De ce? Citesc.

Nu cred in sinucidere.

A fost o data un moment in viata mea cand am crezut, insa, ca viata s-a terminat si ca de acum trebuie doar sa dorm si sa mananc, asteptand sa moara si corpul acesta. Un an de zile s-au spart „De ce?”-urile mele pe podeaua din baie, „De ce eu?” „De ce mie?” „De ce Dumnezeu…?” „De ce acum?” si s-au spart goale, pentru ca nimic nu mai avea sens.

De ce? -ul e o intrebare care te paralizeaza. Nu te ajuta la nimic intr-un fapt ca acesta.

Nu mi-a raspuns nimeni. Cu toate astea, pentru ca sunt dintre oamenii aceia care inspira si expira prin Lego, ergo sum, am scos cate o piesa de puzzle din fiecare carte pe care am citit-o atunci, si pe fiecare am carat-o in musuroiul meu de furnica strangatoare de cuvinte. Mi-am recompus peretii cu ele si asa am gasit sprijin sa ma ridic. Nu dispretuiesc deloc forta pe care o au cuvintele.

Dupa anul acela negru am invatat ca intrebarea ce trebuie pusa nu e „De ce?”, si atunci cand Dumnezeu lasa sa ti se intample in viata ceva cu totul neasteptat, care ti-ar taia rasuflarea si te-ar putea face sa te prabusesti, ar trebui sa te intrebi…And now what? Si acum pe ce sa pun mana sa fac? Cum traiesc de acum incolo cu asta?

De aceea motivele pentru care citesc tin, in cazul meu, in primul rand de supravietuire. Dincolo de dependenta asta de litera, fara de care as intra in sevraj, citesc pentru ca ma ajuta cartile sa ma recompun, sa ies din depresie, sa trec peste, pentru ca au valoare terapeutica.

Citesc pentru ca imi dau informatie. Nu a fost nevoie sa mai trec prin calvarul „De ce?”-urilor cand s-a nascut Cati, acum doi ani. Imi invatasem lectia inainte. Dar aveam nevoie sa stiu TOT despre trisomia 13 si am citit TOT ce am gasit legat de asta pe net. Stiu multi copii care au supravietuit pentru ca parintii lor au stiu unde sa citeasca si unde sa scrie, cerand ajutor, atunci cand medicii au lipit o eticheta de „Incompatibil cu viata” pe bebelus, ridicand din umeri a neputinta si nepasare. Stiu multi copii despre care parintii spun ca poate ar fi supravietuit, daca ar fi citit la timp informatia reala si necesara.

Citesc pentru ca imi dau bucurie. Pentru ca emotia asta traita vicariously e cateodata la fel de intensa ca si cea reala.

Citesc sa fiu vazuta de Baietelul de argint citind, iar bucuria asta a cuvantului sa fie si a lui- pentru a-i servi drept pilda.

Citesc pentru ca vreau sa invat, nu m-am saturat inca, slava Domnului, de invatat; nu cred ca le stiu pe toate si mi-ar placea sa ma respecializez profesional, si atunci cartile imi sunt unelte in acest proces de invatare.

Citesc pentru ca imi place sa calatoresc, si asa am strabatut China cu mult inainte de a strabate China, am vazut Australia fara sa vad Australia, am calatorit de la Port Said la Mombasa fara sa pun piciorul in desert.

Ai stat vreodata la o coada foarte serioasa, cu oameni foarte seriosi, si ai izbucnit in hohote de ras, facandu-i pe toti sa se intoarca spre tine surprinsi si dojenitori, suparati ca le-ai spart pojghita de frustrare si ingrijorare? Da, e o intreaga categorie de carti care ma fac sa rad, si fie doar pentru ca ma scot din anost le citesc.

Ma mai intreaba adulti sau copii cum sa invete repede repede engleza, iar eu le spun ca o limba se invata citind, ca nu te ajuta 1000 de exercitii si reguli cat te ajuta sa faci singur sens din regulile acelea cand le vezi aplicate direct. Elevii mei citeau zeci si sute de carti impreuna cu mine, si accept bucuroasa orice maraton de citit impreuna cu baietelul meu, pentru ca stiu cat de important e asta, atat pentru limba materna cat si pentru cea straina pe care vrei sa ti-o insusesti.

