Stocul de aminitiri

Va povestesc deseori despre Baietelul de argint si despre Cati Capsunica. Va povestesc uneori despre mine, si am ajuns sa ne cunoastem bine intre noi…

Niciodata insa nu v-am povestit despre tatal copiilor mei.

L-am cunoscut pe cand eu aveam 16 ani si intr-o dimineata urma sa plecam cu un grup de prieteni comuni pe Ceahlau. M-a luat pe dupa umeri si mi-a spus „Buna dimineata, domnisoara!”. Atunci eu m-am gandit „Oare el stie ca eu o sa fiu sotia lui?”. Un gand fugar de adolescenta, dar desigur divin, pentru ca dupa 8 ani ne-am reintalnit, am stat aproape si cand eu eram peste mari si tari, tocmai in China, iar cand am revenit ne-am casatorit.

Am construit.

Cam asa as defini eu relatia noastra. In permaneta miscare de a construi ceva, o casa, un camin, o familie, o lume. Am construit amintiri si radacini pentru viitor. Poate ca nu e intamplator ca primul meu dar serios pentru el a fost o camera foto adusa din China. Un modest aparat foto, dar care pe el l-a bucurat cel mai mult, pentru ca genul acesta de cadouri ii plac.

A fost aparatul care ne-a fotografiat nunta, care a facut primele poze ale baietelului nostru, primele poze cu Cati.

Primele poze cu Cati…

Un aparat mic, cat o palma. Cum ascunzi in spatele lui toate „de ce”-urile si toata teama? Teama aceea feroce ca ar putea fi si ultima poza, dar faci cat mai multe, pentru ca ar putea fi singurele poze. Te pitesti in spatele aparatului argintiu, detasandu-te. Ce sens are sa iubesti o fetita care oricum va muri?

Imi amintesc de aceste prime poze facute la Terapie Intensiva. Imi amintesc cum l-am rugat apoi sa se uite la ea, sa o simta. Sa vada ca are ochii albastri, asa cum si-a dorit el, sa vada ca are pielea de papadie impufata, obrazul moale, caldura, viata. Imi amintesc momentul in care el s-a indragostit iremediabil de ea. Ca si cum s-ar fi topit ceva, ca si cum ar fi emanat un parfum. Din acea clipa, el a avut cea mai mare incredere in Cati.

Nu exista tatic mai bun pentru Cati. Este inalt si mare iar ea il adora. „Iubeste-l pe tati!” este prima comanda la care ea a raspuns constient. Ii apuca fata cu mainile, se lipeste de el si asteapta pupicul. E ceva magic. El o arunca in sus iar ea se scutura de ras. El o plimba ghemuita sub bratul lui mare. El sta deseori noptile cu ea, se trezeste de cateva ori pentru a o hrani, iar dimineata pleaca la serviciu. He’s loving life into her…

 

De cand s-a nascut Cati, viata noastra a devenit o cursa de stocat amintiri. Vrem sa ne amintim momentele cu ea. Vrem sa pastram cat mai mult. Mie imi place sa port cu mine poze, si ma laud ca e asa de frumoasa. Stiu ca lui ii face placere sa arate filmulete.

I-ar placea un aparat performant, suficient de usor pentru a-l avea tot timpul la indemana. Tocmai de aceea  am scris acest articol. Nimic nu m-ar bucura mai mult anul acesta decat sa ii pot darui asa ceva de Craciun. Cand am citit despre concursul pentru bloggeri organizat de Agentia STANDOUT am stiut ca vreau sa incerc sa castig smartphone-ul HTC 8X pentru Dani. Ar putea folosi aplicatii educative pentru a-l calma un pic pe S. (baietelul nostru de 3 ani si ceva) cand acesta i se suie literalmente in cap, cand il foloseste pe post de trambulina. Ar putea folosi Internetul, la care acasa nu prea are acces, pentru ca are, desigur, o sotie bloggerita. Ar putea  filma dupa pofta inimii, imagini clare, usor de accesat.

Zilele trecute i s-a stricat telefonul si, dupa ce a s-a uitat pe cateva modele accesibile, l-a dus pe cel vechi la reparat. Iar un telefon reparat nu va fi niciodata ca unul nou. Stiu ca isi doreste, dar cu modestie se lasa pe sine la o parte ca sa poata implini dorintele celorlalti.

Pe masura ce se aduna anii de la casatoria noastra, il cunosc tot mai bine si ii apreciez tot mai mult caracterul lui frumos. Nu stiu pe altcineva care sa merite mai mult un astfel de cadou, dar stiu cat s-ar bucura daca l-ar primi. Ar fi unealta lui zilnica cea mai folosita, modalitate de a comunica, de a se informa. Ar fi stocul lui de amintiri.

 

 

 

Articol următor
Lasă un comentariu

39 comentarii

  1. mi-au dat lacrimile!
    o adevarata poveste de iubire! iata ce traiti voi!
    bafta sa-l castigi,Ralu!

    Răspunde
  2. si mie mi-au dat lacrimile! adica plang de-a binelea!
    mult succes in toate!

    Răspunde
  3. Raluca, ceea ce am citit mi-a trezit multe amintiri si nostalgii, am impresia ca va „vad in oglinda”, atat de bine ai reusit sa cuprinzi in cuvinte imaginea lui Dani, imaginea familiei voastre atat de frumoase!
    Va tin pumnii si sper din tot sufletul sa castigati voi!!!

