O mica lectie despre dinozauri si un wishlist

Tot mai des aud intrebarea „Mami, despre ce mai invatam azi?” S. pare asa de insetat de cunoastere, incat imi e ciuda ca nu pot planifica mai multe pentru el. Se intampla insa, din cand in cand, sa punem laolalta cate ceva, iar saptamanile trecute am avut o mica lectie despre dinozauri.

M-au ajutat si niste materiale pe care S. (si eu!!!) le-am primit in ultima vreme, asa ca lectia, desi sumara, a fost cat se poate de incitanta. Mai intai am povestit despre ce inseamna un paleontolog si cum se ocupa el cu desoperirea fosilelor. Am ilustrat aceasta cu ajutorul uneor carduri foarte frumoase (multumim, Laura!). Am enumerat cateva specii de dinozauri, tot cu ajutorul  cardurilor din acest set. Pe spate, aceste cartonase au scurte informatii, atat despre speciile disparute cat si despre meseria de paleontolog. Apoi am citit carticica despre dinozauri, din seria PIXI.

carddinoPunctul culminant al lectiei noastre a fost oul primit in dar de la Roxana. Multumim din inima, Roxana, S. a adorat acest experiment! Este vorba de un ou ce trebuia pus in apa si lasat 12-24 de ore. S. nu a aavut rabdare, a tot ciocanit oul pana cand a iesit din el un dinozauras cam prematur, pe care insa l-am lasat la dospit in apa inca o noapte dupa aceea, si s-a facut destul de mare.  Nu am apucat sa fotografiez decat prima parte a experimentului:

oudinoNu stiu cat a invatat S. despre dinozauri, de distrat s-a distrat, mai ales ca a avut si un DVD cu T-Rex Expres de urmarit.

Cand am vazut insa noutatile de la TOYSCOM, am oftat lung, pentru ca tare mi-as fi dorit sa fi incorporat si un dinozaur 3D care arata spectaculos (unde mai pui ca pune la lucru si indemanarea) sau cateva figurine de pui de dinozauri, foarte simpatici. O continuare draguta si inovavativa ar fi fost un craft cu Setul de arta cameleon si dinozaur (am fi facut, desigur, dinozaurul). Le punem in wishlist, pentru ca despre aceste mamifere preistorice cu siguranta vom mai discuta.

Prietenii de la TOYSCOM au multe noutati (la reduceri!), numai bune pentru a fi facute cadou de 1 iunie- am vazut prin blogosfera un val de activitati cu printese- ei bine, cred ca s-ar potrivi foarte bine seturile creative Imbraca Printesa (multe dintre eroinele faimoase asteapta sa fie imbracate de bal). Laura a povestit si ea despre preferatele ei- aici.

Pe voi va tenteaza ceva?

 

Articolul precedent
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. fiica-mea e obsedata de dinozauri!! stie majoritatea speciilor si poate pronunta cuvintele alea super lungi LOL Am facut si noi lectii cu si despre dinozauri. Avem carti pop-up cu dinozauri.
    iti recomand site-ul answers in genesis.com. Acolo explica toata treaba cu dinozaurii dpdv biblic.🙂 Cind am facut lectia ( am facut un lapbook) am completat si o mini carticica despre geneza ,cind a creat Dumnezeu lumea si am intrebat-o cind crede ea ca a facut dinozaurii ( a rasp ca in ziua a 6-a cind a creat animalele pamintului ) . I-am explicat ca virgula cuvintul dinozaur nu exista in biblie,pt ca nu a fost inventat decit acum 165 de ani, dar ca in biblie scrie despre animale de tipul dinozaurilor – behemont si leviathan.

    Răspunde
    • Da, uite pentru copii ca fetita ta (si parca si Ghinduta era pasionata de dinozauri) materialele astea ar pica asa de bine! Multumim pentru sugestii, am pastrat si eu linkul cu geneza. Stii ca exista pe FB un grup, se numeste Invat acasa, unde mai impartasim idei si resurse? Nu te-ar tenta? ai o multime de idei care ne-ar putea ajuta!

      Răspunde

Lasă un răspuns

