Jucaria de joi- Cuburile Fisher Price

Nu stiu cati dintre voi numesc dulapul de jucarii „cutia cu unelte” sau „dulapul cu scule”. Dar am intalnit denumirea aceasta printre parintii copiilor cu nevoi speciale, si cred ca avem dreptate. Pentru noi jucariile sunt unelte, menite sa il ajute pe cel mic sa capete niste functii care, la un copil tipic, vin  de la sine. Noi insa invatam sa le folosim la maximum, in speranta ca vom accelera isusirea unor deprinderi, ca vom atinge mai repede anumite etape de dezvoltare. Facem cu ele terapie.

Cu toate acestea, primele notiuni de terapie ocupationala le-am invatat nu odata cu Cati, ci cu Baietelul de argint, de pe blogurile mamelor care fac homeschooling. Deci, de recenziile acestor jucarii poate beneficia orice parinte de copil mic, indiferent daca are sau nu intarzieri de dezvoltare. Sper ca aceasta rubrica sa va fie de folos, atat in alegerea unor jucarii, cat si pentru folosirea lor deplina.

Astazi va povestesc despre cuburile Fisher Price– Cati le-a primit cadou de la una dintre cititoarele blogului, si ii multumim inca odata!

cuburiDupa cum vedeti, fiecare latura este bine exploatata, fie cu cifre sau litere (1,2,3- A,B,C), fie cu functii care stimuleaza motricitatea.

Sa nu va ganditi ca este prea devreme sa introduceti simbolurile scrise sau numaratul pentru un bebelus. Pentru un copil mic, numaratul pana la 3 este excelent- ajuta la dezvoltarea procesarii secventiale, a memoriei, intelegerea conceptului de „unu-mai multe”. Pe de alta parte, Bob Doman recomanda sa i se spuna copilului alfabetul de cateva ori pe zi, fata in fata, in genul A-arici, B-bucatarie, C-casa et c., iar literele de pe cuburi pot fi un bun reminder pentru a face asta.

Doua din laturile cuburilor exerseaza motricitatea fina. Sunt excelente pentru orice bebelus, in special pentru cei ce au o hipotonie a mainii.

Butonul de sus pune in miscare o rotita de pe o latura, facandu-l pe copil sa descopere cauza si efectul. La inceput, cand am primit cuburile, ne-am jucat mult cu ele „mana peste mana” si am exersat miscarile propuse. Cati reusea sa invarta partea mobila singura. Acum cateva saptamani am ramas uimita cand am vazut-o apasand butonul de sus pentru a face rotita sa se invarta. Ea intelege ca daca apasa butonul se intampla ceva pe latura cubului, si se distreaza teribil facand asta- cred ca e si bucuria ca a descoperit ceva singurica.

Cuburile se pun unul peste altul, pentru a crea un mic turn. Cand copilul reuseste sa puna 2,3 cuburi unul peste altul, a atins un milestone important. Cati nu a ajuns inca acolo, dar este in etapa in care ii face o  mare placere sa darame astfel de turnulete (imi amintesc aceasta etapa si la S.). De aceea, folosim cuburile atat pentru a darma turnulete, cat si pentru a stimula motricitatea grosiera. Este unul din lucrurile care ii face asa de multa placere, incat se taraste pentru a junge la ele, sunt o puternica motivatie pentru tarare (si va rog sa ma credeti, there are never too many astfel de jucarii motivatoare la noi acasa, deci mereu trebuie sa gasim ceva nou si interesant).

DSC09487

Noi, sunt destul de costisitoare, insa le-am tot vazut prin magazine on line second hand sau pe Okazii. Eu nu tin de obicei la firma in cazul jucariilor, insa de data asta se vede ca e vorba de o jucarie de calitate si inteligent conceputa.

Voi aveti si alte idei despre cum poate fi folosite cuburile? Sunt foarte interesata de ele!

 

Articolul precedent
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Foarte interesante jucariile acestea

    Răspunde
  2. adcole

     /  19 Aprilie 2013

    Anul trecut, de Crăciun, am jucat cu familia (mare) „Îngerașul”. PeTit-ul nostru (1 an și 3 luni, acum), norocos, s-a ales cu cuburile astea, din colecția Brilliant Basics de la Fisher-Price – „Stacking Action Blocks”. Sunt, iată!, 4 luni de când se joacă interesat cu ele. Dacă alte jucării, la scurt timp după ce le-a primit, nu-l mai atrag, butoanele cuburilor cu zdrăngănitul lor îl fascinează încă.
    În seara asta, după ce-am citit ce spuneți dvs, am acordat și eu mai multă atenție acestor cuburi. Spre rușinea mea, nici nu știam că se pot clădi… sau că funcționează și așa. Chiar îmi par o treabă inteligentă – cu litere, numere, și celelalte chițibușuri. Mai mult, sunt de calitate: robuste și bine construite – din moment ce n-au pățit nimic după ce-au fost aruncate cu-atâta patos spre gresia din bucătărie… Iar PeTit, chiar dacă în prezent demontarea și împrăștierea sunt pasiunile lui, cred că va prinde repede șmecheria cu clăditul.

    Răspunde
    • Si eu am descoperit curand ca se pot cladi, de fapt asta m-a si motivat sa scriu despre ele- le putem folosi in atatea moduri! Sunt sigura ca exista si altele🙂

      Răspunde
  1. Jucaria de joi: cubul sortator | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Cu Cati la joaca: Forme si culori | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

