Recomandari de metode educationale alternative

De curand Andrea mi-a atras atentia asupra unui inovativ sistem de a aborda educatia timpurie si nu numai, prin diferentierea modului in care percepe informatia emisfera dreapta fata de cea stanga. Ce am auzit/citit mi se pare foarte interesant. Aici puteti asculta introducerea a ceea ce inseamna „right brain„, asa cum explica Pamela Hickein, fondatoarea acestui program. Filmuletul va va conduce spre o multime de altele, care explica cum functioneaza creierul si cum il ajuta acest sistem sa invete. O provoc pe Andrea, care foloseste sistemul de mai multa vreme, sa ne povesteasca in detaliu despre el🙂 .

O alta recomandarea a Andreei, privitoare la invatarea limbilor straine, este programul Little Pim, despre care puteti citi mai multe aici.

Adina ne recomanda Petra Lingua pentru invatarea limbii franceze (cel putin aceasta este limba pentru care au testat ele programul).

Va intereseaza sisteme diferite pentru a invata copilul sa citeasca? Camelia foloseste sistemul Montessori cu succes, Andrea recomanda Readeez, iar eu sunt deja convinsa de metoda Doman cu flashcards, pentru ca vad ca functioneaza la Cati.

Este adevarat ca sistemul de invatamant romanesc este stufos, rigid si nu ofera extraordinar de multe alternative. Insa am invatat atat de multe de la alte mame preocupate de educatia timpurie, incat pot spune cu mana pe inima ca „doar daca nu vrei nu poti”. Poti adapta orice, avand acces la informatie, entuziasm si creativitate. Copiii prietenelor mai sus mentionate sunt dovada vie ca efortul s-a meritat din plin.

Voi folositi un sistem alternativ pentru copilul vostru sau il preferati pe cel traditional?

Articolul precedent
Lasă un comentariu

17 comentarii

  1. asa cum ai obs deja noi folosim sistemul cu flashcards si sistemul Montessori
    de multe ori le combin si vad ce obtin
    incerc sa-i stimulez si mereu sa-i iau prin surprindere cu ceva nou
    am observat ca invata sa se adapteze la noile cerinte ceea ce mi se pare ok pentru ca si in viata vor intalni mereu situatii imprevizibile care le vor cere sa rationeze si sa ia o decizie rapida

    Răspunde
    • Da, Antoaneta, si noi le combinam. Nu suntem adeptii unei singure metode, ar fi foarte greu. Dar uite, sunt persoane care nu agreeaza flashcards sau video-urile pentru copii mici. Sunt persoane care, pe de alta parte folosesc ceea ce eu cred ca e prea multa tehnologie. Mie imi place sa il expun pe S. la diverse lucruri, si ma bucur cand aflu ceva nou. De pilda, nu i-am pus pana acum video-uri educationale. Acum ii pun. Dureaza putin 5-10 minute, dar si mie ca adult imi place ce vad. Sunt lucruri pe care le descopar acum, si le impartasesc cu voi. La fel cum, atunci cand S. era mic, descoperissem metoda Montessori, si puneam in practica simple activitati. Cu toate astea, nu ne putem numi o „familie Montessori”🙂

      Răspunde
  2. :)) Buna provocare, multumesc :)) numai ca… sa gasesc timp! Lucrez la mai multe articole. Sper sa reusesc azi-maine sa pun unul care se leaga cu ce ai scris azi😉

    Răspunde
  3. Eu le combin pe toate! Să știi că merge! E o adevărată plăcere să lucrez cu el!🙂

    Răspunde
  4. andru

     /  24 Octombrie 2012

    Eu cred ca, in general, filosofiile educationale serioase vin la pachet cu un stil de viata care le face posibile. Altfel, in afara acelui stil de viata complementar, vorbim doar despre metode, tehnici preluate din X sau Y.

    De aceea nu cred ca noi ne putem montessorieni adevarati, suntem mai degraba eclectici. Luam ceea ce ni se potriveste si ceea ce li se potriveste copiilor nostri din diversele filosofii cu care suntem familiarizati.

    Pe de alta parte insa, in contextul societatii noastre, ajung sa cred ca nu exista, cu adevarat, alternativa. De vreme ce tot in sistem ajungem, si sistemul e atat de inflexibil… simt cateodata ca eforturile noastre sunt de fapt gratuite. Ca o mandala dintr-aceea superba peste care vine cineva cu bocancii si spulbera totul intr-o clipita.

    Răspunde
    • Nici eu nu vorbeam de filosofii de viata, nu avem cum. Putem adapta sistemului nostru ceea ce ni se potriveste, si suntem deschisi la nou. Cum spuneam, pana acum nu foloseam video-uri. Sau, cand era S. mic ajunsesem sa conosc pentru prima data filosofia Montessori adaptata la homeschooling (iar dintre toti blogeeri romani cunoscuti de mine, Camelia foloseste cel mai mult Montessori). Nu cred insa ca societatea ne va spulbera munca- in Biblie scrie „Invata pe copil calea pe care trebuie sa o urmeze, si cand va fi mare nu se va abate de la ea”> Daca nu as crede cu tarie asta, nu as avea energie sa depun atata efort🙂

      Răspunde
      • Si foarte bine faci! Sa depui efort pt ca rezultatele se vad pe loc prin bucuria copilului, si in timp, prin cum se descurca el in diferite situatii🙂

        Răspunde
        • Asa e, Andrea! Sa stii ca ma surprinde de multe ori- si chiar a inceput sa foloseasca expresii ca „asa am gandit eu”, :am gasit o solutie”.

          Răspunde

Lasă un răspuns