Citesc pentru ca e practic– poate nu faceti parte din categoria oamenilor care, daca vor sa fotografieze, mai intai pun mana si parcurg o carte despre arta fotografiei, dar e mai practic si mai intelept sa studiezi ceea ce te intereseaza inainte de a aplica. Fie ca e vorba despre cele culinare, despre vreun hobby sau o reparatie casnica, cand ma intereseaza sa fac ceva mai intai citesc un pic despre asta.

Dar toate cele noua motive de mai sus pica in fata acestuia- citesc pentru ca ma pasioneaza vesnicia, si ce mod mai bun exista de a-L cunoaste pe Dumnezeul care s-a numit pe Sine CUVANT, decat a-I citi Cartea– scrisoarea Lui de dragoste pentru oameni?

V-am dat cele 10 motive pentru care citesc in urma provocarii celor de la  libraria online Libris. Au un super concurs pentru bloggeri, iar acolo aveti o variata oferta de unde puteti comanda carti online– merita din plin sa participati!

logo_libris

Si, acum, vreau sa va intreb pe voi, cititorii mei (cu toata curiozitatea posibila), ce carte imi recomandati sa pun in wishlist? Ce credeti ca ar trebui sa nu las necitit?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

96 comentarii

  1. off,Ralu! imi pare rau pentru „de ce”-urile din viata ta,dar ma bucur ca si-au gasit raspunsul si mai ales ca te ajuta atat de mult cartile sa treci peste „de ce”, dar si sa gasesti raspunsul la aceasta intrebare grea
    p.s.:bafta la concurs!

    Răspunde
    • Antoaneta, toate de ce-urile ai rostul lor, eu ma bucur ca am avut lectia inainte de a se naste Cati, in felul acesta nu am intrat in depresie, nu am pierdut timpul. Cred a sunt lucruri menite sa le invatam in viata…Multumesc, succes si tie!

      Răspunde
  2. Eu iti recomand ‘Reading Lolita in Tehran’, de Azar Nafisi, sa te ocupi si de zona araba 🙂 Dar sa o citesti in engleza, e superb scrisa, in romana si-ar pierde farmecul (cred ca e tradusa si la noi).

    Răspunde
  3. Felicitari! e cel mai fain articol din concurs pe care l-am citit pana acum!

    Răspunde
  4. Gabi

     /  7 Aprilie 2013

    Ai exprimat atat de frumos in cuvinte ‘de ce citesti’!!! Mie stiu sigur ca-mi place sa citesc si imi place sa „te” citesc, pe blog. Mult succes Ralu! Esti speciala. 🙂

    Răspunde
    • Gabi, si tu esti speciala, si foarte aproape de inima mea…

      Răspunde
      • Si acum cartile pe care ti le recomand din suflet, pe mine m-au marcat profund cand le-am citit. „Living Faith” de Helen Roseveare si „Un idiot minunat” de Shusaku Endo. Mai sunt munte, mi-a fost greu sa aleg, dar cartile astea chiar merita citite. Te imbratisez! 🙂

        Răspunde
  5. Ce cuvinte frumoase ai asternut pe „hartia” blogului tau! Ma regasesc foarte mult in cele scrise de tine. Sper din tot sufletul ca acest articol sa-ti aduca unul dintre premiile Libris.
    Irina

    Răspunde
  6. Mult succes Raluca! Îmi place mult de tot modul tău de a scrie! 🙂

    Răspunde
  7. Flori Radu

     /  7 Aprilie 2013

    Cred ca ti-am mai spus, dar citind articolul tau am avut din nou acelasi gand….cat bine mi-ar fi facut postarile tale acum vreo 5 ani….as fi reusit sa trec mai usor peste cel mai greu moment din viata mea. Stiu, nu pot compara situatiile noastre….nici pe departe. Eu n-am stiut sa reactionez la timp, n-am stiut cum sa scap de perioada „de ce-urilor”. Calvarul asta a durut vreo 3-4 luni, timp in care am fost absenta, pierduta….de asta zic, ce bine daca te-as fi cunoscut pe vremea aceea!
    Iti multumesc pentru ca impartasesti cu noi trairile tale. Faci totul sa para atat de simplu, de firesc, de natural.
    Bafta multa la concurs!
    Ca o recomnadare de carte: „Secretul multumirii”, de Harriet Lummis Smith.

