Orez colorat

Va mai amintiti de sensory bin-ul nostru cu orez, pe care l-am folosit la lectia despre Asia? Ei bine, ne-am jucat in repetate randuri cu el:

  1. Initial, cand i l-am dat, a fost suficient sa descopere animalutele ascunse in orez;
  2. Zilele urmatoare, in activitati de turnare si transfer cu ajutorul unei mici palnii (pe care le-a repetat in cel putin doua ocazii diferite);
  3. Dupa ce s-a plictisit de transferat, am colorat orezul;
  4. Cand orezul a fost uscat (ba chiar dupa o saptamana si mai bine), am creat un cadou homemade interesant.

Despre primele doua activitati ati putut citi pe larg aici, ultimele doua insa se cer detaliate.

Ideea de orez colorat am vazut-o in multe locuri pe blogurile romanesti sau straine- aveti doua exemple aici si aici.  A trebuit sa imi adun eu curaj si sa imi iau inima in dinti pentru o activitatea cu atata potential de murdarire, insa a fost mult mai putin messy decat ma asteptam eu. Pur si simplu am pus orezul in pungi, am turnat peste el colorant alimentar sau cerneala, si am legat pungile, scuturandu-le bine sa se coloreze toate boabele din ele. S. a participat activ la tot procesul, frematand de incantare. Apoi am pus orezul pe tavi (pe care asezasem in prealabil hartie de copt) si l-am lasat in balcon sa se usuce.

Zilele trecute l-am orpit pe S. acasa de la gradinita (stiu ca restul prescolarilor au vacanta, dar la el au fost cursuri si saptamana aceasta) si m-am hotarat sa facem in sfarsit proiectul mult asteptat de el: borcanul cu orez colorat. Pastrasem un borcan mai frumos special pentru asa ceva, si am incercat (tot cu ajutorul palniei noastre mici) sa asezam orezul colorat in straturi. Nu a iesit foarte profesionist, insa e simpatic.

Lui S. i-a placut atat de mult incat, atunci cand l-am intrebat carei rude vrea sa i-l faca cadou de Craciun, a sustinut sus si tare (si inca sustine) ca trebui sa i-l fac cadou de Craciun chiar lui! Cunoscandu-l, cred ca asa va ramane…

Spor la joaca!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. Mihaela Pop

     /  6 Februarie 2013

    Chiar vroiam sa intreb de multe ori. Unde gasim colorant pentru orez? Cred ca e un joc minunat.

    Răspunde
  1. Cadouri pentru bunici, create de nepoţi

Lasă un răspuns

