Oras de iarna

Marti am vaut sedinta cu parintii si doamna educatoare ne-a dat teme: sa aducem decoratiuni cat mai interesante pentru a impodobi si insufleti lectiile despre iarna.

Am scotocit dupa idei pe Internet, si tot imi venea in minte oraselul pe care planuiam sa il fac pentru S. Cu Google search am vazut mai multe variante de orase/sate de iarna, si mi-am spus ca merita sa incerc. Daca nu aveam sa reusesc, ma orientam spre ceva mai simplu.

Am impachetat, modificat si stricat de atatea ori, incat nu am facut poze fiecarei etape in parte, insa voi incerca sa explic elementele pe rand, si sper sa fiu clara.

Am folosit:

  • o bucata inalta de polistiren de la un aparat electrocasnic, pe care am acoperit-o cu o coala mare, alba; la marginea de jos am lipit de jur imprejur panglica ornamentala aurie (de la Lidl)- asta a fost treaba taticului lui S.
  • cutii cat mai mici de medicamente, cartonate; una de la un tub de unguent pentru turnul bisericii;
  • hartie glasata, carton colorat, autocolant de diferite culori;
  • pistol de lipit, lipici, scotch, lipici solid pentru hartie, glitter glue auriu, foarfeca simpla si zimtata;
  • mohair alb, pipecleaners negru si portocaliu, ochisori mobili pentru omul de zapada;
  • doua figurine de fetite;
  • scobitori, bete de frigaruie;
  • bulgarasi albi de vata.

etapeoras

Va arat rezultatul final, iar apoi le voi lua pe rand la explicat:

oras1Baza, din polistiren, invelita in coala alba mare (cat 2 foi A4- cam asta e dimensiunea oraselului, poate un pic mai mica); la baza panglica aurie- nu e totul perfect, si cutia avea spatii goale, dupa cum puteti observa.

Casutele– am invelit cutiutele in hartie glasata rosie sau maro- le impachetati ca pe cadouri, cu mentiunea ca sus trebuie sa lasati colturile triunghiulare deschise, altfel nu aveti cum sa atasati acoperisul; eu mi-am dat seama de asta dupa 3 incercari🙂. Acoperisul este carton tare maro, taiat pe margini cu foarfeca cu model. Usile si ferestrele sunt din autocolant.

Biserica– am folosit o cutie dreptunghiulara de Augumentin suspensie (mica) si o cutie de Rubifen. Le-am invelit in coala alba de doua ori, ca sa nu se vada scrisul prin ele. Le-am lipit una peste alta cu pistolul de lipit, am atasat acoperisul si am desenat ceasul, iar crucea si decoratiunile (acestea din urma ideea buna a lui S.), le-am lipit cu lipici.

Bradul– Am printat un template de brad 3D de pe net (era prea mare asa ca am taiat baza), tatal lui S. l-a lipit (putea sa iasa mai bine dar am taiat eu aiurea), i-am pus cu pistolul de lipit o stea aurie din plastic (de pe la vreo decoratiune dezmembrata), si jos o bucata de bat de frigaruie care sa il tina infipt in polistiren. L-am decorat cu globuri de glitter glue auriu (initial doream paiete colorate, dar nu se lipeau bine).

Omul de zapada– ideea a fost a Roxanei, multumesc! Am facut doua gheme mici de mohair alb (unul ceva mai mare decat celalat). Pe cel mai mic am lipit ochisori mobili, am infipt o bucata de pipecleaner portocaliu pentru nas, iar palaria a fost tot un pipecleaner, negru, rasucit in forma de spirala descrescatoare (palaria a fost o provocare pana mi-a venit ideea🙂 ). Tot o bucata de pipecleaner negru a fost si crenguta.

Copiii– pe acestia ii aveam, unul a fost un martisor, cealalta fetita era intr-un set gasit ca surpriza la pufuleti, si pastrata pentru ocazii speciale. Le-am lipit o jumatate de scobitoare si i-am infipt in polistiren.

detaliuoras

Ingerasul– este cel dantelat si margelat pe care il facusem deja, si pe care l-am suspendat pe un bat de frigaruie ca sa dea vestea buna si in oraselul nostru.

Am lipit cativa bulgarasi de vata pentru troienele de zapada, nu prea multi- se presupune ca e un orasel civilizat si strazile au fost dezapezite.

birdsviewDoamna educatoare ne-a spus ca merita un premiu.

Voua va place?

 

Articolul următor
Lasă un comentariu

41 comentarii

  1. Este absolut superb!! imi place mult de tot! si mai ales bisericuta orasului e preferata mea 🙂

    Răspunde
  2. Foarte frumos orasul, imi place mult de tot. Felicitari!

    Răspunde
  3. Ce dragut! SI cata munca! Felicitari!

    Răspunde
  4. Raluca, a iesit foarte, foarte frumos! Bravo! Chiar merita un premiu🙂 Ma bucur ca ti-am putut oferi o idee buna:) Omuletul de zapada e superb, pufos si grasunel🙂

    Răspunde
    • Da, multumesc inca o data pentru idee, asa de mult m-am gandit cum sa fac palaria, bine ca am diverse prin casa🙂

      Răspunde
  5. Superb!Felicitari!!!!Cate ore a durat intreaga operatiune?

