Furnicutze (1)

…si alte mici insecte.

De mult planuiam pentru S. o lectie despre insecte, si iata ca am ajuns la ea. Despre unele insecte am studiat si inainte, chiar in detaliu: fluturele, buburuza, paianjenul. De data aceasta am vrut sa il invat despre furnici.

Mai intai i-am pregatit un sensory bin cu toate figurinele insecte pe care le avem noi, si cu mult malai. Pe unele le-am pus in recipiente de la oua de ciocolata pentru ca, nu-i asa, insectele ies din oua. S. le-a descoperit, s-a jucat cu ele si a transferat si malai (in sticla sau pe parchet- da, e o activitate messy):

Apoi am povestit despre ciclul vietii unei furnici si despre alcatuirea corpului ei, folosindu-ne de fise printate de aici si de figurina excelent realizata marca Safari.ltd. Am pregatit si un joc de numarat cu clesti de rufe, pentru ca am vazut ca prinde la S. Pentru aprofundare, am pregatit si doua carti stiintifice despre insecte.

Am printat poezia Otiliei Cazimir- Gospodina, si i-am citit-o lui S., explicandu-i despre harnicia furnicilor. Aici a fost si o parte haioasa, pentru ca seara i-am recitat-o din nou, lasand spatii pe care el sa le completeze. Am ajuns la „Si mi-s rufele la soare si copiii-mi cer…” „…scuze” a terminat S. versul🙂

Seara, inainte de culcare,i-am citit fabula Greierele si furnica, intr-o carte de fabule cumparata de bunica lui S.- va povesteam despre ele candva aici, dramatizand povestioara cu ajutorul figurinelor, ca sa dam un pic viata personajelor.

Nu am apucat sa facem tot ce am planificat, dar pe langa activitatile enumerate am avut un filmulet de desene animate cu dramatizarea fabulei mai-sus-pomenite, am citit poezii ilustrate cu planse din setul de la ed. Tehno Art (Gandacelul, de Elena Farago; Balada unui greier mic de Toparceanu si De pe-o buna dimineata, de Otilia Cazimir).

Camelia facuse recent o lectie despre insecte, care mi-a fost in mare parte sursa de inspiratie, multumesc pentru idei!

Am folosit inca o carte deosebita, dar despre ea in episodul viitor, pentru ca merita o postare separata.

Happy learning!

Articolul următor
Lasă un comentariu

11 comentarii

  1. Foarte frumoasa lectia!Trebuie sa imi invat Fluturasii sa zboare, sa mai vina din cand in cand la lectiile tale,pentru ca au ce invata!

    Răspunde
  2. Raluca, superba lectioara voastra! Cu drag imi amintesc de aceste poezii, ce le-am iubit in copilarie.

    Răspunde
    • DA, Roxana, si mie imi placeau mult, le tin minte din copilaria mea, cel putin Toparceanu, Otilia Cazimir si Elena Farago…am si acum cartile lor, sunt in biblioteca noastra aici la Piatra🙂

      Răspunde
  3. Mihaela Pop

     /  24 Noiembrie 2012

    Ce lectie interesanta! Raspunsul lui S. imi place cel mai mult. E un baiat foarte inteligent. Voi incerca sa o realizez lectia si eu cu Alinuta mea. Multumesc de idei !

    Răspunde
    • Mult spor, sa imi spui daca i-a placut!

      Răspunde
      • Mihaela Pop

         /  27 Noiembrie 2012

        Astept o carte de la editura Rao (sa vedem daca are incluse si insectele – „Prima mea carte despre natura” pe care am prins-o la doar 32 lei) si apoi o voi realiza si cu Alinuta si cu Mihaita. Lui Mihaita ii plac mult furnicutele si nu se teme de ele. Iti voi spune ce reactie au avut.

        Răspunde
  4. Mimi Campean

     /  8 August 2014

    Ca sa scapi de furnici, torni o linie continua de detergent lichid de vase pe langa perete pe unde vin. Si ele nu mai trec de el.

    Răspunde
    • Multumesc mult de tot de sfat, chiar am sa incerc, ne-au invadat pur si simplu. Si sfatul cu otet si detergent (combinatie) pare sa functioneze🙂

      Răspunde
  1. Lectia despre albine | Caiet pentru casa mea

Lasă un răspuns

