Cele 7 legi ale invatarii

Cele 7 legi ale invatarii

Bruce Wilkinson

7legi

Aparuta la Editura Logos in 2003, scrisa pentru profesori, parinti, angajatori si oricine doreste sa invete pe cineva ceva, cartea sr fi trebuit sa se numeasca probabil, in romaneste, Cele 7 legi ale predarii, desi in engleza titlul este The 7 Laws of the Learner.

Profesor in devenire, am citit cartea cu sufletul la gura, si nu numai pentru ca ma pasiona pe mine pedagogia, ci pentru ca este cea mai incitanta si mai faina carte despre predare pe care am pus mana vreodata. M-a ajutat sa imi inteleg elevii, sa imi adaptez stilul de predare, sa cunosc mai bine dascalul din mine si sa devin un comunicator mai bun.

Cele 7 legi, fiecareia fiindu-i dedicate doua capitole (concept, model si maxime/ metoda si sugestii), sunt urmatoarele:

  1. Legea Invatarii– un capitol care te invata sa reaprinzi in tine pasiunea pentru predare.
  2. Legea Asteptarii– inveti sa inspiri pasiune studentilor, ii ajuti sa devina ceea ce trebuie sa fie.
  3. Legea Aplicatiei– inveti sa predai in vederea schimbarii vietii, o schimbare pozitiva si de durata.
  4. Legea Memorarii– inveti cum sa predai rapid, transmitand o cantitate dubla de informatii in doar jumatate din timpul necesar.
  5. Legea Nevoii– iti motivezi studentii sa indrageasca cursul tau si sa onvete informatiile predate.
  6. Legea Echiparii– inveti sa le formezi diferite deprinderi studentilor, incat si cel mai slab dintre ei sa ajunga sa reuseasca.
  7. Legea Trezirii Spirituale– ii indrumi pe studenti spre umblarea cu Dumnezeu si implinire spirituala, urmand aceasta lege.

Autorul este intr-adevar profesor la un colegiu teologic, insa fiecare dintre aceste legi se poate aplica oricarui dascal, indiferent daca preda matematica, engleza sau Sfintele Scripturi. Cartea este antrenanta, energizanta si motivatoare pentru un dascal. Te invata sa fii un mai bun vorbitor in public, sa comunici eficient cu elevii, sa fii pe aceeasi lungime de unda cu ei, sa devii profesorul care le schimba viata. Eu am dat 50 de lei acum destul de multi ani, daca aveti o pasiune pentru predat, vreti sa va perfectionati in meseria asta, va recomand din toata inima sa o cititi- se poate citi gratis, on line, aici.

Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. Foarte interesant, Raluca! Mulţumim frumos! Cred că este utilă şi pentru părinţii care au răbdarea, timpul şi dorinţa de a-şi ajuta copiii la lecţii. Eu din această perspectivă aş dori să o citesc, pentru că la catedră, cred că nu voi mai ajunge. Ca părinte, simt acum că am nevoie să citesc această carte. Nu am lucrat cu copii atât de mici şi cred că şi acest alt fel de răbdare, se poate educa. O seară frumoasă!

    Răspunde
  2. andru

     /  7 Ianuarie 2013

    Multumesc pentru recomandare, nu cunosteam cartea!

    Răspunde
  3. Foarte interesant. Multumesc!

    Răspunde
  4. Vreau, vreau, vreau :))) Ai vre-un link de unde o pot cumpăra? Mi se pare interesant!

    Răspunde
  5. e scumpa intr-adevar, dar e o carte grozava…am rasfoit-o si eu acum cativa ani.

    Răspunde
    • Daaa….drept sa iti spun, am imprumutat-o si eu din biblioteca tatalui meu, si am cam uitat sa o dau inapoi🙂

      Răspunde
  6. Mihaela Pop

     /  25 Ianuarie 2013

    E superba cartea! Multumim!

    Răspunde

Lasă un răspuns

