efectiv toate produsele de pe linkurile recomandate de tine, in special cele de la Omfal, multumesc din suflet de recomandari, le-am si trimis mai departe la prietene🙂 Spor la joaca cu fetita ta frumoasa!

      Răspunde
      • adrianann

         /  18 Iunie 2013

        Nici o problema cu raspunsul, ma bucur ca au fost de folos linkurile, cum am spus, si eu ador puzzle-urile astea si mi s-au parut prea faine sa nu le recomand, si da, site-ul Omfal e plin de chestii interesante, am mai luat una alta de acolo🙂 Multumim, spor la joaca si la invatat si voua in continuare🙂

        Răspunde
  1. Jucaria de joi: cubul sortator | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