    Răspunde
    • Cam 3 ore, 4 maxim, nu o multime de timp- doar ca la partea care mie mi s-a parut cea mai dificila, adica imbracatul bazei in hartie (pentru ca nu sunt prea priceputa), m-a ajutat sotul. O dupa=amiaza, dar cu multe intreruperi, mai faceam un exercitiu cu Cati, mai inveleam o casuta in hartie…

      Răspunde
  6. imi place mult!!!
    in urma cu vreo 2 ani am facut impreuna cu Daria o plansa similara, dar era cu brazi, sanie, om de zapada, reni….
    de vreo luna ma tot gandesc la ceva si am discutat si cu piticii sa facem un cadou special pentru tati: o casuta din polistiren exact cum va fi casa noastra, iar pe placa de polistiren vrem sa facem modelul curtii unde ne vom muta🙂

    Răspunde
    • Ooo…cred ca sotul tau va fi super incantat- sa stii ca m-am gandit si la oraselul facut de voi, vroiam sa fac si eu unul pt S., ramane sa facem unul pe o placa mai mare de polistiren🙂 Spor si voua!

      Răspunde
  7. Foarte frumos! Chiar aveam o felicitare 3D pe care mă gândeam să o copii, și uite o idee faină și la tine!

    Răspunde
  8. Raluca, oraselul tau merita 5 premii, este nemaipomenit!!!! La nebunie imi place!

    Răspunde
  9. Si mie imi place mult de tot! Atat de mult incat ma gandesc sa-l fac si eu impreuna cu Una, cumva impartit pe mai multe zile, ca un soi de „calendar-proiect” de Advent, impartit pe mai multe zile! Si pe masura ce „construim” casutele si biserica as putea sa le folosesc drept cutiute pentru cate-o bomboana sau o ghicitoare sau punct de plecare pentru un treasure hunt!

    Multumesc muuult pentru ca ai scris, citindu-te pe tine s-au legat si s-au asezat toate in capul meu, am in sfarsiiiit idee cum sa origanizez Adventul pentru Una.

    Răspunde
    • Ce idee buna, Andru!!! La anul asa ii organizez si eu Adventul lui S. Ce ma bucur ca putem face schimburi de idei si in felul asta copiii nostri sunt mai fericiti!

      Răspunde
  10. Felicitari pentru talent! A iesit ceva cu adevarat deosebit! Cand ai inceput sa insirui tot ce ai folosit, nici nu ma gandeam ca la sfarsit va iesi asa o frumusete🙂 ne bucura ochii si noua, oamenilor mari, cred ca cei mici vor fi super entuiasmati!

    Răspunde
  11. Superb!!!:D

    Răspunde
  12. Mie imi place! Este superb! Felicitari!

    Răspunde
  13. De-a dreptul superb, Raluca. Trebuie să mă iau şi eu după voi. Până la urmă l-ai cooptat şi pe tati în îndeletnicirile crafty. Merită, pentru că deja atingeţi nivele de experţi. Bravo, bravissimo!

    Răspunde
  14. Adică, eu, Mihaela Dămăceanu, în eterna luptă cu postarea comentariilor pe WordPress. Dar, vezi că perseverez. La mulţi ani!

    Răspunde
  15. E foarte frumos ceea ce ati facut.Mi-ati dat o idee.Cred ca voi face si eu ceva asemanator.Cu drag

    Răspunde
  16. Mihaela Pop

     /  1 Decembrie 2012

    Imi place atat de mult! Chiar merita un premiu!

    Răspunde
  17. Emella Navi

     /  4 Decembrie 2012

    felicitari Raluca! e minunat! meritati premiul cel mare!

    Răspunde
    • Ei, nu se da nici un premiu🙂 doar asa, de felicitare🙂 Voi meritati premiu pentru pinguini, asta e sigur, m-au lasat cu gura cascata!

      Răspunde
  18. Nicoleta

     /  10 Decembrie 2012

    Foarte frumos oraselul…Deosebit. Se pot face atatea cu putina imaginatie si rabdare!
    Spune-mi te rog, aceste pipecleaners de care tot vorbesti e un fel de sarma plusata? Ca am gasit la librarie asa ceva, si voiam sa cumpar, dar nu eram sigura daca e acelasi lucru. Tu le refolosesti?

    Răspunde
    • Da, exact, pipecleaners sunt sarmele plusate- le folosesc la diverse proiecte si deseori le refolosesc.

      Răspunde
      • Nicoleta

         /  10 Decembrie 2012

        Mulțumesc tare mult de răspuns. Știind că tu le-ai luat din Kaufland, îmi făceam griji că nu voi găsi. Singura problema e că la librărie se găsesc punguțe cu o singură culoare, dar nefiind scumpe, se rezolvă încet încet.
        Spor în toate!

        Răspunde
  19. Nicoleta

     /  10 Decembrie 2012

    A, și în semn de mulțumire că mi-ai dat atâtea idei de activități pentru băiețelul meu, dau și eu o sugestie: am făcut împreună cu el un om de zăpadă dintr-o șosetă și vată, și a ieșit mai bine decât mă așteptam. Plus că e o jucărie minunată pentru un copil de vârsta lui. M-am inspirat de aici http://www.babycenter.com/210_sock-snowman_27977.bc Poate se vor folosi și alții de această idee drăguță și ușor de pus în practică.

    Răspunde

Lasă un răspuns