    Răspunde
    • Flori, bine ca s-a terminat cu bine, si fara nici un fel de sechele… Si eu te apreciez enorm pentru cum te-ai implicat in educatia lui Edi. Cat despre carte, am citit-o, de multe ori 🙂 A fost cartea adolescentei mele 🙂

      Răspunde
  8. Raluca, articoul tau m-a emotionat foarte mult si, desi te cunosc deja foarte bine, iata ca inca mai descopar atatea lucuri noi despre sufletul tau!
    Esti curajoasa, eu nu am puterea ta de a ma exterioriza si face fata „de ce”-urilor, prin urmare consider articoul tau un bun punct de plecare in introspectie proprie pentru fiecare dintre noi, cititorii tai.
    Te felicit si iti urez mult noroc in concurs!

    Răspunde
  9. Imi place foarte mult articolul tau. Ai un stil aparte in care scrii, te citesc cu mare placere. Multa bafta la concurs!

    Răspunde
    • Multumesc, Vali, si tie, pentru ca stiu ca si tu participi. Dorinta mea e sa castige una dintre noi, sau, de ce nu, trei dintre noi 🙂

      Răspunde
  10. ssimmona

     /  7 Aprilie 2013

    Foarte frumos ai argumentat nevoia ta de a citi, Raluca! Iti doresc succes la concurs, cred ca meriti sa fii unul dintre castigatori! Va imbratisez!

    Răspunde
  11. Foarte frumos! Chiar daca nu mai citesc pe cat mi-as dori, sau mai bine spus citesc doar pe domniul meu tehnic, exclusiv, subscriu spuselor tale in totalitate.E foarte importanta puterea exemplului pentru copii nostri.
    Iti recomand o carte, care mi-a miscat sufletul si mi-a stors o lacrima -Impreuna -de Anna Gavalda.

    Răspunde
    • Multumesc mult de recomanrare, Gratiela, o voi tine minte, nu stiam de ea…Multumesc si pentru sustinere!

      Răspunde
  12. Neaparat: Memorii si Amintirile peregrinului apter- Valeriu Anania.

    Răspunde
    • Le-am citit, mi-au placut mult! Imi amintesc ca simteam ca parca le-as fis scris eu, asa de mult m-am implicat in poveste. Si eu le recomand!

      Răspunde
  13. Mult succes, sper sa castigi, o meriti din plin pentru toata putere pe care reusesti sa o transmiti.

    Răspunde
  14. Da, asta am remarcat si eu in motivele mele…citind esti mai pregatit pentru viata si ceea ce ti se intampla. Emotionant articolul tau!

    Răspunde
  15. Dracusorul spune: Nu-ti voi lasa niciun comentariu pentru ca si eu particip la concurs, iar articolul tau m-a emotionat si lucrul asta nu-mi place deloc.
    Ingerasul spune: Si eu citesc pentru copilul meu, dar din cu totul alt motiv. Mi-e teama sa nu devina un ignorant, asa ca il obisnuiesc de mic cu cartile si cu cititul, si in plus ne educam impreuna.
    Iti recomand, ca umil raspuns la „De ce?”-uri, volumul lui Cristian Badilita ” Trei romane mistice ale Antichitatii”.

    Răspunde
    • Ma bucur ca a castigat ingerasul, asa am avut ocazia sa te cunosc si sa citesc si articolul tau, care e excelent. Multumesc si pentru recomandare, voi fi cu ochii deschisi dupa ea! Succes si tie la concurs!

      Răspunde
  16. Raluca, m-a emotionat foarte tare articolul tau!
    Sper din tot sufletul sa castigi, o meriti din plin!!!

    Răspunde
  17. Raluca, atat de frumos ai scris! Iti tin pumnii sa castigi.

