Saptamana piratilor

Saptamana trecuta a fost dedicata piratilor, iar S. a fost peste masura de incantat.

S. a aflat despre pirati de pe canalul de desene animate Disney Junior, urmarind Jake si piratii din Tara Nicaieri. La desenul animat nu mai are voie deocamdata, cred ca ceva il sperie acolo, pentru ca de cate ori il urmareste plange in somn. In schimb, ideea de pirati, de aventura pe mare, corabii si comori, il fascineaza, asa ca lectia a fost bine primita.

Am inceput cu pictura cu buretele pe sabloane (tatal lui S. cumparase niste sabloane cu pirati mai demult, de la Lidl), iar activitatea asta i-a placut atat de mult, incat am repetat-o si ziua urmatoare. Am incercat sa ne jucam cu un joc de echilibru, insa dincolo de asamblarea jocului n-am reusit sa trecem, zilele noastre au fost foarte aglomerate saptamana aceasta. Nu-i nimic, sigur vom reusi data viitoare.

Ca si carte de baza, am folosit Peter Pan, in versiunea Disney (avem si povestea clasica, de cand eram eu mica, pentru cand va creste mai mare, si recunosc ca eu o prefer pe aceea).

S a facut si un exercitiu de precizie, plasand bilute de sticla pe ventuzele unei corabii antiderapante.

Joaca de-a piratii s-a prelungit pe mai multe zile, incheiandu-se cu exercitii pe fise printate: potrivirea obiectului cu umbra lui, clestisori mici pe cifra potrivita si pe litera initiala (la care s-a descurcat onorabil), aranjare a obiectelor de la mare la mic, exercitii de tipul „Care este diferit?”. Am avut si doua fise pentru cariocile Do-a-dot, pe care insa am ales sa le folosim diferit. Pe cercurile albe S. a plasat buline colorate cu magneti. Eu m-am bucurat cand S. a identificat bine litera P (de la Parcare, spune el).

  Trebuie sa va povestesc un pic despre acesti magneti- ii vedeam des pe blogurile americane, iar apoi, cand i-am gasit pe rafturile de le Carrefour, m-au tentat teribil. Am cumparat un set de 5 magneti cu aproximativ 5 lei. Am vazut apoi la Baumax , un set de 10 magneti la acelasi pret, pentru a vedea acelasi numar de magneti la 2,5 lei la supermarketul nostru de langa bloc. Deci, daca va doriti astfel de magneti, cautati un pret bun🙂 .

Pentru fise si alte materiale din lectia noastra, trebuie sa ii multumim Adinei, care ni le-a imprumutat.

Later edit: Am adaugat si un puzzle cu pirati imprumutat de la Roxana- S. are nevoie de ajutor la sa puzzles mari, dar tot s-a bucurat sa il facem impreuna:

Happy learning!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. daca a fost prima data cand a vazut desene cu pirati,sigur de vina pentru sperietura a fost captain Hook; am patit asta cu Daria cand era mica si imi aduc aminte ca tot vroia sa se uite desi se speria (cred ca incapatanarea ei de a nu ceda); am oprit pentru un timp acele desene, perioada in care am discutat mult despre pirati pana cand a inteles ca nu trebuie sa se sperie de ce vede la desene;am folosit si cartea „O zi din viata unui pirat” de la Ed.Aramis (au si alte carti in colectie care s-ar putea sa-ti placa)

    Răspunde
    • Da, probabil, ma si intreaba de capitanul Hook. Pentru mine, faptul ca plange noaptea e un semn ca nu sunt desenele potrivite pentru el, asa ca le evitam, ca sunt de unde alege. Il las mai degraba pe Jim Jam si la cateva desene de pe Disney, cu ar fi Doctorita Plusica (multumi de recomandare, Roxana) si clubul lui Mickey Mouse. Dar incerc sa le portionez, sa nu il las prea mult. Saptamana asta, cu cateva exceptii, are interdictie la desene (si asa am vazut ca ii mai lasa la gradinita, din pacate). Se uita in schimb cu foarte mult interes la filmuletele despre cum se face ceva, iar noile lui intrebari, care l-au inlocuit apropae in totalitate pe DE CE, sunt Ce inseamna? si Cum se face?