    Răspunde
  4. Mihaela Pop

     /  6 Decembrie 2012

    Cat de frumos!!! Aveti o familie minunata!!!

    Răspunde
  5. Claudia Popescu

     /  6 Decembrie 2012

    foarte frumos, as vrea sa traiesc si eu ceva asa minunat….:)

    Răspunde
  6. Iti tin pumnii sa ai succes ! 🙂
    Foarte frumos ai scris !

    Răspunde
  7. Roxana Ionescu

     /  6 Decembrie 2012

    Jos palaria in fata sotului si a voastra ca familie…te urmaresc de ceva vreme mai in tacere…acum, cu articolul asta, n-am mai putut sa tac…am simtit nevoia sa zic ceva…bravo taticului, bravo mamicii, bravo voua …sunteti un model…si repet Jos palaria! succes la concurs…chiar merita sa castiga!

    Răspunde
  8. Foarte frumos!O familie minunata!Sper sa-l castigi!

    Răspunde
  9. Foarte frumos ai vorbit despre sotul tau, Raluca! Ai un sot minunat! Si el are o sotie la fel de minunata! iti doresc din tot sufletul sa castigi telefonul pentru el!

    Răspunde
  10. Cat de frumos ai scris! Iti ador blogul si pe tine..pe voi. Sper sa castigi telefonul!

    Răspunde
  11. Într-adevăr ești o persoană minunată și deosebită și tot ce este legat de tine este la fel! 😀 Multă fericire să aveți și succes la concurs 🙂 Sperăm să câștigi acest dar pentru soțul tău 😉

    Răspunde
    • Asa imi doresc, Nico, stiu ca i-ar placea tare mult, el e cu chestiile astea electronice. Pot sa ii cumpar 10 plovere si 100 de sosete, dar nu se bucura la fel ca de o chestie din asta 🙂

      Răspunde
  12. sunt pur si simplu muta,minunat,nici nu se putea mai frumos,iti doresc din suflet sa castigi acel smartphone,pentru minunatul tatic de Ecaterina si sot al tau,te imbratisez cu drag Raluca!

    Răspunde
  13. Da, succes la concurs! Sa primeasca acest cadou minunat acum, cand ii trebuie!

    La A. fotografiam si filmam orice progres, orice mi se parea iesit din comun. La O. vreau doar sa traiesc, poze fac mai putine, recunosc. Traiesc cat pot de mult, il tin in brate ca ultima oara. Ma uit la amandoi ca si cum nu i-as mai vedea niciodata fiindca sunt constienta ca varsta asta, momentele, nu se mai intorc. Ceea ce simtiti voi legat de Cati este unic, si nu am cum sa inteleg pe deplin, si mi se pare foarte normal si foarte frumos, si dureros in acelasi timp. Va doresc sa aveti amintiri intinse pe zeci de ani, amintiri cu ea mare, amintiri cu ea adult, amintiri cu ea cu familie, cu copiii ei!

    Iar in privinta relatiei voastre si de cuplu, si de familie, si al felului sau de a fi, ei bine va felicit, si te felicit! Ca si tine, ma numar printre femeile binecuvantate. Am si eu partener de viata minunat! Si eu as scrie despre sotul meu. Ca si la voi, au trecut ani de zile inainte de casatorie. Ne-am vazut prima oara cand aveam 13 ani. Apoi au trecut ani de zile fara sa stim unul de altul. Dupa vreo 6-7 ani ne-am revazut ca sa legam o prietenie lunga, incercata, tot cu distante, si culmea… acum e in China el :)) invers cum era la tine. Si uite asa… de 10 ani tot impreuna, si la bine, si mai ales la foarte greu. Cu un astfel de om, ca sotul tau, ca sotul meu, viata are un farmec aparte, ne modelam reciproc, si ne modeleaza si copiii. E fantastic! Le doresc tuturor femeilor un partener care sa le vina ca o manusa, sa le fie fiecareia in parte jumatatea, cel care le completeaza.

    Prin astfel de destainuiri ne mai cunoastem in lumea virtuala. Si e minunat sa cunosti oameni ca voi.

    Răspunde
    • Andrea, uite, la S. nu prea am fotografiat sau filmat. Si acum imi pare atat de rau. Asa pretuiesc putinele filmulete pe care le-am facut, si cu asa drag ma uit la ele, dar si el e asa de incantat ca se vede mic! Asa e, trebuie sa ne cunoastem mai bine, povestile de viata trebuiesc date mai departe- si pe mine m-a emotionat mult articolul despre mama ta.

      Răspunde
  14. Foarte, foarte frumos!!!!
    Mi-au dat lacrimile…sunteti o familie minunata!!!

    Răspunde
  15. diana

     /  7 Decembrie 2012

    Foarte frumos! Sunteti o familie minunata!

    Răspunde
  16. Succes! Tati de Cati si S merita acest cadou!

    Răspunde
  17. Dragă Raluca, astăzi chiar continui bine cu plânsul. Superb articol, aşa cum ştii tu bine să scrii, şi reuşeşti să mă impresionezi până la lacrimi. Superbă familie, minunat soţ şi foarte frumos şi bine ales cadou! Vă ţinem pumnii să îl câştigaţi! Cu drag şi admiraţie, un week-end cald şi luminos!

    Răspunde
  18. Raluca, iti doresc mult, mult succes. Sa fie al taticului acel telefon!
    Superb ai scris. Tati sigur e mandru de voi si va iubeste mai presus de orice 🙂 Sunteti o familie frumoasa!

    Răspunde

Lasă un răspuns

