200+

Luna aceasta am avut o dubla provocare, cea lansata de Andrea in decembrie (1000 de  carti intr-un an), si cea mai nou, a Adinei, care ne-a provocat sa dedicam luna aprilie limbilor straine.

Pentru ca S. a avut restricite la televizor (si va avea in continuare, sub orice pretext, pentru ca am vazut un reportaj care m-a facut sa reconsider prezenta ecranului in viata copilului meu), am inlocuit multe dintre momentele petrecute pana acum cu desene animate, cu cele alaturi de carti. La mesele de dimineata, la pranz si seara daca mai aveam energie, citeam cate o poveste, in mod special in engleza luna aceasta.

Am inceput cu o colectie de 8 carti in engleza, foarte frumoase, unde Jennifer Boudart adapteaza niste povesti clasice (titlurile sunt vizibile in fotografie) , asociindu-le unor virtuti (dragostea, onestitatea, cooperarea, intelepciunea, generozitatea, sinceritatea, cumpatarea, prietenia) care ar trebui sa se regaseasca si in caracterul copilului nostru. Ilustratiile (in general cu  animale umanizate) sunt foarte frumoase, realizate de Debbie Dieneman, si il ajuta pe copil sa se identifice cu personajele principale.

DSC00075Si pentru ca se apropie Sarbatorile Pastelui, vreau sa va prezint o colectie de 6 CD-uri audio(doar 5 sunt in fotografie) pe care am savurat-o si noi luna aceasta. Este vorba despre colectia Nestemate spirituale pentru copilul tau, o serie de povestiri biblice radiofonice, cu povestiri din Vechiul si din Noul Testament, adaptate si povestite de „bunicul” Gheorghe Pop . El a fost ajutat de doi „nepoti” Andreea Popa si David Hevesy. Fiecare CD are 9 sau 10 povestiri biblice, iar vocea povestitorului si modul in care sunt adaptate mi se par extraordinare. Nici eu, ca adult care a auzit/ citit in nenumarate randuri relatarile respective nu m-am plictisit, am fost captivata, am avut la ce sa meditez. Daca tineti la educatia spirituala a copiilor vostri vi le recomand din TOT sufletul, mie imi plac enorm! Baietelul de argint le-a primit cadou la nastere  de la bunicul matern, insa doar acum are el atentia si rabdarea necesara pentru ele.

DSC00077Tot citind asa am depasit pragul de 200 de carti, insuficient pentru a atinge 1000 de carti anul acesta, dar suficient cat sa ne faca mandri de realizarile noastra de pana acum.

Articolul precedent
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Va felicit din tot sufletul pentru munca depusa, Raluca! Si noi ne-am inconjurat doar de carti de peste o saptamana si taaare bine ne este fara calculator.
    Va imbratisez cu mult drag si admiratie. Mult spor sa aveti pe mai departe!

    Răspunde
  2. Si pe mine m-a marcat interviul cu biofizicianul Virgiliu Gheorghe. Noi nu avem televizor iar acum, dupa cele auzite, e clar ca vom amana cat mai mult cumpararea unuia.

    Seria de carti pe care o prezinti arata superb!
    Spor la citit si toate cele bune!

    Irina

    Răspunde
    • Arata tare bine cartuliile, cred ca Iepurasul de catifea a fost tradus la Cartea Copiilor . Spor si voua!

      Răspunde
  3. Felicitari! O sa ne inscriem si noi in provocarea cu cele 1000 de carti! Sunteti minunati!

    Răspunde
  4. Foarte frumoase materiale. si foarte bune decizii.
    Mi-ar placea si mie cartile acelea. imi spui de unde le-ai luat?
    oh. si cd-urile..🙂 cd-urile de unde?

    Răspunde
    • Si cartile si cd-urile le-am primit cadou, Sakura…Da o cautare dupa cd-uri, sigur sunt de la vreun radio crestin, pentru ca sunt inregustrari ale unor emisiuni radiofonice pentru copii.

      Răspunde
  5. Raluca, vreau sa te intreb cum decurge cititul unei carti in alta limba: te intreaba S ce insemna in romana? Fata mea cea mare nu are rabdare mai mult de 1 minut si vrea neaparat sa-i traduc, apoi, daca traduc, vrea numai in romana…desi am grija mereu sa aleg carti cu multe imagini, cu povesti eventual cunoscute de ea in romana, chiar cu imagini deasupra unor cuvinte si folosind o intonatie care sa o ajute in a intelege cat de cat mesajul… Tu ii traduci? Daca da, in ce fel? Dupa o fraza? Dupa cateva cuvinte?

    Răspunde
    • Elena, imi cer scuze ca raspund asa tarziu, dar off line-ul m-a acaparat🙂 Eu i-am citit asa lui S. de cand era mic. Ii citesc un parAGRAF, APOI TRADUC. Daca am cititi cartea de mai multe ori, nu mai traduc, citesc doar in engleza. Mai are el momente cand imi cere numai in romaneste, dar refuz sa ii citesc o cartea doar in romana daca ea e de fapt in engleza. Eu zic sa perseverezi, pana va deveni o obisnuinta. Ii faci un bine si mai mare🙂

      Răspunde
  6. 200 de carti e o performanta minunata, noi incercam sa citim cat mai mult in germana, sper ca in septembrie sa plecam de aici cu ceva germana si apoi sa continuam si in tara..
    Nu stiu intreviul despre televizor, dar am incercat de la inceptut sa-i limitez Iuliei televizorul, iar calculator foarte, foarte rar, cand vreau sa-i arat ceva special.

    Răspunde
    • Sa stii ca si pe mine ma face sa ma simt bine numarul asta, mai ales ca nu prea am lucrat in ulttima vreme, deci nu prea avem cu ce ne mandri la alte capitole. Asa, am contorizat putin ceea ce facem impreuna si a iesit ceva bun🙂

      Răspunde
  7. Cartile ma intereseaza in mod special.Am observat si eu ca desenele animate enerveaza copilul la final.Chiar il fac nervos. In camera fetei nu exista nici un aparat de nici un fel. O simpla veioza pe birou, atat.

    Răspunde
    • Sa stii ca asa e. E mult mai usor sa te intelegi cu S. daca nu s-a uitat o vreme la TV, si e foarte nervos si irascibil dupa ce a scapat mai mult la desene. Incercam sa le limitam si, acum, vara, sa stea mai mult pe afara.

      Răspunde
  1. O saptamana in Egiptul Antic | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

