Asia

Saptamana trecuta am invatat despre Asia, e drept, pe parcursul mai multor zile.

Am inceput diferit, cu un sensory bin– cu orez, cum altfel daca e vorba de Asia? S. a trebuit sa descopere toate figurinele ascunse in orez, si sa le aseze pe harta Asiei din atlasul nostru. Sensory bin-ul cu orez s-a dovedit a fi un mare succes la noi acasa- prilej de joaca senzoriala la inceput, activitati de transfer (cu ajutorul unei palnii mai largi), iar la sfarsitul saptamanii am facut orez colorat (dar despre asta intr-o postare viitoare):

Ursuletul panda

Desigur, nu am uitat ca Asia este continetul ursului panda, si am citit cateva carti foarte frumoase despe el. Am inceput cu o poveste care mie cel putin mi-a placut enorm, din cartea Because I love you so much:mama panda isi ajuta ursuletul sa devina independent, sa exploreze pe cont propriu, sa isi faca noi prieteni- o poveste speciala, mai ales pentru „puii” foarte atasati de mama.

 Am continuat, in zilele urmatoare, cu cateva carti descarcate gratis de pe Amazon, una despre animalele din Asia si doua despre ursii panda- S. le-a gasit foarte interesante, cel putin pe ultimele doua. Stiati ca ursii panda aud cu nasul si miros cu urechile? Eu nu, dar acum stiu 🙂 .

Japonia

Intr-una din zilele urmatoare am discutat despre tara din Asia despre care S. stie cele mai multe-Japonia. Am inceput cu cantecelul continetelor, apoi am cautat Japonia pe glob. Pregatisem cateva materiale „didactice” specifice tarii cu pricina, care stiam ca il vor incanta: un minuscul ceainic cu doua cescute, si asa S. a invatat ca japonezii beau ceai, doua betisoare cu care manaca asiaticii, doua gheise de portelan, si asa el a invatat ca japonezele sunt imbracate in kimono. Am rasfoit un album superb despre Kyoto, si sper ca macar un strop din frumusetea spiritului acestei natiuni sa fi fost inteles si de baietelul meu:

Am incheiat saptamana cu o mini-lectioara biblica, bazata pe un cantecel- Jesus loves the little children, all the children of the world. I l-am cantat si in romana si in engleza, l-am vazut pe youtube, si am facut o mica activitate pe marginea lui, cu ajutorul cutiei noastre cu globul pamantesc, si niste abtibilduri potrivite:

Iata rezultatul, productie 95% S.:

A fost o saptamana interesanta pentru S., si chiar si pentru mine.

Happy learning!

 

 

Articolul anterior
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Cat de frumos v-ati jucat, venim si noi la lectiile voastre, Raluca!!!

    Răspunde
  2. Da, frumoasa lectia despre Asia si lectioara biblica. Cum intelege S. notiunea de „alt neam”, alt popor? Cand era D. de varsta lui, ii spuneam …nu, asta nu o intelegem pentru ca e in limba engleza, si imi spunea hotarat: nu-mi place limba engleza…nu o inteleg :))…ma mai intreba: de ce sunt unii oameni negrii, de ce indienii nu stau si acum in corturi ?:) el asa vazuse poze cu indieni..

    Răspunde
    • Nu cred ca S. are probleme sa inteleaga, Coca. Poate si pentru ca i-am citit in engleza inca din prima saptamana acasa, desi iti spun ca nu intelege, dar nu e reticent, si incepe sa repete si el cuvinte si sa le tine minte, ba zilele trecute il auzeam cantand „Twinka Twinke ittai tstai”. El a mai vazut si pe viu oameni care vorbeau numai engleza, si chiar si o japoneza (ii zice „japoneza noastra” 🙂 )si intelege ca alti oameni traiesc in alte tari si vorbesc alte limbi…

      Răspunde
  1. Lectia despre Germania | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns către Raluca Anulează răspunsul