    Răspunde
  18. Esti fenomenala. Imi place sa te citesc si imi plac motivele pentru care citesti. Sper ca macar unul din premii sa fie ale tale deoarece chiar pretuiesti cartile. Si cred ca cea mai importanta Carte o citesti deja.

    Răspunde
  19. Sper din suflet să câştigi, pentru că ai scris extraordinar de frumos! Pupici dulci pentru voi toţi!

    Răspunde
  20. alinaD

     /  8 Aprilie 2013

    Buna Rauluca,
    O carte ce m-a marcat puternic este ” A Thousand Splendid Suns” de Khaled Hosseini, acelasi autor al mai cunoscutului roman ”The Kite Runner”. As vrea ca fiecare roman sa o citeasca si sa-si spuna: nu am voie sa ma plang, sunt un norocos, m-am nascut intr-o tara frumoasa.
    In carte este vorba despre doua femei puternice din Afagnistan.
    Cu drag,
    Alina

    Răspunde
    • Foarte interesanta recomandarea ta, Alina, cu siguranta o pun in wishlist! Multumesc mult de tot pentru ea!

      Răspunde
  21. Bianca Roxana Anitei

     /  8 Aprilie 2013

    Mult succes, m-a emotionat articolul tau! Sa va fie viata numai soare!

    Răspunde
  22. Cristina

     /  8 Aprilie 2013

    Se vede cu ochiul liber din compozitia frazei ca citesti si ai stiut sa folosesti ce ai citit. Exprimare curata, clara, idei bine definite. O corectura, daca imi permiti, tinand cont ca articolul il trimiti la concurs (sper sa nu te superi )- la final s-a strecurat o mica litera in plus la cuvantul ‘cititorii’-In rest, felicitari, mi-as dori si eu sa manuiesc cuvintele asa mestesugit ca tine! Eu citesc de foarte mica, iar daca n-as fi facut-o, as fi fost mult mai saraca…Imi doresc ca Vladut, fiul meu, sa-mi impartaseasca setea de cunoastere, pentru ca informatia inseamna Putere. Mie mi-a placut foarte mult cartea ‘Cain si Abel’ de Jeffrey Archer, o poveste motivatoare , a fost chiar si un film dupa ea, desi eu prefer cartea. Succes la concurs!

    Răspunde
    • Cristina, multumesc pentru aprecieri si recomandare. O sa fiu cu ochii deschisi dupa carte, si chiar si dupa film. Multumesc pentru observatie, am corectat 🙂

      Răspunde
  23. Raluca, am citit ier postarea ta si nu am stiut cu ce sa incep.Azi am recitit!Felicitari!Motivele pentru care citesti le regasesc si la mine!Imi salta inima cand Tia ia o carte si se aseaza pe canapea si imi spune ca o citeste in minte.Sau Khloe vine cu o carticica sa i-o citesc ca ea nu poate citi toate cuvintele….
    In legatura cu sinuciderea, nici eu nu sunt adepta.Cred ca tot datorita cititului nu am contemplat-o prea mult.Intotdeauna mi-a placut sa cred ca mai e ceva dincolo de obstacolele care mi-au iesit in cale, ca vreau sa stiu ce este dincolo de ele.Cred ca asta am invatat-o din povestile noastre romanesti,cand Fat-Frumos depasea toate obstacolele si apoi erau altele si altele…
    Iti recomand si eu sa citesti cartea propusa de Alina: ” A Thousand Splendid Suns” ,o carte care ne face sa intelegem cat de norocoase suntem sa fim ceea ce suntem!
    Mult spor ,Raluca si daca citesti ceva interesant sa nu uiti sa ne recomanzi si noua!

    Răspunde
    • Adela, venind de la amandoua recomandarea, cu siguranta m-ati facut curioasa cu privire la carte- abia astept sa pun mana pe ea si sa o citesc, multumesc mult de tot!

      Răspunde
      • Eu as vrea sa citesc The Kite Runer, de acelasi autor!Acum s-au adunat cam multe carti pe lista…..

