Despre simple puzzles

Am povestit mai demult cat de mult mi-au placut puzzle-urile cu incastru cand era S. mic. Cu siguranta, mai mult decat lui🙂 Si va povesteam cam cu ce fel de puzzle e bine sa incepeti, care sunt cele mai simple si cum creste  gradul lor de dificultate. Pentru a complica un pic lucrurile, puteti provoca copilul amestecand piesele de la mai multe planse, ca aici.

Nici astazi S. nu e un mare pasionat al acestui timp de joc, insa le mai facem din cand in cand. Dupa puzzle-urile tip incastru (pe care copilul ar trebui sa le stapaneasca intre 18 si 24 de luni) urmeaza, firesc, puzzle-urile din doua piese. Am cumparat sau am primit cu imprumut mai multe de acest gen- unele formeaza animale, altele sunt centrate pe antonime, altele ne ajuta sa recapitulam culorile.

Desigur, pentru S. acestea sunt deja foarte usoare. El se descurca si cu planse de carton, cu piese mari (sau putine🙂 ). Dar ii face placere sa le realizeze si pe acestea din cand in cand.

Ieri am facut un tip nou de puzzle pentru el- cel taiat pe verticala sau pe orizontala- s-a descurcat onorabil, dar cred ca si un copil mult mai mic s-ar fi descurcat la fel de bine:

Am observat ca si  fetitele Valentinei se joaca frumos cu puzzles in ultima vreme. Spor la joaca si voua!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

