Interviu cu cititorii: Mihaela, Alinuta si Mihai

Pe Mihaela am cunoscut-o acum cateva luni aici, pe blog, si m-am indragostit de pustii ei- Alinuta si Mihaita. Sunt doi copii adorabili, mai mici decat Baietelul de argint, si m-am gandit ca ar fi un exemplu frumos de joaca pentru cititoarele blogului care au copii de la 3 ani in jos. Astazi este insa o ocazie speciala- Alinuta implineste 3 ani: LA MULTI ANI fericiti si frumosi, fetita cu zambet de poveste!

am2

Bună! Eu sunt Alinuţa. Astăzi este ziua mea: împlinesc trei anişori. Pe frăţiorul meu îl cheamă Mihăiţă şi are 1 an şi 7 luni. De când am venit noi pe lume activitatea principala din casa noastră a fost JOCUL. Dimineaţa, la amiază şi seara. Uneori chiar şi noaptea, când nu ne arde de somn.

Odată cu primele zile de zăpadă am ieşit la săniuş foarte des. E grozav! Fericirea noastră e că locuim la ţară şi în jurul nostru sunt multe dealuri. Cu toate acestea, fiind atât de frig, cea mai mare parte a timpului o petrecem în casă.

amsanie

Dintre toate activităţile, cel mai mult ne place sa pictăm cu tempera. Vă puteţi imagina ce rămâne în urma noastră! Dar “murdarirea” este bună uneori, nu-i aşa?

De asemenea, noi iubim tare mult cărţile. Sunt atât de frumoase! O rog pe mami să ne citească în fiecare zi. Frăţiorului meu îi plac foarte mult cele cu sunete şi cu animăluţe, iar mie îmi plac cele cu poveşti şi enciclopediile. Avem destul de multe: mami a câştigat o parte din ele la concursuri, dar a şi cumpărat.

Noi ne jucăm toată ziua şi, fără să ne dăm seama, învăţăm multe. Un exemplu bun ar fi cel al culorilor. Ştiţi cum am reuşit să le reţin foarte uşor? Vă spun eu chiar acum – m-am tot jucat cu bombonele colorate. Cine ar fi crezut că după o zi, două, am să le recunosc pe toate? Eu le-am sortat, Mihăiţă le-a mâncat şi tot aşa. Am învăţat chiar şi să număr cu ajutorul lor. Astfel, mami şi tati nu trebuie să mai cheltuie o mulţime de bani pe tot felul de jocuri costisitoare pentru ca eu şi frăţiorul meu să învăţăm culorile şi numerele. Bineînţeles că noi ne bucurăm de toate jucăriile şi jocurile cumpărate, dar ideea e că nu sunt absolute necesare pentru realizarea unei activităţi: putem să învăţăm nenumărate lucruri  cu ajutorul obiectelor din jur.

am1

Îmi plac mult şi desenele animate: Clubul lui Mickey Mouse, pe care îl urmăresc atât în română, cât şi în engleză, Doctoriţa Pluşica, Peppa Pig, Dora the Explorer. De la Dora am învăţat primele cuvinte în limba engleză – datorită unui tricouş drăguţ. Un singur tricou m-a ajutat să învăţ 6 cuvinte: monkey, orange, apple, lemon, girl, fruit.  Iata încă o data cât de uşor e de realizat o activitate de învăţare. Nu e nevoie de multe materiale scumpe. E nevoie doar ca adulţii să deschidă puţin ochii şi să vadă în fiecare obiect un posibil joc, o posibilă viitoare activitate. Se pare insa ca există şi o problemă în ceea ce priveşte desenele, deoarece … nu am voie atât de mult pe cât aş dori eu. De obicei negociez cu mami orele la care am voie. Mami şi tati ştiu cum să mă păcălească şi îmi atrag atenţia cu alte jocuri şi activităţi. De exemplu, pentru că îmi place atât de mult de Mickey, mami mi-a scos la imprimantă nişte fişe. Le fac cu mare placere! Tot in genul acesta mai am fişe cu prinţese şi cu litere, iar acum le aştept cu nerăbdare pe cele cu Doctoriţa Pluşica.

afise

Şi limba engleză mă atrage. Prima oară m-am jucat cu mami când frăţiorul meu era în burtică la ea şi eu aveam cam 1 anişor. La început am învăţat animalele şi alfabetul. Sunt numeroase cântecele pe youtube, dar mami a şi compus câteva cu ajutorul cuvintelor pe care eu le ştiam şi a celor pe care credea ea că ar fi mai uşurele.  Şi mai e şi Nody, îl cunoaşteţi? Eu îl urmăresc la TV  şi am personajul acasă: el este cel care vorbeşte cu noi în engleză. Cel de jucarie nu cunoaşte nici un cuvinţel în română, aşa că şi eu vorbesc cu el în engleză, atât cât ştiu. Dar mi-a promis că mă va ajuta să învăţ mult mai mult. Acum îl învăţ şi pe frăţiorul meu, ba chiar şi pe tati. J  Vreti sa mai ştiţi ceva? Eu am fost cea care le-a făcut cunoştinţă celorlalţi cu el. Nici măcar mami nu îl ştia!

Seara ador momentele când avem teatru de păpuşi si joc imaginativ. Noi avem un stetoscop ca cel al doctoriţei Pluşica şi toate jucăriile prind viaţă pe scenă. Când Moş Ene vine pe la gene, eu mă aşez în stânga mamei, Mihăiţă în dreapta ei, şi citim câteva poveşti. Preferata mea e “Nu ţi-e somn ursuleţule?|”. Alteori ne citeşte şi Nody în engleză.

