Patru jucarii senzoriale homemade

In ultimele doua saptamani am reinceput in forta programul NACD cu Cati, si am experimentat mai multe jocuri noi impreuna cu ea. Le puteti folosi pentru imbunatatirea motricitatii fine sau grosiere (daca e cazul) si ca experienta senzoriala pentru bebelusi si toddleri mici, sau pentru copiii cu nevoi speciale. Sunt usor de facut si costa putin, dar eficienta lor m-a surprins si pe mine. Noi avem de facut un exercitiu care se numeste Finger Opposition, si care consta in presarea degetului mare de celelate degete, pe rand, cate 2 secunde. Il facem cate un minut de 6 ori pe zi, si spre surprinderea mea, dupa cateva saptamani de exersat, Cati a inceput sa prinda in opozitie, si chiar in pensa. Dupa ce facem acest exercitiu trebuie sa ne jucam in asa fel incat sa exersam aceasta miscare. Iata cateva exemple de jocuri improvizate acasa:

Bile de plastilina

Acesta este un joc recomandat de o mamica terapeut ocupational, foarte simplu de pus in practica. Pur si simplu am facut 10 bile de plastilina, pe care Cati le turteste (mana peste mana), intre degetul mare si cel aratator:

bileplastilina

Capacul cu pene

Penele au o textura deosebita, asadar conteaza ca experienta senzoriala noua. Pur si simplu am facut gauri intr-un capac de cutie de lapte praf, si am infipt penele acolo. Trebuie sa aveti grija sa faceti gaurile un pic mai mari, sa nu fie greu de tras penele:

peneCapacul cu texturi

Gauriti capacul unei cutii de lapte praf si introduceti chestii de diferite texturi ce pot fi trase cu usurinta prin gauri. Eu am folosit o sarma plusata, o pamblica si o lingura de plastic. Copilul trebuie sa isi foloseasca prinderea in opozitie pentru a trage, si invata si sa asculte comanda in acelasi timp:

jucariecatiHartie fosnitoare

Este vorba despre folia aceea de impachetat florile, de preferinta cat mai colorata si mai fosnitoare. Eu o aveam pusa la lucrurile de reciclat, asa ca, atunci cand am vazut-o in lista aceasta de idei de joaca senzoriala pentru bebelusi, am scos-o imediat sa o testam. A avut un succes teribil! Cati s-a tarat dupa ea pe tot linoleumul. Daca va intrebati de ce avem linoleum in sufragerie, ei bine, asta a fost recomandarea lui Bob Doman. Se pare ca linoleumul are asperitatea necesara pentru a crea aderenta, si este suficient de lin pentru a incuraja tararea. Cati iubeste folia aceasta si presimt ca o vom folosi mult in viitor, este utila si pentru stimularea simturilor tactil si auditiv, dar si pentru imbunatatirea motricitatii grosiere:

hartierosie

Sper sa va inspire la joaca aceste idei!

 

 

 

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. Daniela

     /  24 Martie 2013

    Jocurile acestea sunt super pentru motricitatea fina la copii.Abia astept sa le aplic si eu cu baietelul meu.Multumim Raluca!

    Răspunde
    • Daniela, sa stii ca sunt- ma bucur cand gasesc idei usor de pus in practica si eficiente. Unele merg, altele mai putin, dar improvizam mereu🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

