Homeschooling Izabela- Lectia 5

Aceasta lectie a fost una extraordinar de frumoasa, si va incurajez sa urmati link-urile pentru a vedea fotografiile materialelor educative. Lectiile le-am facut si cu Baietelul de argint mai demult sau de curand, de aceea voi face referire la ele.

Geografie- Japonia

Am povestit cam o jumatate de ora despre Japonia, aratandu-i Izabelei o gheisa de portelan (de fiecare data cand studiem vreun continent, amintim si rasele care il populeaza), un minuscul ceainic cu cescute cat un degetar fiecare, din care ne-am prefacut ca bem ceai verde, betisoare cu care ne-am prefacut ca mancam orez. Am rasfoit un superb album despre Kyoto, discutand despre acoperisurile cu margini intoarse si pasiunea japonezilor pentru floarea de cires. Ca tema a avut de invatat cateva cuvinte cheie pe flashcards, care sa ii aminteasca despre povetile noastre japoneze- kimono, ceai verde, evantai, orez, betisoare, floare de cires, etc.

Stiintele naturii- Plante vs. Animale/ Amanunte despre plante

Cu Izabela am urmat exact aceeasi pasi ca si cu S., folosind aceleasi materiale, care s-au dovedit a fi foarte eficiente. Conteaza foarte mult experienta hands on, fiecare cartonas, samanta sau parte a florii ajutand-o pe Iza sa inteleaga si sa retina. Ca tema, a avut de colorat cartonasele cu partile unei plante, de facut doua experimente (unul cu cerneala/colorantul care coloreaza petalele albe ale florii, celalalt cu bobul de fasole pus la incoltit), si acest craft.

Gramatica- Adjectivul

Pentru a  introduce intr-un mod placut notiunea de adjectiv, am citit definitia din manual si apoi am rasfoit cateva carticele de-ale Baietelului de argint, unde sunt prezentate antonime (nu toate adjective, e drept, insa peste adverbe am sarit). Asadar, Izabela a facut cunostinta cu perechi de adjective, pe care le aflam punand intrebarea „Cum este…substantivul?”.

DSC09225

Ca tema a avut o astfel de carticica de analizat- substantivele dupa gen si numar, iar fiecarui substantiv sa ii atribuie un adjectiv. Nimic complicat, temele completeaza si consolideaza cunostintele predate, iar mama Izabelei este foarte constiincioasa cu ele, asa ca eleva mea invata usor si fara efort tot ce o invat.

Spor si voua!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. Ce lectie frumoasa, minunate idei!
    Mult spor la invatat, Izabela!

    Răspunde
  2. Bravo vouă! Dacă erai tu pe lângă noi, zău că te rugam să faci lecţii şi cu Mihnea al meu, că sunt atât de frumoase!

    Răspunde
    • Mihaela, cred ca Mihnea ma depaseste un pic, e foarte talentat🙂 mi-ar fi placut mult sa lucrez cu el la ceva, macar la engleza🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

