Homeschooling Izabela- Lectia 3

Sunt din ce in ce mai recunoascatoare pentru comunitatea de mame care fac intr-un fel sau altul homeschooling in Romania. Ele imi aduc in atentie resurse fantastice, pe care altfel le-as fi trecut cu vederea. Adina, de pilda, mi-a atras atentia asupra curricumului de tip Montessori pe care il foloseste ea cu fetita ei I., si care este perfect si pentru lectiile de zoologie, botanica si anatomie ale Izabelei.

Geografie

Am discutat despre Australia, dupa exact acelasi model folosit si cu S. Izabelei i-am oferit, in schimb, cateva informatii in plus, iar unele dintre activitati le-a avut ca tema in cursul saptamanii. Ora urmatoare mi-am dat seama ca a asimilat destul de bine cunostintele.

Stiintele naturii- Fiinte vs. Obiecte

Pentru aceasta lectie m-am folosit de un joc Ravensburger pentru copii mici, doar in imagini, pe care l-am jucat ca pe Popa Prostul. Pe masura ce faceam perechile, le sortam pe grupa fiintelor si a obiectelor (punand urmatoarele intrebari: se naste? se hraneste? creste? respira?). Jocul l-am reluat in seara aceea si cu S.- a fost un succes total!

DSC09148Dupa ce Izabela a sortat imaginile si a inteles diferenta dintre fiinte si obiecte, am trecut la…

Gramatica

Fiecare cartonas din joc reprezinta un substantiv. Am reluat definitia acestei parti de vorbire, si i-am explicat diferenta dintre masculin, feminin si neutru. Apoi am sortat cartonasele in aceste trei categorii:

genOra urmatoare mi-am dat seama ca Iza a inteles (sunt notiuni prin care ea a trecut si inainte, nu ii sunt straine, noi facem doar o recapitulare prin joc). Ca tema a avut de sortat alte cartonase cu substantive.

Aceasta a fost cea de-a treia lectie, unde Izabela s-a descurcat excelent!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Ce ziceai de organizare? Esti foarte organizata si aranjezi lectiile foarte frumos. Imi place cum gandesti. Exact cum spuneai comunitatea noastra de mame care fac ceva acasa cu copiii lor este minunata fiindca fiecare din noi isi pune amprenta asupra lectiilor, are propria viziune, adapteaza pentru copiii cu care lucreaza.
    Felicitari, Izabela! Arata-le, draguta, ce bine se descurca un copil ca tine cand este indrumat!

    Răspunde
    • Andrea, sa stii ca m-a ajutat foarte mult Adina sa imi trasez o directie, asa ca am un fir pe care il parcurg si merge foarte lin cu pregatirea lectiilor🙂 Multumim pentru incurajari!

      Răspunde
  2. Mihaela Pop

     /  6 Martie 2013

    Bravo, Izabela! Esti o domnisoara frumoasa si inteligenta!

    Răspunde
  3. Idei foarte inspirate! Felicitari!

    Răspunde

Lasă un răspuns

