Jocuri cu litere

Cum S. e fortat sa stea in casa saptamanile acestea, trebuie sa nascocesc mereu jocuri noi (sau sa le reluam pe cele vechi), dar imi doresc sa si fructificam timpul invatand ceva.

Asadar, atacam din nou literele, de data asta in perechi: eu stiu ca S. este un copil cu stilul de invatare auditiv-secvential, insa poate din cauza ca eu insami oscilez intre stiluri, simt nevoia sa ii arat si imaginea globala inainte. De aceea, am dat jos literele de pe perete si le-am laminat, transformandu-le in flashcards– S. este obisnuit cu metoda de la Cati si i se pare grozav ca trece de cateva ori pe zi (in zilele in care imi amintesc) pe scaunelul ei pentru a aborda alfabetul prin metoda Doman.

Intr-una din zile am desfacut setul de litere magnetice Melissa and Doug, care asteapta cumintel in dulap de mai bine de un an, si am facut perechi de litere, ghidandu-ne dupa cardurile mai sus pomenite. Dupa vreo doua zile, am observat ca S. sortase perechile pe culori, din proprie initiativa.

literemdAcum suntem in proces de strangere…dar nu oricum. S. trebuie sa identifice o pereche de litere pe tabla, si apoi pe o bucata de polistiren. Bate un cui de plastic pe perechea scrisa pe polistiren, iar apoi aseaza literele in cutia lor, cele mici la cele mici, cele mari la cele mari. Pentru acest joc ne-am inspirat de aici– si fiindca S. nu le poate face chiar pe toate deodata, revenim periodic si mai punem cateva perechi de litere in cutie.

literecuiHappy learning!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

11 comentarii

  1. Foarte frumos! da, important este sa vada cat mai des literele,s a se imprieteneasca si sa se joace cu ele🙂.. Sa stii ca si D. ar fi facut acelasi lucru :))- le-ar fi aranjat pe culori !mi-a placut jocul cu ciocanelul , pluta si literele🙂

    Răspunde
    • Da, Coca, incerc sa ii fac invatarea interactiva, altfel se plictiseste. In ultima vreme a inceput sa manifeste interes pentru litere, asa ca marsez🙂

      Răspunde
  2. Ce idei fantastice de abordare a literelor, Raluca! Tare mult imi place cum ai gandit sa faceti jocul acesta si va tin pumnii – sa ii placa lui S. cat mai mult, caci daca se va intampla asta, va evolua extraordinar de bine!

    Răspunde
    • Camelia, si metoda propusa de tine da roade! Niciodata nu l-am vazut asa de entuziasmat sa invete despre litere si sa se oace cu ele. Cred ca inainte nici nu era pregatit suficient.

      Răspunde
  3. Unde ai gasit cuie din acelea? Le caut si eu ca am vazut multe activitati bune pt motricitate fina, mai ales pe Raising Ethan.

    Răspunde
    • Eu am un joc pe care mi l-am adus din State, si cum am vazut ca sunt folosite in multe activitati de motricitate fina, mai folosim si noi pionii. Jocul il ratacisem (i.e l-am pus bine de tot si nu il mai gasesc) dar am gasit din intamplare un pion si cu acela ne-am jucat🙂

      Răspunde
  4. Mihaela Pop

     /  4 Februarie 2013

    Imi place tare mult ideea cu literele scrise pe bucata de polistiren. Spor la munca sa aveti !!!

    Răspunde
  5. incearca si puzzle-uri din lemn (cele cu forma de animale care au pe o parte cifre, pe alta litere) – la Andrei functioneaza foarte bine (in afara de faptul ca sta cu ochii pe cartile lui preferate ori la tablita magnetica/frigider unde sunt literele si cifrele cu magnet si ne bate la cap intrebadu-ne daca e o litera sau alta si alegand ce doreste el in incercarea de a „scrie” cuvinte)
    pupici lui S.
    important e ca ii place si cere singur😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