Sunt atât de fericită că am un frăţior! Ce aş face eu toata ziua fără el? Împreună ne putem juca mult mai drăguţ: de-a grădiniţa, de-a magazinul, de-a doctoriţa etc. El învaţă cuvinte noi de la mine, cântecele, cum să se îmbrace, cum să mănânce corect etc. Din această cauză poate că nu mă prea joc eu cu păpuşile. El e o păpuşică vie pentru mine. Eu şi mami facem totul împreună, aşa că nu m-am simţit dată la o parte de când a venit pe lume. Iar el mă iubeşte, la rândul lui, foarte mult. Daca cumva plec undeva fără el mă strigă: “Aiiii, Aiiii!”.  Printre primele 5 cuvinte a fost şi Ai (Ali, dar încă nu îl poate spune pe L).

Acestea sunt câteva dintre jocurile şi activităţile noastre. Mami ne respectă tare mult dorinţele în privinţa jocurilor. Profităm acum de faptul că mami mai are câteva luni de concediu în care se va juca cu noi zilnic, de dimineaţa şi până seara. Pentru noi, copiii, jocul e extrem de important deoarece prin acesta socializăm, ne consumam energia, ne formăm, ne informăm, ne definim şi, cel mai important, ne găsim locul în lume.

Articolul următor
Lasă un comentariu

21 comentarii

  1. La multi ani , Alinuta! esti o fetita asa de dulce si frumoasa! dar nici fratiorul tau nu este mai prejos,este si el o scumpete de baietel ….Mihaela , esti o mamica minunata- mi-a placut mult sa citesc atatea lucruri frumoase despre voi! Spor la joaca in continuare!

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  8 Februarie 2013

      Multumim frumos ursuleti nazdravani! Ne bucuram ca va plac jocurile noastre! Spor la joaca in continuare si voua si va urmarim cu mult mult drag!

      Răspunde
  2. Alinuta, fetita ca un ingeras, LA MULTI ANI!!!!
    Sunteti atat de frumosi, nu am cuvinte!!!
    Mihaela, ai o familie superba, sa fiti fericiti, sa va bucurati de minunatiile pe care le aveti si sa va jucati in continuare la fel de frumos ca acum.
    Va imbratisam cu mult, mult drag!

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Camelia, iti multumim din suflet pentru urari si pentru gandurile atat de frumoase! Si noi va imbratisam cu mult mult drag si asteptam cu nerabdare lectiile voastre!

      Răspunde
  3. Lorena

     /  7 Februarie 2013

    Mi-a placut foarte mult interviul, multumim Raluca si Mihaela pentru el!

    Răspunde
  4. BUNI CHITA

     /  7 Februarie 2013

    LA MULTI ANI !
    SA CRESTI MARE SI SA FII FERICITA!
    VA PUPA BUNI CHITA PE AMINDOI.

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Buni Chita, iti multumim din suflet pentru dragostea ce ne-o oferi, pentru gandurile frumoase si, chiar daca departarea fizica e putin cam mare, sa stii ca iubirea noastra o invinge. Te iubim din tot sufletelul nostru. Abia asteptam sa ne intalnim bunicuta draga!

      Răspunde
  5. Ce scumpi sunt! La mulți ani! Și la noi Mickey e la mare cinste…iar bomboanele sunt folosite la activități, mai ales acelea mici ca nasturii :))

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Multumim pentru urari floridemandarin! Desenele cu Mickey cred ca sunt educative si le plac foarte mult copiilor. Insa, daca as accepta sa stea in fata televizorului atat cat ar dori ea, cred ca ar fi vorba de foarte multe ore pe zi. Asa ca am inceput sa negociem. Si chiar merge.🙂

      Răspunde
  6. La multi ani, Alinuta!! Doi copii superbi si o mamica grijulie, va imbratisam cu mult drag si ne bucuram sa va cunoastem mai bine!

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Adina iti multumim pentru vorbele frumoase si pentru urari ! Va imbratisam cu mult drag si asteptam si noi lectiile voastre! Sunt fericita ca, datorita Ralucai, am ajuns sa cunosc atatea persoane minunate si nenumarate bloguri ce ma ajuta in pregatirea micilor noastre lectii si jocuri.

      Răspunde
  7. mihaela

     /  7 Februarie 2013

    La Multi Ani! Te pupam cu drag,sa cresti mare si frumoasa alaturi de Mihaita si parintii tai.

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Mihaela ma bucur ca esti alaturi de noi! Te imbratisam si noi cu mult drag si abia asteptam sa ne intalnim! Multi pupici!

      Răspunde
  8. Denisa

     /  7 Februarie 2013

    La Multi Ani , Ali ! :* Te pupam si iti dorim tot binele din lume ! Multa sanatate , fericire si sa cresti mare ! :*

    Răspunde
    • Mihaela Pop

       /  9 Februarie 2013

      Multumim mult pentru urari si pentru gandurile frumoase Deni! Alinuta abia asteapta sa te intalneasca, si noi la fel. Pupici multi!

      Răspunde
  9. La multi ani, papusica!

    Răspunde
  10. La mulţi ani, păpuşică dulce, cu o mică întârziere!

    Răspunde
  11. Mihaela Pop

     /  11 Februarie 2013

    Multumim mult pentru urari Mihaela !!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