        Răspunde
        • Si pe lista mea, Adela, asa de putin timp mai am de citit…Uite, aproape adorm cand ii citesc povestea lui S. inainte de culcare! Si vai de mine daca nu i-o citesc! Se trezeste noapte si plange ca nu i-am spus povestea, si trebuie sa imi repar greseala pe loc 🙂

          Răspunde
          • Lasa ca treci si tu la etapa in care S. va citi singur!De doua seri Tia imi spune povestea de culcare, ca am o afta si asa ma doare de ma omoara!

            Răspunde
            • Ce frumos! Despre Tia, nu despre afta 🙂 Mai trece ceva vreme pana S. va citi, si nu renunta inca la povestea de seara…dar speram…

              Răspunde
  24. Raluca, articolul tau este extraordinar…iti doresc din tot sufletul sa castigi…tu pui suflet in tot ceea ce faci si meriti asta! Ce recomandari; poate cartile lui C. S. LEwis…dar cred ca ai citit multe dintre ele. Scrisorile lui Zgandarila si Crestinismul redus la esente sunt preferatele mele. IAr , mi-a placut :” Cand cerul tace”, ed. Logos…cartile de consiliere a lui LArry Crab, in special ” Schimbare launtrica”.

    Răspunde
    • Coca, pe toate cele mentionate de tine le-am citit, C.S. LEwis e unul dintre marii mei favoriti, iar Larry Crabb imi place mult cum vede lucrurile, eu sper ca macar una dintre noi sa castige- succes si tie, cred ca participi si tu, nu?

      Răspunde
  25. Mi-a transmis multa emotie articolul tau Raluca. Multa. Esti minunata!
    Eu citesc acum „Tu si medicul din tine – Terapia CranioSacrala si Eliberarea SomatoEmotionala”, John Upledger. Cred ca te-ar interesa.

    Răspunde
    • Cati, foarte interesanta recomandarea ta, trebue neaparat sa citesc si eu cartea asta, Cati a mea are nevoie de terapie craniosacrala.

      Răspunde
  26. RAMONA R

     /  9 Aprilie 2013

    Frumos si emotionant articolul tau,iti tinem pumnii sa va numarati printre castigatori.
    O carte ce mie mi-a placut mult si pe care ti-o recomand este „Scrisorile Caterinei”,Charlie W.Sheed.

    Răspunde
    • Titlul imi place, cu siguranta…cred ca nu e un mister ca am o slabiciune pentru numele Caterina cu toate variatiunile lui 🙂 Multumesc pentru recomandare, Ramona!

      Răspunde
  27. Emotionant pana la lacrimi articolul tau. Am inceput sa citesc postarea cu emotie, am tras aer in piept si nu I-am dat drumul pana nu am vazut ca esti la un echilibru sufletesc. Si ma bucur foarte mult pentru tine ca ai gasit acest echilibru. Stau si depan amintiri …. nu cred ca mi-am pus vreodata intrebarea de ce? ci de fiecare data am inceput cu … bun si acum cum fac? Tind sa cred ca am o comunicare „facila” cu ingerii mei care m-au indrumat/ma indruma intotdeauna; simt ca nu sunt singura. Iti recomand cu caldura Copiii de acum de Meg Blackburn Losey si cartile lui Doreen Virtue, daca nu cumva le-ai parcurs deja.
    Mult success iti doresc si sa auzim numai de bine!

    Răspunde
    • Nu, Alina, nu stiam de autori- lecturile mele s-au oprit acum breo 2 ani, cam in proportie de 80%. Nu stiam ca poti trai citind atat de putin (desi citesc destul de mult on line, chiar si carti, nu numai bloguri sau informatie)- insa mult din timpul alocat cartilor il dedic lui S. acum si cartilor pentru copii. Ma bucur mult ca ti-a vorbit articolul, si iti doresc sa fii la fel de puternica si optimista in continuare!

