Despre pinguini si alte activitati „arctice”

Cu aproximativ doua saptamani in urma, S. m-a rugat sa il invat despre pinguini. A fost ceva spontan, asa ca nu am avut timp sa pregatesc dinainte lectia. Am citit cate ceva despre pinguini din cartile Pui de animale si Mica Enciclopedie Disney (apropo, editura All pregateste reduceri de 50% la toate titlurile pe 16 si 17 aprilie, asa ca, daca nu ati comandat inca Pui de animale si va tenteaza, acum ar fi momentul). De asemenea, am citit o carte electronica plina de informatii, descarcata gratis de pe Amazon. Am comparat pinguinii din imagini cu figurinele noastre de la Safari.ltd si am discutat despre alcatuirea lor, despre modul lor de viata, cum ies puii din oua si cum sunt ei ingrijiti, cu ce se hranesc, cine le sunt dusmanii.

pinguinZilele acestea am reluat tema, gratie unui sensory bin care mi-a fost foarte drag. De cand am primit cutia cea mare, alba si cu manere, mi-am spus ca e ideala pentru aceste activitati senzoriale, pentru puneri in scena, si alte jocuri de genul asta.

DSC09473Oceanul l-am facut din plastilina Moon dough, gheata din pietricele ornamentale, stancile din pietre, zapada din rotocoale de vata si bucatele de polistiren care au venit intr-un pachet (pentru protectia continutului), figurinele sunt fie Safari Ltd., fie din oua Kinder, fie cele facute de noi din pompoane.

sensorybinarcticPentru a pastra atmosfera, l-am lasat pe S. sa urmareasca desenele animate cu ursuletul polar (multumim inca o data pentru ele, Antoaneta, sunt preferatele lui S.!) si am citit o carte despre doi copii neneti care traiesc aproape de cercul polar (Nordul indepartat, de Lola Kamalova, tiparita de Christian Aid Ministries), in Rusia inghetata. S. a sorbit efectiv cartea, nu ma asteptam sa ii placa atat de mult. E simpla si potrivita pentru varsta lui, cu o multime de amanunte despre traiul din nord, dar si cu un mesaj crestin.

polulnordPentru noi a fost o reluare fericita a notiunilor parcurse mai demult despre zona arctica, si sper sa va inspira la joaca si la invatat!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

11 comentarii

  1. Imaginile fotografiate sunt din cartea Pui de animale?

    Răspunde
  2. Ce lectie splendida! Si recomandarile sunt superbe, Raluca. Multumim mult pentru ele, chiar nu imi erau cunoscute cartile!
    Felicitari si pentru sensory bin, este minunat!!!

    Răspunde
    • Multumim, Camelia! Sa stii ca si noua ne-a placut, dar si Izei si ammei sale. Chiar a fost un succes de data asta 🙂

      Răspunde
  3. Mihaela Pop

     /  12 Aprilie 2013

    Ce fumos ai organizat totul! Imi plac mult cartile si sensory bin-ul. Am o intrebare – cum poti descarca carti de pe Amazon? Eu nu am reusit inca 😦

    Răspunde
    • Mai intai trebuie sa iti descarci (gratis) Kindle pe computer. Ai acolo o optiune. Apoi le cauti pe cele care sunt anuntate gratis zilnic (daca te abonezi la Free Homeschool Deals le anunta ei) si le descarci foarte usor.

      Răspunde
  4. Frumoasa lectie, o sa cumparam niste pinguini si va urmam exemplul.

    Răspunde
    • Asta chiar se merita! Nu credeam asa de mult in figurine, insa de cand sunt profa le folosesc la engleza, iar acum sunt nepretuite pentru lectiile de geografie, zoologie, sensory bins…

      Răspunde
  1. Pinguinul, informaţii şi activităţi pentru copii! - Stilul meu de viata
  2. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