      Răspunde
  2. Si Mariei ii plac foarte mult desenele cu Jake si piratii. Le-a vazut la buni in vacanta, noi pe UPC nu ii prindem, a trebuit sa-i cumpar cd-urile din oras.
    Uite un link cu un pachet cu Jake si piratii:
    http://www.1plus1plus1equals1.net/2012/01/jake-never-land-pirates-kindergarten/

    Răspunde
    • Laura, stiam de printables-urile astea, sunt foarte reusite. Cum insa S. nu mai are voie, am profitat si noi doar de fisele imprumutate de la Adina. Recomandarea ta e foarte buna, mai ales daca cineva vrea sa studieze tema mai pe larg, multumim!

      Răspunde
  3. Din nou o activitate frumoasa pentru baieti…noi nu am abordat inca acest subiect.
    Ati avut o recuzita tare frumoasa si sunt super,s uper magnetii vostri.
    Lui D. nu ii place desenul cu Jack si piratii, mai ales ca se tot repeta episoadele.
    La D. , cosmarurile au inceput sa apara la varsta de 4 ani si un pic…si am tot citit ca aceasta este varsta cand acestea sunt frecvente noaptea. El nu se uita decat pe MInimax, in casa nu avea ce sa-l sperie…de fapt, tot in jurul acestei varste, a inceput sa-ifie teama de intuneric, de „camera de dincolo” cand nu era lumina, sa stea singur in camera, desi inainte nu avea nici o problema.
    Am tot discutat, dar tot ii era teama…..sa-ti mai spun ca a inceput sa se teama de Biblia cea mare din biblioteca pentru ca era mare, neagra si cu scris auriu??🙂 a trebuit sa o punem in alta parte….si am inlocuit-o cu Biblia lui cu poze….
    Erau temeri nejustificate…de unele a scapat, de altele nu inca….🙂 ba l-a mai influentat si pe Alex care spune: mi-e fica de intuneic, mi-a fica tau singu…si tot asa…desi nu i-ar fi fost frica daca nu i-ar fi spus Danut.

    Cred ca sunt normale temerile, e aiurea cand unii adulti -(am patit-o si noi )le amplifica ca sa-i sperie, poate sa stea cuminti…sigur ati auzit si voi despre asta😦.
    Noi ne rugam pentru aceste temeri si incercam sa le intelegem si sa nu radem de el…se supara foarte tare, mai ales ca este baietel.
    Scuze ca am scris atat.

    Răspunde
    • O, Coca, nu trebuie sa iti ceri scuze…stiu exact prin ce treceti. Si S. spune ca ii e frica de intuneric, ca sunt fantome🙂 Asta tot de la desene a scos-o, precis. L-a scapat Dani, care nu e prea vigilent, cand era S. si mai mic, la Scooby Doo (alt desen care e din start sters de pe lista noastra), si de acolo cred ca stie el de fantome. Eu ii tot spun ca sunt personaje de poveste, dar el alege sa le investeasca cu mai multa putere, ca si pe Mos Craciun🙂 S. plange noaptea de cand era mic, uneori din motive absurde (de ex, in noaptea asta s-a trezit plangand si strigand ca vrea el sa puna farfuria la loc- deci a visat ceva, probabil), dar nu are pavor nocturn, si nici temerile lui nu sunt ceva de care sa ma ingrijorez inca. Multi pupici curajosi lui D., sigur va trece peste asta, cred ca e o faza…

      Răspunde
  4. f frumos, si noi suntem mari iubitori de pirati!🙂
    a, iar la noi P vine de la parter :)))

    felicitari pentru progrese!

    Răspunde

Lasă un răspuns