      Răspunde
      • Ooo Raluca a fost si la mine o pauza destul de mare din citit carti. De cand sunt mama (de 6 ani si ..) am rasfoit mult despre alimentatie, alternative naturiste … cam vreo 3 ani; apoi mi-am dat seama ca, desi imi cunosc foarte bine copiii, lipsea ceva, nu ma descurcam foarte bine la a le cunoaste temperamental, nu reuseam sa trecem peste conflicte. Asa am ajuns sa citesc acea carte – Copiii de acum care mi-a deschis ochii: ce citeam eu despre comportamente, atitudini, personalitate era total gresit. Acea carte a fost inceputul, apoi au urmat celelalte. Multumesc Raluca! Si eu iti doresc sa fii puternica si stapana pe situatie, asa cum te percep eu de aici. Si vei fi pentru ca, din ce imi dau seama, ti-ai gasit menirea pentru care esti aici si asta te implineste si te face fericita.

        Răspunde
        • Cand si cand, Alina, uneori sint si eu ca ma depaseste situatia, alteori pierd din bucuria clipei pentru ca simt ca trebuie sa fiu on top of things. Dar incerc sa trec prin viata cat mai bine, din pacate nu reusesc mereu asta…

          Răspunde
  28. Un articol foarte frumos și convingător, felicitări, o să intrăm și noi în campanie.

    Răspunde
  29. Sa stii ca m-am recompus odata cu tine. Si am simtit durerea ta.

    Răspunde
    • Ma gandesc acum ca toti trecem prin ceva de genul asta in viata, unii mai des decat altii, dar sunt bune rascolirile astea la ceva. Uite, atunci nu vedeam nimic bun ce ar putea iesi din intamplarea aceea, acum vand ca m-a ajutat enorm, sa ma bucur de Cati de la bun inceput. Sunt multi parintii care, in cazuri din acestea, trec de la negare la furie la negociere si pana la acceptare foarte greu. Si in cazul copiilor ca si Cati, e prea tarziu sa te mai bucuri de copil. Leitmotivul primelor mele zile cu Cati a fost „Pacea sta in acceptare”. Dar nu cred ca as fi putut-o face, daca nu as fi trecut prin furtuna anterioara.

      Răspunde
  30. violeta_argatu

     /  13 Aprilie 2013

    „Te cunosti pe tine insuti? „- Simeon Kraiopoulous 🙂

    Răspunde
    • Multumesc mult de recomandare, Violeta, pare foarte interesanta cartea 🙂

      Răspunde
      • violeta_argatu

         /  15 Aprilie 2013

        Este…nu e doar titlul 🙂

        Răspunde
        • Sunt sigura, Violeta!

          Răspunde
          • violeta_argatu

             /  16 Aprilie 2013

            :). Mai poti adauga inca o carte pe lista ta -pe aceasta chiar ca n-o tre’s-o scapi 😛 -scrisa de acelasi autor: „Parinti si copii”- vol I si vol II- le-am citit, le-am imprumutat vecinei si acum le-am luat inapoi :P- Ana trece printr-o faza (sau poate mai mult eu decat ea ) datorita careia cu greu ma pot stapani de la multe lucruri pe care, in mod normal le-as fi pus in practica in fiecare minut (si pe care de altfel, spre rusinea mea, de f multe ori le-am aplicat inainte de a citi aceasta carte-in general, este vorba de accese de furie,de nestapanire a maniei,nervilor,etc din partea mea). De ieri seara,deschid volumul doi acolo unde se deschide si incep sa citesc- ma linistesc, constientizez unde gresesc si iar o iau de la cap- si uite asa, astazi, aproape ca am reusit sa ma abtin (80% :D) si nu m-am mai suparat atat de tare pe ea- prin definitie, Ana este un copil neastamparat, fff ambitios si posesiv-lucrez din greu incercand sa indrept anumite lucruri pe care eu le consider „nelalocul lor”, insa de cele mai multe ori am gafat…ei bine, cartea aceasta, prin exemplele concrete pe care le ofera, ma readuce cu picioarele pe pamant 🙂

            Răspunde
            • Violeta, chiar m-ai facut curioasa!! trebuie sa caut si eu cartile astea. Nu ai putea pune cumva un link spre ele? Mi-o si imaginez pe Ana, cred ca e super dulce si asa neastamparata 🙂

              Răspunde
  31. Raluca, ma bucur ca impartasesti si cu noi ce citesti tu…uneori gasesc informatii utile, alteori incurajari printre cele scrise de tine! Continua sa citesti si te rugam sa ne impartasesti si noua! 🙂

    Răspunde
  32. Bianca

     /  14 Aprilie 2013

    Si eu m-am regasit in articolul tau, am trecut prin exact aceleasi stari, cu specificatia ca eu nu as fi putut sa le astern pe hartie atat de frumos ca si tine. Trebuie sa scrii o carte, neaparat!
    Dan Puric „Omul frumos” mi-a placut in mod deosebit.

