Lectia despre Olanda

Din Anglia, am poposit in Olanda.

E o tara tare draga mie, pentru ca am petrecut acolo 3 luni de vis, la o scoala interconfesionala si interculturala, unde am cunoscut o multime de oameni si mi-am facut prieteni. Ba chiar si Baietelul de argint a fost in Olanda, la nunta unei prietene intalnita in scoala cu pricina. El avea doar un an si jumatate, asa ca nu isi aduce aminte prea multe, insa i-am aratat filmulete si i-am explicat cum a zburat cu avionul, a vizitat o superba ferma de animale pentru copii si am vazut impreuna Amsterdamul.

Asadar, am calatorit pe harta noastra prin Ungaria, Austria si Germania, pana am ajuns in Tara de Jos.

DSC00110

I-am aratat cateva obiecte specifice, un set de saboti traditionali, minusculi, din portelan (suvenir din Amsterdam); o bicicleta decorativa, pentru ca, nu-i asa, olandezii sunt faimosi pentru bicicletele lor, o placa de faianta cu o scena idilica  (doi copii in costume traditionale); un bibelou pe care l-am descoperit in magazinasul second hand unde merg eu de obicei (si pe care l-am cumparat tocmai in vederea acestei lectii); un album cu Van Gogh ( Muzeul Van Gogh din Amsterdam este pentru mine una dintre cele mai placute amintiri de calator).

olanda1Tot micul magazin mi-a facut intr-o zi o surpriza grozava, un set creativ pentru copii: un klompen de lemn cu catarg si vele de carton (olandezii sunt marinari priceputi, iar porturile lor sunt vestite). In sabotul de lemn erau patru orificii cu acuarele, iar un penson il astepta pe S. sa decoreze tot craftul. In set mai era si o plansa de colorat, pe care o vom lasa pentru data viitoare, cand S. va fi ceva mai priceput. Pe baietelul meu l-a fascinat acest craft, perfect pentru lectia de fata:

klompen

Am vorbit despre steagul Olandei, despre pasiunea lor pentru lalele si mori de vant, despre faptul ca fac agricultura si sunt ingineri excelenti. Stiati ca barbatii olandezi sunt cei mai inalti din lume, si ca limba lor este a doua ca dificultate de invatare, dintre limbile europene? Lectia despre Olanda parcursa de Camelia si M. ne-a dat ideea a doua filmulete, pe care le puteti vedea aici si aici.

A fost o lectie simpla, dar eficienta, pentru ca S. si-a amintit, peste cateva zile cand i-am dat sa faca un incastru crescator cu lalele, ca Olanda este tara lor.

DSC00130S. nu este pasionat de colorat, insa Izabela da, asa ca am reluat cu ea lectia, adaugand si fisele reomandate de Camelia.

Drum bun si voua, daca decideti sa calatoriti, macar imaginar, in tara lalelelor si a bicicletelor!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

19 comentarii

  1. tare frumoasa lectie,Ralu!
    felicitari pentru tot!🙂

    Răspunde
  2. foarte frumos! papucelul barcuta e minunat!!

    Răspunde
  3. Imi plac calatorile tale impreuna cu copiii. Si eu calatoresc cu prichindelul meu. Pana acum am navigat pe hartile lui frumos colorate, si poate identifica 10 tari pe harta. Luna viitoare, insa, plecam efectiv intr-o excursie prelungita pe la munte. De data asta o s-o facem pe bune. Peste cateva zile va implini 3 ani si cred ca este suficient de mare incat sa-i placa aventura noastra. Pana acum am vizitat toate statiunile de pe litoral, ca, deh, doar locuim intr-una dintre ele….

    Iti urmaresc cu interes postarile legate de cresterea si educatia copiiilor. Am invatat multe lucruri noi si le aplic de fiecare data.🙂

    Răspunde
    • Wow, e un baietel foarte avansat, si se vede ca va ocupati foarte bine de el! Am ramas impresionata! Ma bucur ca va sunt de folos ideile, netul abunda de ele asa ca faptul ca popositi pe aici ma onoreaza🙂

      Răspunde
  4. Dar care e limba europeana cu cel mai mare grad de dificultate de invatare? Ne-ai lasat in suspans!🙂
    Irina

    Răspunde
    • Maghiara si finlandeza (foarte asemanatoare) auzisem, insa si islandeza am inteles ca e foarte dificil de invatat. Sper ca nu spun prostii acum🙂

      Răspunde
      • In ultimii 12-13 ani am intrat in contact cu vorbitori de limbi grele: norvegiana, suedeza, daneza, coreeana, feroeza, islandeza, tailandeza, maghiara, olandeza, romansa (din Elvetia), japoneza, chineza.
        Maghiara nu mi se pare o limba grea. Finlandeza am auzit foarte putin, dar nu cred ca e mai grea decat maghiara.
        Urechea mea de roman pune islandeza, feroeza si daneza pe cel mai ridicat nivel de dificultate, urmate de norvegiana si olandeza. Daca e sa iau in calcul si limbile neeuropene, finlandeza si olandeza raman mult in urma!😉

        Răspunde
        • Norvegiana si Daneza nu sunt atat de grele, am facut un inceput de curs de norvegiana si nu e mai rea decat engleza. Despre maghiara, asa auzisem…acum, pot sa ma si insel🙂

          Răspunde
  5. Ce minunat este ca ai nostri copii pot calatori,ceea ce noua nu ne era permis!Povestea ta despre Olanda are iz de lemn proaspat ,culori palpabile si frumoase aduceri aminte.
    Am dreptate?

    Răspunde
    • Da, pentru mine Olanda a insemnat o perioada tare frumoasa din viata mea, si foarte aproape de natura. E incerdibil cum pot infrumuseta ei orasele aducand natura in centru. Ma bucur mult ca am trait un pic pe acolo, si sper sa o revedem si cand S. va fi un pic mai mare.

      Răspunde
  6. Superba lectie, frumoasa informatii, asta am invatat de a tine ca informatiile trebuie simplificate, multumesc. Ma gandesc de cate ori a fost Sotul meu la Amsterdam si nu a adus nici un suvenir pentru ….nu s-a gandit. Nici eu nu am luat niciodata un suvenir reprezentativ d epe unde am fost, doar vederi, acum imi pare rau.

    Răspunde
    • VEderile sa le pastrezi, sunt la fel de folositoare. Sa stii ca si mie imi pare rau ca nu am luat suveniruri mai multe pe unde am fost, dar nu e timpul pierdut, se pot face schimburi intre mamici sau putem incepe de acum sa colectionam… Din Spania si Italia, de pilda, nu am nici eu prea multe😦

      Răspunde
  7. ssimmona

     /  24 Ianuarie 2014

    Ralu, pregateste-te! :))

    Răspunde
  8. ssimmona

     /  24 Ianuarie 2014

    Pentru suveniruri din Spania😛

    Răspunde
  1. Lectia despre Danemarca | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Lectia despre Germania | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