    Răspunde
  33. Gabi Nistor

     /  15 Aprilie 2013

    Buna, Raluca! Superb scris articolul, merita premiat. M-am regasit sufleteste in ‘De Ce?-urile’ tale. Mie mi s-a spus ca face parte din procesul natural si din instinctul uman sa treci prin faza de ce-urilor. Eu am mai avut si sprijinul moral nemarginit al sotului mei iubit care a fost tot timpul temelia mea. O carte favorita care o regasesc in comentariile multora…’The kite runner’. Si imediat dupa asta ‘ The Memory keeper’s daughter’ by Kim Edwards…au facut si film dupa asta. Inca una buna…’The angel behing the rocking chair’ by Pam Vredevelt (o mamica a unui baietel cu Sindrom Down, sotie de preot).
    Sanatate maxima tuturor si bafta la concurs!

    Răspunde
    • Pe cea de-a doua am citit-o, si am vazut si filmul, pe prina o voi pune negresit pe lista. Gabi, multumesc mult pentru cuvintele frumoase…Si a treia pare foarte faina, sa vad cum dau de ele…

      Răspunde
  34. Buna Raluca,
    am intrat pe situl librariei online, iar din ceea ce am apucat sa rasfoiesc am regasit cu placere Jurnalul fericirii de Nicolae Steinhardt, o carte care merita citita.
    Pup cu drag!

    Răspunde
  35. oana vandalac

     /  18 Aprilie 2013

    poate v-ar placea, nu doar pt transcendenta si autenticitate, ci poate mai mult pentru ca ni-L arata pe Dumnezeu cum este, o poezie.

    Răspunde
  36. oana vandalac

     /  18 Aprilie 2013

    uitasem sa va spun cine… Daniel Turcea, un volum de poezii, Epifania.

    Răspunde
  37. Felicitari pentru articol si succes! M-as bucura daca ai lasa un comentariu si la mine pe blog . Acesta este link-ul :
    http://anotherbooksworld.wordpress.com/2013/04/15/de-ce-citesc/

    Răspunde
  38. Superb articol, l-am citit cu plăcere! Să vă dea Dumnezeu puterea de a trece peste toate aceste greutăţi. Numai bine şi succes în concurs!
    O recomandare de carte din şi din partea mea: „Please Look After Mom” de Kyung-sook Shin. Sunt sigură că o să vă placă. 🙂

    Răspunde
    • Multumesc mult pentru recomandare, Raluca. Titlul cartii recomandate de tine mi se pare foarte atragator- sunt sigura ca mi-ar placea 🙂

      Răspunde
  39. andru

     /  21 Aprilie 2013

    Raluca, am citit articolul tau chiar atunci cand a aparut pe blog si, fara urma de regret, am renuntat sa mai scriu si eu un articol al meu. Cred ca ai facut auzite lucrurile cele mai importante care trebuiau spuse in concursul acesta si sper din tot sufletul sa castigi! Scrii inspirat si cu o claritate, un firesc extraordinare.

    Răspunde
  40. Buna Raluca, ai scris atat de limpede 🙂 Nu stiu ce carte ti-as putea recomanda tie care citesti atat de mult (in comparatie cu mine). Am descoperit insa recent poezia lui Quasimodo si mi-a placut mult…

    Răspunde
    • Wow, Gia, ce frumos! Trebuie sa caut si eu! Poezia (in afara de cea pentru copii) intra asa de rar in viata mea acum…

      Răspunde
  41. Pe ultima suta de metrii multa bafta.

    Răspunde
  42. crina

     /  24 Aprilie 2013

    Superb articol Raluca!!! … nici nu avea cum sa fie altfel… .Mult succes!!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

